Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Enthousiasme was erg genoeg bij aanvang van deze groepsbouw, maar alle topics zo bekijkend zitten er inmiddels aardig wat stil liggende projecten tussen, jammer. Zou het komen doordat de duur van de groepsbouw eigenlijk te lang is ingezet? Zowat een jaar de tijd geeft mensen misschien een gevoel van "toch tijd genoeg, die Fokker komt nog wel".

Anderzijds heeft een aardige strijd / onenigheid bij sommige enkele topics wellicht het enthousiasme bij mensen ook wat getemperd. Allemaal erg jammer.

Mijn bedoeling is om in ieder geval nog een aantal Fokkers af te ronden. De Finse D21 is mee begonnen en binnekort is de Fokker C1 aan de beurt.

Ik had ook al een paar keer laten vallen iets te willen gaan doen voor de aankomende ESM. Daar heb ik het volgende voor bedacht: vorig jaar heb ik met mijn goede vriend, en mede w.o.1 bouwer Paul Thompson, een viertal meter stand gehuurd en daar onze collectie eerste wereldoorlog vliegtuigen tentoon gesteld. Dit jaar gaan we weer 3 á 4 meter tafel bemannen met zoveel mogelijk Fokker modellen.

Paul en ik zullen met name de eerste wereldoorlog goed kunnen vertegenwoordigen (voor zover ik nu kan overzien zullen we alleen geen Fokker D1 hebben), de tweede wereldoorlog doet het zeker ook niet slecht. Maar,.. de periode hierna is door ons niet vertegenwoordigd. Het interbellum zou ook beter kunnen, .....

Nu is het mijn idee om ook zoveel mogelijk modellen van deze groepsbouw, maar eventueel ook door Brouwersleden eerder gemaakte modellen op deze tafel te kunnen laten showen. Om ook een duidelijke link naar Modelbrouwers te kunnen laten gaan zal ik proberen af te spreken met ESM coördinatoren onze tafel zo dicht mogelijk, zo niet naast, de tafel van Modelbrouwers te plaatsen (vorig jaar zaten we ook in het zelfde blok). Uiteraard zal er ook een duidelijke referentie zijn naar deze groepsbouw.

Tot zover mijn gedachtes!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 10:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hoi Nico,

dus als ik het goed begrijp zijn Fokker-modellen die buiten deze groepsbouw om zijn gebouwd ook welkom op de tafel? Ik heb nog wel een Fokker 70 waarvan het me leuk lijkt als die er ook tussen mag komen. Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen om mee te doen aan de groepsbouw, terwijl ik eigenlijk een Friendship had willen bouwen. Het gaat met bouwen allemaal erg traag bij mij, de laatste keer dat ik een model afmaakte was begin april :|


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ja, die is op zich welkom. Ik moet binnekort wel eventjes een soort van overzicht maken, want als er bijvoorbeeld ineens 10 rode Fokker Dr1's aan "dreigen" te komen zou dat ietwat teveel van het zelfde zijn :wink: .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
KitBoy schreef:
Enthousiasme was erg genoeg bij aanvang van deze groepsbouw, maar alle topics zo bekijkend zitten er inmiddels aardig wat stil liggende projecten tussen, jammer. Zou het komen doordat de duur van de groepsbouw eigenlijk te lang is ingezet? Zowat een jaar de tijd geeft mensen misschien een gevoel van "toch tijd genoeg, die Fokker komt nog wel".

Groetjes, Nico


Zo denk/dacht ik er wel over. Heb eerst mijn lopende projecten afgerond. We zitten nu iets over de helft van het jaar. Wil wel proberen om de S-12 af te maken (was er al mee begonnen), maar het WK gooit ook roet in het eten (heb op het werk altijd een poule, waar ook redelijk veel tijd in gaat zitten. Maar het WK is nu wat overzichtelijker, zodat er binnenkort weer wat meer tijd om te bouwen komt). En uiteraard binnenkort vakantie (al zeg ik niet wanneer en hoe lang om potentieële 'leners' niet op gedachten te brengen).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
tja, Nico, het is inderdaad erg stil in deze groepsbouw. Zelf ben ik daar ook deels schuldig aan... :oops: Plannen zat, maar soms loopt het even iets anders met de planning en de dagelijkse realiteit dan verwacht.

Maar ook van mijn project komt binnenkort weer een update. De huidige projecten op de bouwtafel zijn namelijk bijna klaar. Daarna gaan we op stoom verder met de G-1 en de Bachem van de andere groepsbouw.
ESM ga ik waarschijnlijk niet halen, maar probeer toch echt wel de einddatum op het forum te halen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jul, 2010 19:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Yep, hier ook al :(
Vakanties, een camper die voor de APK moet en nog iets noodzakelijks als 'werk', gekoppeld aan ingebouwde tegenwind bij de D.VII motiveren niet echt die Fokker af te maken. Al wil ik hem zeker voor de deadline van de groepsbouw af hebben, heel af en toe plak ik er weer eens wat Lozenge decals op en pas ik wat dingen op proef. Ben al te ver om er mee te stoppen! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jul, 2010 9:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik begrijp alle redenen best wel, en daar heb ik ook alle begrip voor. Wat ik voor mezelf met name afvraag is of de duur van deze bouw simpelweg niet te lang is gesteld en mensen daardoor wellicht te weinig druk o.i.d. voelen. Ik denk zelf dat het thema van deze bouw en vooral in relatie tot het 100 jarig jubileum zeer goed gekozen is. Een Nederlandse vliegtuigbouwer op een Nederlandse site, dat moet toch goed gaan zou je zo zeggen!

Gelukkig is het nog niet uitgestorven en als ik mijn twee projecten die nu nog in de eindfase liggen op mijn werkbank afgerond heb, dan komt de Fokker C1 er aan!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jul, 2010 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind de duur niet te lang gekozen. Als de groepsbouw een jaar duurt, kan ik zelf inplannen wanneer ik begin. Als de bouw een maand duurt, dan is de tijd beperkt. Als het je dan niet uit komt, doe je niet mee. Nu doe ik dus wel mee omdat ik denk dat het me lukt. De één bouwt nu eenmaal wat sneller dan de ander. Ik ben een trage bouwer, sorry, maar ik bouw wel !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jul, 2010 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Nou rode Fokkers genoeg denk ik.

Ik heb hier welgeteld 1 fokker liggen.
Ik weet wel niet of ik die ga kunnen bouwen met de groepsbouw, want ik bouw nu een scania en de honda civic vti voor de hot hatches
Om deze Fokker gaat het
Afbeelding

Mag ik nog later beslissen of ik mee doe of niet?

groetjes

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jul, 2010 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De bouw duurt nog tot aan het eind van het jaar. Je kunt dus zelf beslissen of je het haald of niet.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement