Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2010 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
Hee Jeroen, dat is een snelle reactie.

Die houtkleur van de zijpanelen was een probeerseltje. Normaal pak ik eerst humbrol 88 als basis. Dat werk ik af met kleur 009 van een pot sikkens verf wat ik voor de deuren van mijn huis heb gebruik. Dan krijg je direct het effect wat ik ook op het stoeltje heb. Nu had ik een andere kleur als basis genomen, maar dat vind ik toch niet zo mooi. Dat stond dus al op de nominatie om veranderd te worden.

Voor wat betreft die linnenkleur, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat bij de 1:1 ook de binnenzijde met groene verf was behandeld. Kan ik nu in een moeite dit ook mee veranderen.

En hopelijk past mijn dr1 toch wat beter dan jouw albatros. Dat waren best wat gaten om te dichten.

Groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2010 14:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Tsja,

Die binnenkantis waarschijnlijk inderdaad niet geverfd, maar je kan er vanuit gaan dat het linnen na aan de buitenkant groen geverfd te zijn er niet meer zo linnenkleur meer uit ziet, maar toch richting groen kan gaan. Heb dat zelf toen iig ook zo gedaan:

Afbeelding

Groetjes, nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2010 19:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 jan, 2010 0:54 am
Berichten: 332
Woonplaats: Kapellen (Antw.- België)
Hallo,

Ik was weer eens op zoek naar informatie over de fokkertjes die (hopelijk) onderweg zijn naar mij.
En toen botste ik op een verfmerk die een speciale reeks kleuren heeft uitgebracht voor WWI vliegtuigen.
Ik denk dat ik ze eens ga proberen
Misschien ook iets voor jouw?

http://www.misterkitusa.com/

Bij misterkit Kan je deze kleuren bestellen.

http://www.misterkit.com/catalog/index.php

Grtz, en doe zo verder goe bezig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2010 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
ieder voor zich natuurlijk, maar sinds ik ooit heb gezien wat dit merk uitbrengt als PC10 (oftewel RFC green) hoefde het voor mij niet meer. Je betaalt een heleboel geld voor tinten waarvan je je af kan vragen of ze juist zijn. Met een beetje mengwerk kom je met Humbrol ook héél ver.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
Citaat:
Tsja,

Die binnenkantis waarschijnlijk inderdaad niet geverfd, maar je kan er vanuit gaan dat het linnen na aan de buitenkant groen geverfd te zijn er niet meer zo linnenkleur meer uit ziet, maar toch richting groen kan gaan. Heb dat zelf toen iig ook zo gedaan:



Groetjes, nico


Hoi Nico, ik ga helemaal mee met de oplossing die jij hebt voor de binnenkant van het linnen. Ik laat het groen, maar heb het wel iets lichter gemaakt zodat het frame wat beter uitkomt. Dit is optisch een stuk mooier.

@Velpon man, bedankt voor de tip over dat verfmerk. Alleen de kast hier staat al vol met Humbrol verfjes en zoals Nico al zei, kom je daar ook een heel eind mee. Voorlopig blijf ik dan ook de Humbrol gebruiken.

En ondanks dat ik weinig tijd heb gehad om wat te brouwen is er toch nog iets gedaan.

De achterkant van het stoeltje een linnenkleur gegeven.
Afbeelding

De houtkleur en het groen van het linnen veranderd. Het groen is lichter geworden, en de houtkleur is wat warmer van tint gemaakt.
Afbeelding

Ook heb ik de frames geverfd en samen met het stoeltje geplaatst. De bodem word nog groen gemaakt.
Afbeelding

Omdat de pasvorm niet echt jofel is (hoogteverschil tussen de beide romphelften) heb ik achter de stoel een paar stripjes gelijmd om de boel straks wat makkelijker te kunnen plaatsen.


Ik ben ook al wat met de kleuren voor de buitenkant aan het experimenteren geweest. Voor de kleuren heb ik Humbrol 28, 155 en 86 gebruikt. Waarbij de 28 (lichtgrijs) alleen gebruikt is om de andere twee kleuren wat meer nuances te geven. Dit heb ik nat in nat door elkaar geverfd.
Afbeelding
Staat best stoer zo, op het landingsgestel.


Verder nog wat gedaan aan de inrichting. Houtkleurtje op de vloer, kompas en de stuurstok geplakt.
Afbeelding

Nog wat touwkes en een randje op het kompas toegevoegd en dan waren dit weer de vorderingen voor deze keer.
Afbeelding

Groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2010 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ziet er goed uit, als je die camouflage zo ook op het hele toestel kunt krijgen wordt hij vast super!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2010 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
Citaat:
Ziet er goed uit, als je die camouflage zo ook op het hele toestel kunt krijgen wordt hij vast super!


Hoi Jeroen, die camouflage gaat hopelijk wel lukken. Eerst maar eens de boel een beetje netjes in elkaar zien te krijgen.

Ik ben van de week aardig opgeschoten met de werkzaamheden. Het interieur is zo'n beetje klaar en er is nog heel wat meer gedaan.

De vloer zit er in en de kabels van de besturing vastgezet.
Afbeelding

De munitietrommels en de tank geplaatst. Ik heb zelf een veiligheidsgordel in elkaar gezet van een stripje papier van 1,5mm en wat stukjes plaat. Ik heb gekozen voor een 3 puntsgordel, waarschijnlijk niet origineel maar het staat best goed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De spandau's een kleurtje gegeven
Afbeelding

en de vizieren door- en de lopen iets in- geboord. Helaas niet zo goed te zien op de foto.
Afbeelding

Verleden keer had ik al de vleugels in elkaar geplakkerd, geplamuurd en geschuurd.
Afbeelding

Tja, en dan moet er toch even het een en ander gepast worden.
Afbeelding

Hhmmm, echt veel blijf je niet van het interieur zien. De steunen moest ik nog uit de sprues halen, dus de topvleugel is nog even niet gepast.
Afbeelding

Afbeelding

Aan de romp is ook nog wel het een en ander te plamuren en te schuren voordat alle spleetjes en dergelijke vlak zijn.

Verder was ik aan de propellor begonnen met verven, maar die zou moeten bestaan uit 4 lagen berken en 3 lagen walnoot hout. En nou is het zo dat ik niet zo'n vaste hand van schilderen heb om van die hele dunne lijntjes te trekken die ook nog breder uitlopen.

Daarom ben ik maar eens wat gaan proberen. Bij de plaatselijke Top 1 wat houtjes gehaald en in iets te grote stukjes gezaagd.
Afbeelding

Die waren 1,5mm dik (hij had niets dunner liggen), dus heb ik die terug geschuurd tot een dikte van ± 0,5mm, aan elkaar gelijmd en een paar dagen tussen de lijmklemmen vastgezet.
Afbeelding

Afgelopen weekend de boel eerst wat ruw in de vorm geschuurd.
Afbeelding

De lijnen lopen vanaf de zijkant gezien mooi recht terwijl het van voren en achter gezien mooi breed uitloopt.
Afbeelding

Vervolgens nog wat bijgewerkt en de naaf geplakt. Die is gemaakt van een plaatje ijzer van 0,15mm waar 8 gaatjes in zijn geboord.
Afbeelding

Daarna de moeren er op gezet en een kleurtje gegeven, en het hout in de hoogglans. De centrale moer heb ik van de originele propeller gesneden en de kleinere moertjes zijn gemaakt van een plastic staafje. De verf op de naaf is hier nog maar net droog.
Afbeelding

En voila, we hebben een echte houten propellor, die er stukken beter uitziet dan wat ik met een beetje verf kan kliederen.

Tot zover deze keer.

Groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2010 2:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
leuke update zo!
en geweldig gedaan met die propeller, niets is inderdaad beter dan echt hout!

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2010 9:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Netjes! Dat zie je niet zo vaak dat iemand de prop helemaal van hout maakt. Mijn complimenten, zeer mooi. Cockpit ziet er zeer mooi uit. Overigens zou ik de Spandau's (eigenlijk Maxim's) meer zwart maken.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2010 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Joh, wat een verrekt goed idee zeg die houten prop! Echt een verbetering t.o.v. het plastic. Dit ga ik ook eens proberen.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement