Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Tussen de piloot en de schutter (met ligkussen.) zou nog een complete stoel worden gemonteerd, maar naar het blijkt (zoals ook aangegeven door G-1 Reaper) is deze drie-zits G-1 maar weinig gebouwd. De plek middenin de romp blijft bij deze dus leeg.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 1:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Okay, helder. Ik heb ergens ook een plaatje gevonden met dwarsdoorsnedes van verschillende uitvoeringen. Van de vijf plaatjes is er een drie-zitter. Bovendien, als ik zo her en der eens wat lees over de 'meidagen 1940' zie ook alleen maar twee namen van bemanningleden bij de vluchten van G-1's. 'Zit' jij dus in ieder geval goed. :-)

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Vanavond gaat dan eindelijk de romp dicht en begint het weer wat leuker te worden.
(Ik heb niet zo veel met het gepriegel en cockpits... :roll: Het resin stuurtje brak met al in 3 stukjes... Nu zit de platic "back-up er in. )

Inmiddels ligt het er zo bij. Het achterste schot is tijdens het "fixeren" van de romphelften tijdens het monteren helaas toch een beetje schuin gaan staan. Ik laat het maar zo. Waarschijnlijk zie je er straks bijna niets van. En nu proberen los te halen zie ik ook niet echt zitten.
Het matje met riemen voor de schutter achterin komt er uiteraard ook nog bij.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Voordat je 'm dichtgooit, zou je niet nog even wat metertjes en knoppen op de zijpanelen kunnen aantippen en droogkwasten? Zoals ik het nu op de foto zie is het allemaal egaal grijs/zwart en als straks de cockpit dicht is zie je er vrijwel niets meer van. Beetje accentueren kan geen kwaad dunkt mij en heb je op het eind ook nog meer 'kijkplezier' van jouw model. :-)

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Peter, de zijpanelen waren inderdaad erg egaal mat donker grijs. Ze hebben van de week al een droog kwast sessie gehad om de accenten iets meer naar boven te halen. Al het "geglim" op die panelen komt daar ook vandaan. Maar het komt inderdaad niet echt duidelijk over op de foto. Misschien de volgende keer toch nog meer, en/of met een andere kleur.

Vlak voor je post was ik namelijk al bezig met het volgende;

Afbeelding

And now we wait...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 aug, 2010 11:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Kijk, de romp is al dicht, je bent al net zover als ik :mrgreen: .
Tot zover ziet het er prima uit, Biggles. Ik ben benieuwd wat jij van de vorm van de romp vindt en dan met name de doorsnede en de neuskegel.
Daar waren, dacht ik toch wat vraagtekens bij.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 aug, 2010 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Dat klopt Paul, de dwarsdoorsnede ter hoogte van de cockpit is niet helemaal goed.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 sep, 2010 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ook de G-1 gaat ik kleine stapjes vooruit.

De gondel heeft zijn eerste ronde plamuur gehad. De 2 staartbomen krijgen ondertussen ook de nodige aandacht. Her en der is er wel iets plamuur nodig, maar niet echt schrikwekkend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 sep, 2010 23:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hoi Biggles,

Ik zie dat je de rompbinnenzijde lichtgrijs hebt geschilderd en dat je daarbij bepaalde delen hebt overgeslagen.
Ben je niet bang dat als je de camouflage kleuren er op zet, je dit aan de binnenzijde ziet zitten?
Misschien voor de zekerheid na het afplakken van de raampjes eerst een laagje grijs opzetten?

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 sep, 2010 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Klopt helemaal. Het grijs aan de binnenkant is er ruwweg opgezet om te voorkomen dat er teveel lagen verf op de buitenkant komen. (En om te kijken hoe goed het dekt op doorzichtig plastic.)

Na het afplakken van het glaswerk gaat er als eerste nog een laag grijs overheen, voor de uiteindelijke camouflage. Maar zeker bedankt voor het meedenken.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement