Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 21:36 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
DHH schreef:
De laatste jaren heb ik een redelijk grote hoeveelheid materiaal over dit schitterende toestel versameld. Foto's tekeningen, tekeningen van hoe de binnenkant eruit zag en dergelijke. Als je iets nodig hebt, vertel maar wat je zoekt.

Nou, da's mooi. Ik denk dat Niels en ik vooral foto's van de binnenkant kunnen gebruiken. Ik zal morgen mijn eigen topic openen om Niels' topic niet te 'vervuilen'.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 21:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Het was mijn bedoeling om het interieur enigzins te scratchen, Heb wel het 1 en ander uit het boek van Luuk, maar meer info is altijd welkom natuurlijk!

misschien handig om het hier te posten, in dit topic, dan kunnen andere mensen (zoals Peter) er misschien ook gebruik van maken!

@PP-Peter : ik ben er nog niet helemaal over uit welke versie ik exact ga maken, denk ik dat ik eerst even wat met Luuk z'n driehoeken probeer, Ik weet niet hoe het Oranje dekt van deze sheet. Heb laatst dus die F-84G gemaakt, die decals komen ook bij dezelfde drukker vandaan. Vingtor heeft dus geen "extra laag" achter de lichte kleuren gedaan, waardoor het geheel niet dekt. Ik weet niet wat Luuk gedaan heeft, want volgens mij komt deze sheet bij dezelfde drukker vandaan waar Vingtor en wij sinds kort ook drukken.

Voordat we aan de decals toe komen, dus eerst een ander proefmodelletje bouwen, met decals van die sheet! (NA-27 of iets dergelijks), tenzij iemand reeds ervaring heeft met deze Decalsheet van Dutch Decal.

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Nielsdol schreef:
Ik weet niet hoe het Oranje dekt van deze sheet.


Niels,

Omdat oranje van de decals vaak te fel is, zeker voor een 1:72-model, spuit ik ze meestal over met een mengsel van
oranje met een beetje huidskleur en wat wit nadat ik de zwarte randen heb afgeplakt.
Daarnaast passen de meegeleverde decals voor de richtingsroeren eigenlijk nooit.
Die spuit ik dan meteen mee in dezelfde kleur oranje.
Afbeelding
Bijkomend voordeel is dat het probleem van doorschijnen ook uit de wereld is. Da's drie vliegen in één klap!

Succes met je T.V.,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik heb zelf ergens alweer bijna 20 jaar gelden de resinkit van de TV gebouwd. De delen bekijkend is dit dezelfde. Ik zal tzt eens een foto plaatsen van de mijne.

Succes!

groetjes, Nico

P.s. bij mijn exemplaar is ooit het voorste kanon afgebroken, iemand nog iets dat daar op lijkt?

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 23:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ja, Spuiten van de driehoeken is misschien een oplossing inderdaad, maar :p daar kan ik, als decalproducent toch niet mee aan komen :wink:

't zal geen project zijn wat binnen de kortste keren klaar is, dus, misschien heb ik tegen die tijd dat ik de driehoekjes nodig heb, wel een mooi alternatief!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 23:20 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nielsdol schreef:
Ja, Spuiten van de driehoeken is misschien een oplossing inderdaad, maar :p daar kan ik, als decalproducent toch niet mee aan komen :wink:

Nou, mijnheer de decalproducent :D, als je nou net als Paul de driehoeken spuit op decalvel..... deze vervolgens uitknipt en op de Fokkert plakt, dan ben je er toch ook en heb je je eigen decal gemaakt :wink: . Is nog gemakkelijker dan op het model afplakken i.g.v. vreemde kronkels en dergelijke.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 14:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 aug, 2006 10:10 am
Berichten: 704
Woonplaats: Dokkum/Drachten
Met deze link kan je de tekeningen die ik heb downloaden:
http://dl.dropbox.com/u/488081/Tekeningen.zip

Hier zijn wat foto's van het interieur:
http://dl.dropbox.com/u/488081/Interieur.zip

(Veel hiervan heb ik gekregen van mensen op dit forum)

Succes met je model!

_________________
.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Shake schreef:
...Zoals jullie weten is het een ongeschreven wet dat zodra iemand op een forum een zeldzaam en lastig model in elkaar zet, er vlak daarna een prachtig spuitgietmodel uitkomt!...


Sjaak, deze CMK kit is niet het enige model van een T-V.. Ik heb ook een limited run? spuitgietversie 1/72 liggen thuis, amerikaans merk geloof ik.. kan even niet kijken nu, maar morgen wel.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Thanks voor de links, ik ben nu op m'n werk, dus downloaden op m'n mobiel is ook niet alles, zal ze dus vanavond even downloaden.

Morgen ook nog even wat spulletjes kopen voor dit project, denk erover om wat Pre painted zooi van eduard voor de Wellington erin te doen, niet dat het 100 procent correct is,, maar 't smoelt waarschijnlijk wel :)
Ik wil de upper gunner positie ook open maken, dus ook van die kant mag er van binnen wel wat te zien. 't wordt in ieder geval een mooie uitdaging, zal er wel een flinke tijd mee bezig zijn, maar ik denk dat de meeste fokker dingen die ik dit jaar ga doen, lange termijn projecten zijn

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Exotic is het merk wat ik bedoelde.. 1/72 T-V.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement