Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 05 jun, 2020 12:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 jun, 2010 21:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 1939
Héé, dat artikel ken ik :wink:.

Succes met je F-VII, Nico. Maak er wat moois van.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jun, 2010 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
En de laatste pagina:
http://i192.photobucket.com/albums/z79/ ... page49.jpg

Succes met deze F.VII Nico! Ben benieuwd wat je er van vindt!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jun, 2010 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6320
Woonplaats: ARNHEM
Affijn,

Inmiddels al zo'n beetje begonnen met deze Fokker. Tot dusverre gebruikelijk short run kit werk. Afgelopen week vond ik de eerste on line verslag van deze kit:

http://www.modelingmadness.com/scotts/preww2/fokkerfvii.htm

Zo links en rechts heb ik wel wat aan te merken. Deur rechts zit er nog in en ik snap ook niet waarom dit ronde cirkels/doppen achter de propellor zitten.

Maar,... wat ik me het sterkst afvraag is de dikte van de vleugel, vooral boven de cockpit. Dat lijkt haast "too much". "Calling in Paulus de Boskabrouwer" , wat vind jij er van?

Afbeelding


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jun, 2010 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
De voorruit is ook te klein (en bovendien fout van vorm), en dat vergroot de indruk dat de vleugel te dik is.
Verder zie ik trouwens dat er wel meer dingetjes niet helemaal kloppen. Zo had de 20-1 Townend ringen rond de motoren en bovendien waren dat Armstrong Siddely motoren met zo'n typische gas collector ring die voor de cilinders langs liep. Ook had de 20-1 een diagonale lijn over de romp.
Tenslotte zijn de wielen (veel) te klein

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jun, 2010 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6320
Woonplaats: ARNHEM
Hallo,

Die diagonele romp is er waarschijnlijk in juli 1936 opgekomen te tijde van de "uprising" . Ik vermoed dat het een rode streep is als eerste kenmerk dat dit vliegtuig aan de Republikeinse kant stond. Het vliegtuig is daarvoor aan Spanje geleverd vanuit Schiphol in de kleuren zoals de bouwer hem gebouwd heeft en dus uitgevoerd in waarschijnlijk Spaanse luchtmacht kleuren vóór de Burgeroorlog . Fout is dat dus zeker niet. Waarschijnlijk heeft het vliegtuig nog wel meer rode banden/ strepen over de vleugel heen lopen, maar ja die kunnen we niet zien :cry: .

Al wel wordt duidelijk dat de nodige aanpassingen gedaan moeten worden, geen OOB bouw dus (en dan niet geschikt voor op het werk....)

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 0:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 1939
KitBoy schreef:
Maar,... wat ik me het sterkst afvraag is de dikte van de vleugel, vooral boven de cockpit. Dat lijkt haast "too much". "Calling in Paulus de Boskabrouwer" , wat vind jij er van?


Ja, Boskabouwer hier:

Reaperman heeft gelijk dat het windscherm deze indruk versterkt. Dit is een zeer karakteristiek punt van de F.VII.
Het windscherm zou wat hoger tegen de vleugelvoorrand moeten eindigen.
De vleugel toont wat dik maar dat vind ik moeilijk te beoordelen. Aandachtspuntje bij de vleugel is wel dat de bovenzijde niet vlak is.
Het middenstuk is wel horizontaal maar daar vandaan loopt het schuin af richting de tips.
De hoek die hierbij gemaakt wordt is echter weer kleiner dan aan de onderzijde.
Wat mij verder opvalt is dat de motorgondels ietsje te dicht tegen de vleugel lijken te zitten en dat de kist te hoog op zijn poten staat.
Bij het getoonde model staan de hoofdwielpoten ook iets teveel schuin naar voren.
De stand zou parallel moeten zijn aan de naad van de beplating op de neus.De diagonale struts zou ik vervangen door Aeroclub o.i.d..
De wielen zijn te breed, maar wellicht zijn er verschillende afmetingen gevoerd.
Toch is dit een mooi kitje jongens, hier valt beslist wat fraais van te maken. Vooral goed foto's bestuderen zou ik zeggen.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6320
Woonplaats: ARNHEM
Vandaag SIG meeting gehad Spaanse Burgeroorlog. Wel drie verschillende uitvoeringen van deze FVII van Valom waren er aanwezig en zelfs een ongebouwde Broplan! Er onstond een buitengewoon uitgebreide discussie :wink: .



Afbeelding


Om 16.00 uur waren we nog niet klaar :mrgreen: .

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 23:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 1939
Had je je T-shirt uitgeleend.Nico? :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 12:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Hoi Paul,
Ik heb inmiddels ook een foto van de aflevering van de 20-1 gevonden, en die heeft inderdaad een eenvoudigere beschildering zoals de bouwer hem gemaakt heeft. Later kwam die diagonale lijn er op. Volgens mij een band geel en rood. Verder lijkt het er op, dat de bovenzijde van de romp een donkerdere kleur gekregen had.

De vleugel lijkt mij trouwens wel aan de bovenkant recht te zijn, maar dat kan gezichtsbedrog zijn...

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6320
Woonplaats: ARNHEM
Paulus de Boskabouwer schreef:
Had je je T-shirt uitgeleend.Nico? :wink:


Jou ontgaat ook niets hè :D . Maar ik leen mijn Daf t- shirts niet uit.

@ Edwin: op de eerste blz. van deze topic had je ook al foto's genoeg kunnen zien in bewust schema!

groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement