Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 9:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Zat vanmiddag in mijn pauze rustig facebook te checken zie ik een update van Dutch decal

Ik stop met de 48 en 32 lijn ivm weinig animo."

Mooi balen gezien ik alleen klu kisten maak en aardig wat setjes gebruik.

Vanavond na het eten het zelfde verhaal maar nu dat Flevo decal er "voorlopig" helemaal mee stopt.

Toch wel jammer maar van beide mannen kan ik het me ook nog wel voorstellen.

Nu hopen dat er iemand is die weer klu decals wilt gaan maken in de toekomst( fingers crossed)

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zo snel mogelijk bestellen wat nog verkrijgbaar is? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 0:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 sep, 2013 13:26 pm
Berichten: 87
Dutch Decal heeft dit al vaker aangekondigd, daarbij werd dan ook vermeld dat alle overgebleven sets zouden worden vernietigd.

Toch is DD nog een aantal keer verder gegaan.

Hopelijk nu ook.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Dutch Decal heeft in de afgelopen jaren heel wat decalsheets vernietigd omdat er gewoon geen vraag meer naar was. Er bleven altijd wel een paar setjes over maar het overgrote deel ging het water in en kon zo worden afgeschreven. De oplages zijn in de afgelopen jaren sterk naar beneden bijgesteld maar nu zelfs de minimum oplage van 50 sets vaak nog teveel is blijft er weinig anders over dan om er helemaal mee te stoppen. Eenzelfde verhaal geldt natuurlijk ook bij Flevodecal hoewel daar ook andere factoren een rol spelen. De bottomline is gewoon de teruglopende verkoop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja, vrijetijdsbesteding is het eerste waar mensen op besparen als het wat moeilijker wordt. Anderzijds zitten weinigen te wachten op decals die enkel betrekking hebben op nationale vlieg- en voertuigen en dat de zaak niet het beoogde resultaat heeft zoals verwacht komt volgens mij dat er nooit vooraf een marktonderzoek is geweest, alle investeringen ten spijt.
Maar ik denk wel dat er nog wel alternatieven zijn, bvb mensen die in hun vrije tijd zelf dergelijke decals kunnen en willen maken, dus wie zich geroepen voelt om hier kleinschalig iets bij te verdienen?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Wat Walesha zegt het is vrijtijd besteding en das steeds meer een schaars goed.

Ik zelf heb ook al zitten denken om dit te gaan doen. En dan "gewoon"gelijk spelen op de kosten die worden gemaakt. Maar ik ben helaas niet bekwaam genoeg met grafische programma's helaas. Wie weet komt het nog.

Zo heb ik ook de wens een keer een PC-7 te maken in 1/48 maar dat blijft voorlopig ook nog bij een wens.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Jammer, heb de laatste tijd regelmatig wat 1-48 setjes besteld. Gauw nog maar een paar bestellen dan voor het over is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Ok dat gaat dus nu al niet meer... :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
walesha schreef:
Maar ik denk wel dat er nog wel alternatieven zijn, bvb mensen die in hun vrije tijd zelf dergelijke decals kunnen en willen maken, dus wie zich geroepen voelt om hier kleinschalig iets bij te verdienen?


Het is met huis- tuin en keukenmiddelen amper mogelijk om kwalitatief hoogwaardige decals te vervaardigen, en ook witte en dekkende decals zijn erg moeilijk. Ik weet waar Flevo en Dutch Decal de decals liet/laat drukken omdat ik ook een decalsheet heb uitgebracht enige tijd terug en dezelfde drukker heb gebruikt (BOA in Tsjechië) en weet welke kosten daaraan hangen. Dan heb je wel gezeefdrukte decals die kwalitatief van hetzelfde niveau zijn als die uit bijv. Revell bouwdozen. Ik vind dat ik behoorlijk vaardig ben met grafische programma's voor het ontwerpen van decals en heb aardig wat decalsheets getekend die ik zo uit zou kunnen brengen (voor airliners vooral), maarja, wie gaat er 100 stuks van kopen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
TheFlyingDutchman schreef:
...maarja, wie gaat er 100 stuks van kopen?

Dat is nu het wringende schoentje en de nachtmerrie van elke fabrikant.... "hoe zeker ben je van verkoop?" :roll:
Het ene product verkoopt zichzelf en een ander geraak je aan de straatstenen niet kwijt! Een product op de markt brengen dat dan ook nog eens voor een beperkt publiek interessant is, is niet commercieel tenzij je gaat denken aan de lange-termijn visie.
Ik denk nu wel dat een sheet met enkel Nederlandse roundels op de meest gangbare schalen verkoopbaar is maar als je gaat beginnen met specifieke decals voor één bepaald toestel en/of uitvoering ben je van succes nooit verzekerd... dan kan de bouwer zich beter richten tot een medebouwer die in staat is om toch een redelijk kwalitatieve decal te maken. En die mensen zijn er, je hoeft ze enkel maar te vinden want ik zag hier al mooie resultaten met home-made decals!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement