KitBoy schreef:
Maar,... wat ik me het sterkst afvraag is de dikte van de vleugel, vooral boven de cockpit. Dat lijkt haast "too much". "Calling in Paulus de Boskabrouwer" , wat vind jij er van?
Ja, Boskabouwer hier:
Reaperman heeft gelijk dat het windscherm deze indruk versterkt. Dit is een zeer karakteristiek punt van de F.VII.
Het windscherm zou wat hoger tegen de vleugelvoorrand moeten eindigen.
De vleugel toont wat dik maar dat vind ik moeilijk te beoordelen. Aandachtspuntje bij de vleugel is wel dat de bovenzijde niet vlak is.
Het middenstuk is wel horizontaal maar daar vandaan loopt het schuin af richting de tips.
De hoek die hierbij gemaakt wordt is echter weer kleiner dan aan de onderzijde.
Wat mij verder opvalt is dat de motorgondels ietsje te dicht tegen de vleugel lijken te zitten en dat de kist te hoog op zijn poten staat.
Bij het getoonde model staan de hoofdwielpoten ook iets teveel schuin naar voren.
De stand zou parallel moeten zijn aan de naad van de beplating op de neus.De diagonale struts zou ik vervangen door Aeroclub o.i.d..
De wielen zijn te breed, maar wellicht zijn er verschillende afmetingen gevoerd.
Toch is dit een mooi kitje jongens, hier valt beslist wat fraais van te maken. Vooral goed foto's bestuderen zou ik zeggen.
Groeten,
Paul