Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2009 22:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
De Heinkel HE 112 is waarschijnlijk wel de minst bekende Duitse jager die geproduceerd is. Het was in de running om de principale gevechtsvliegtuig te worden van de Luftwaffe maar verloor de contest van de ME109. Dit ondanks het feit dat het zeer gewaardeerd werd door de testpiloten.

Het vliegtuig werd toen aangeboden aan diverse luchtmachten waaronder de Nederlandse! Uiteindelijk werd het gekocht door de Spanje, Roemenië en Hongarije waar het actief dienst deed. Tijdens de Spaanse burgeroorlog waren er maar enkelen in dienst maar omdat het zo een bijzonder vliegtuig is heb ik het gekozen.

De boxart van Classic Airframes is heel mooi.
Afbeelding

De inhoud is schamel en ik vind zo op het eerste gezicht het plastic van een matige kwaliteit. De panellines zijn heel erg laag, hier en daar wat flash. Is dit nu het bijzondere en dure Classic Airframes?
Afbeelding

Stukje resin.
Afbeelding

Dit is eens wat anders dan de Dragonhandleiding van mijn Tiger!
Afbeelding

De Spaanse decals zijn eigenlijk van een exemplaar uit 1943, die nog een P-38 neerschoot. Natuurlijk pas ik het zo goed als kan aan aan de burgeroorlog. Ik heb al verscheidene sites bekeken maar de kleur is best lastig. Dit vond ik op de website van http://www.zi.ku.dk/personal/drnash/mod ... codes.html .

A further good example of this is provided by the grey upper surface colour used on Condor Legion fighters, examples of which are given to the right. 20 years ago, every colour reproduction of Bf109s in Spain showed them bearing a light neutral grey scheme, often called "gull grey". However, recent research, based on contemporary German records and surviving aircraft parts, seems to point to the grey being a much darker, greener hue. In fact many of the fighter aircraft sent to Spain may have been finished in a colour much closer to, if not actually, the famous RLM Grau 02.

Much of this research was incorporated into the recent Jagdwaffe title by Mombeek, Smith & Creek (1999), which caused many reviewers to remark unfavourably on the dark colours they had given to their aircraft. Merrick (2005) expands on this research considerably, suggesting that the earliest Bf 109s were finished in bare metal with a yellowish-greenish-grey protective varnish applied, and that all Bf 109s were repainted in RLM 72 or 73 on the uppersides at some later point.

Denk dat ik wel voor dat grijze ga. Ok, het zal even duren voordat ik dit onderwerp echt 'on the roll' heb maar de intro is er!

Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op wo 09 dec, 2009 19:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2009 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
En wederom een zeer interresante deelnemer :D Een ranke jager waar de echte lijnen van Heinkel's meer bekende ontwerpen duidelijk in terug te vinden zijn.

Ik heb nog gezocht naar geschikte decals voor de 1/72 Heller editie, anders had die meegedaan ipv de Ju-86. Maar nu komt hij toch nog voorbij in deze groepsbouw. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2009 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Haha, en die Britten maar denken dat ze met de Spitfire de elips vleugel uit hadden gevonden! :lol: Maar Heinkel heeft hier ook op meerdere vliegtuigen gebruik van gemaakt. Dit is inderdaad een mooie en ranke jager. Veel succes ermee!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2009 23:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Tsjah, 't is een apart toestel ook weer zeker 1 die je niet regelmatig tegenkomt.

Die vleugels zijn nog elyptischer dan de spitfire! wel geinig!

Succes (kan je je wel een beetje concentreren met die kleine er nu bij? )

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Mooi om te zien dat er nog een Classic Aiframes model tussen zit. Messtal niet de makkelijskte kits. Ik ben ook benieuwd of het een beetje zal lukken met zo 'n kersvers mensje in de buurt!

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
ook een mooie hoop resin :!:
hoe ga je eigenlijk te werk om dat proper van die gietblokken te halen, snijden ?? schuren ?? vijlen ??

zoals je zelf aangeeft wel nogal Spartaans qua onderdelen :lol:
succes met dit mooi model

grtz
Chris

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 16:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Resin kan je het beste met z'n klein zaagje van de blokken af zaggen, en de rest weg vijlen, of schuren, MAAR! doe het wel of nat, of buiten, of binnen, goed geventileerd, met eventueel een mondkapje, 't is niet echt fijn spul

Ik prefereer altijd nat werken, nadeel is dat je zaagjes eerder roesten dan dat ze bot zijn :wink:

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 16:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dat werken met resin is niet zo moeilijk hoor. Precies doen zoals Niels aangeeft en heel voorzichtig zijn. Ik kijk meer op tegen de vacuvorm canopy, gelukkig zijn er daar twee van zodat ik er één kan verklooien.

Ik vind (natuurlijk) ook dat de lijnen erg mooi zijn, toen ik me ging inlezen op dit onderwerp viel het vliegtuig me meteen op. Door de achtergrond werd het nog interessanter. Maar het zal allemaal rustig aan gebrouwd worden in verband met die heerlijke kleine meid en ik ben ook rustig bezig met de decals van de FW190D.

Heeft iemand nog tips voor die vacuvormcanopy? Ik dacht zelf voorzichtig zo ver mogelijk uitknippen/snijden om het daarna te schuren.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 15:03 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Keulen
Leuk ding ik ga hem volgen! Inderdaad weinig onderdelen, maar dat hoeft zeker geen slecht iets te zijn. En wat betreft de vacu-vorm ik zou hem inderdaad ook snijden/knippen en dan het laatste schuren. Dan heb je de meeste controle over wat je doet denk ik, succes!

_________________
Bezig met 1:48 Hasegawa | P-51D/K Mustang 'Pacific Aces'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2009 22:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
And we're off. De FW is zo goed als klaar dus kan me nu volledig even richten op dit dingetje.

De pit zat zo in elkaar, met kleine stukjes PE.
Afbeelding

Net als de vleugels, dat paste allemaal prima.
Afbeelding

De binnenkant van de pit, dit is gedaan met stukjes resin. Dat spul is best lastig los te krijgen en zeer breekbaar. Hier zit de primer er al overheen, de andere foto's waren overbelicht.
Afbeelding

Momenteel staat de pit in de primer te drogen en morgen zal ik eens besproeien. Ik begreep dat ik daarvoor gewoon RLM02 grijs kan gebruiken.

Grtz
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement