Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Waarom 'giftig' worden?? We hebben het hier om een vrije tijds besteding en eentje die relatief veel waar voor z'n geld geeft. Als je de uren waarmee je aan een kit kunt afzetten tegen de prijs is het een stuk goedkoper als een biertje (of drie) pakken in de kroeg. Ouwe meuk van Airfix. inderdaad maar ook nieuwe meuk schijnt modelbouwers tot wanhoop te drijven. ga maar een die gloednagelnieuwe X3 van AZ bouwen, of tenminste, een poging doen en je weet meteen waar ik het over heb. In principe kan een modelbouwfirma het nooit doen, oude meuk is niet goed of nieuwe meuk te duur of de verkeerde types die niet op je verlanglijst staan . Waarom gaan jullie nu niet gewoon gezellig plakken?? Ik heb ooit eens een oude Novo Beaufighter MK21 genomen, er twee Airfix Blenheims en een Matchbox Beaufighter voor 'good measure' tegenaan gegooid en er een MK1F van gemaakt... Ik heb plezier er in gehad en was meteen 4 kits van de 'ik kan het van m'n leven toch niet bouwen' stapel gebruikt. Ik ga dat vaker doen, ruimt lekker op... Take it easy boys, het is een hobby. Maar ooooh waarom in hemelsnaam een Buccaneer MK2 van Airfix terwijl ik zoooo graag een S50 had willen hebben... Boehoehoehoe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 21:23 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
SNAFU schreef:
ik irriteer me ook mateloos aan de zoveelste Spitfire, Messerschmidt, Mustang, en Focke Wulfs wat er
bij tijd en wijlen op verschillende schalen en merken uitkomt.


Mjah, hangt er voor mij een beetje vanaf.
Toen Tamiya met de nieuwe Bf109G-6 uit kwam mocht het duidelijk zijn dat het een hele nette kit zou zijn, maar waarom nou nóg een G-6... Die is al rijkelijk beschikbaar bij een breed scala aan merken.. :roll:
Nee, kom dan met óf een hele vroege (A, B, C, D) of een hele late (K'tjes), er zijn zat varianten die nauwelijks tot niet belicht zijn.
De Ki-61 van Tamiya was een hele leuke zet, daar ben ik ook erg blij mee!

Wat betreft de Focke-Wulf Fw190, Eduard is goed bezig met de diverse subtypes, en persoonlijk vind ik dat wel interessant omdat het mooi de ontwikkelingsweg van dit type illustreert.
Maar dat is mijn mening natuurlijk. :mrgreen:

Houd er wel rekening mee dat een hoop fabrikanten afgaan op wat populair is bij de mensenmassa, en ja, een Spitje of Focke-Wulf doet het meestal wel goed bij de meesten.

Daarom ben ik ook wel blij met wat bijvoorbeeld Zoukei Mura doet. Die trekken hun eigen plan, kijk naar hun nieuwste kit; de Ki-45, hoeveel merken hebben daar een fatsoenlijke kit van?
Nu is het Japanse spul best een nichemarkt hier heb ik begrepen, maar van mij mogen ze bij ZM best meer Japans spul uitbrengen. Een Oscar of Tojo zou mij bijvoorbeeld ook wel smaken. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 8:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ach, het maakt mij niet zoveel uit, ik bouw gewoon wat ik leuk vind, maar heb blijkbaar wel een voorkeur voor merken waarbij je de helft zelf moet maken wegens hele slechte resinparts :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airfix 2019
BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2019 15:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 14 jan, 2006 16:39 pm
Berichten: 214
Woonplaats: Netersel
Actuele Airfix ontwikkelingen:

https://www.airfix.com/uk-en/news/workb ... -tank-news


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement