Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Da's waar, maar toen woonde ik nog thuis en moest ik voor zo'n bedrag bijna twee weken kranten lopen...

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2010 1:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Even het het doosje van mijn T-V gekeken; Czech Master Resin kit code 72210 met een prijs-stickertje van 85,- Gezien de leeftijd van minimaal 10-15 jaar geleden moet dat nog in guldens zijn. Best veel, maar in verhouding valt de prijs nog wel mee. (Vergelijk het eens met de prijs van een T-IVa in die periode; f150,- )

Je T-V is geloof ik het eerste voltooide model van deze kit die ik ooit heb gezien. Ziet er goed uit!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2010 5:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Inderdaad, zoveel gebouwde T-V's zie je niet (T-IV's ook niet overigens) Hij ziet er erg goed uit.

Peter en ik gaan in ieder geval proberen wat verandering erin aan te brengen!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 aug, 2006 10:10 am
Berichten: 704
Woonplaats: Dokkum/Drachten
In Paulus' zijn topic heb ik twee links naar archieven met daarin foto's en tekeningen geplaatst als je interesse hebt.

Veel succes!

_________________
.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Je bedoelt waarschijnlijk het topic van Niels. Verwarrend soms zo'n groepsbouw :D . Ik had ze gezien en ontzettend bedankt. Enige tekeningen had ik al, maar ik zag ook kopie van "De Modelbouwer". Herinner mij een artikel over de bouw van een T.V op vrij grote schaal (1 op 8?). De uitgave had ik, maar is net als zoveel andere bladen door verhuizingen bij mij verloren gegaan. :cry:

Peter Neinhuis heeft ook eens een Xotic vacform T.V gebouwd:http://www.modelingmadness.com/reviews/allies/neintv.htm

Cheers. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Plasticprutser Peter schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk het topic van Niels. Verwarrend soms zo'n groepsbouw :D . Ik had ze gezien en ontzettend bedankt. Enige tekeningen had ik al, maar ik zag ook kopie van "De Modelbouwer". Herinner mij een artikel over de bouw van een T.V op vrij grote schaal (1 op 8?). De uitgave had ik, maar is net als zoveel andere bladen door verhuizingen bij mij verloren gegaan. :cry:

Peter Neinhuis heeft ook eens een Xotic vacform T.V gebouwd:http://www.modelingmadness.com/reviews/allies/neintv.htm

Cheers. Peter


1:16 Ook die uitgave heb ik nog liggen. Van de week ga ik toch al scannen, dus als je nog een scan wilt hebben... :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Jij bent goed bezig! :D :D

Graag. Doe maar via PB-tje.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Bij zulke exoten als de T-V, T-IX en S-12 is altijd alle informatie welkom denk ik. We zien ze al veel te weinig hier, dus een beetje extra info kan nooit kwaad. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: za 03 apr, 2010 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nou, dan maar eens een kleine start gemaakt in afwachting van de motoren die onderweg zijn. Niels had de laatste weggekaaid bij de LHS (denk ik) voor zijn T.V en de T.IX voor ome Paul. Nu moeten de mijne uit Rusland komen, want de LHS kon geen uitsluitsel geven wanneer ze weer op voorraad zouden zijn... nu dus maar ff duimpies draaien en ondertussen wat klein prutswerk verrichten.

Na het verzamelen van wat referentiemateriaal de boor en de vijl erbij gepakt en begonnen met de deur en het raam ernaast uit te hakken. Die zaten namelijk niet 'in de kit'.
Afbeelding
Tussen deur en raam nog een klein stukkie laten zitten als sponning. Moet misschien nog iets smaller maar kijk uit....de boel breekt snel af als het te dun wordt.
Ik wil straks het hele staartstuk van binnen detailleren (o.a. de complete buisconstructie) en als die deur open hangt, dan zie je er nog iets van en heb ik nog eer van het werk :) .
Tekeningetje van dwarsdoorsnede uitgeprint en een gekeken waar alle rompspanten zitten. Omdat het een resinkit betreft zijn de wandjes relatief dik en dus moet je qua detaillering van de wanden voorzichtig zijn anders oogt het allemaal te lomp. Dus 'Altijdgroen' strips 0,5mmx0,5mm gekocht (kreeg het zelf niet gesneden) en de rompdelen maar eens in een soppie gekwakt om alle vuiligheid eraf te halen. Daarna begonnen met de verticale delen.
Afbeelding Afbeelding
De 'horizontalen' leg ik er straks tussen. Omdat de T.V een grote glazen snuit heeft zal dit voorin nog wel goed zichtbaar blijven. Je ziet wat 'liggers' die zijn gegoten en die horen er niet te zitten. Volgens tekening moeten daar wat vloertjes op rusten, maar dat klopt niet. De vloer loopt van bakboord waar de piloot zit (beetje raar niet? bakboord is hier stuurboord....rare jongers die Hollanders) tot halverwege. Rechts is een 'loopgang'. Volgens wat foto's zitten er daar wat knoppen en meterkasten die moffelen dat wel weg.

Tot zo ver. Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: za 03 apr, 2010 19:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Plasticprutser Peter schreef:
Nou, dan maar eens een kleine start gemaakt in afwachting van de motoren die onderweg zijn. Niels had de laatste weggekaaid bij de LHS (denk ik) voor zijn T.V en de T.IX voor ome Paul. Nu moeten de mijne uit Rusland komen, want de LHS kon geen uitsluitsel geven wanneer ze weer op voorraad zouden zijn... nu dus maar ff duimpies draaien en ondertussen wat klein prutswerk verrichten.


Mijn exemplaren (en die van Ome Paul)komen bij de zelfde "Rus" vandaan gok ik, Neomega! wordt vanuit engeland verzonden!

LHS had ze toendertijd ook niet meer

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement