Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 15:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
gedver, en ik vond de mijne al klein voor 1/48.
mooi toestelletje wel, nog nooit gezien, en fijn werk met die draadjes aan de wielen
succes verder
grtz
Chris

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2009 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mooi gedaan met die draadjes, dat is zo'n typisch I-16 detail: een landingsgestel dat je nog met de hand naar binnen moet slingeren! Toen was vliegen nog voor echte mannuh :mrgreen:

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 15:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
jeroen_R90S schreef:
Toen was vliegen nog voor echte mannuh :mrgreen:


Ehm, nog steeds wel toch?? :lol: :lol:

Anyway, iedereen is hier lekker vrolijk aan het knutselen met zijn dingetje. Ik ben blij dat ik ook mee doe, mocht je ooit in een bouwdipje zitten, pak dan dit doosje. Zo leuk, klein, mooi, makkelijk en toch prima om er wat extra's mee te doen, laten we wel wezen, het blijft 1:48.

Omdat ik het de laatste week wat druk had met andere zaken stond mijn bouw een beetje op een laag pitje. Toch heb ik wel wat kunnen doen.

Vorige week eerst es mijn poli in de primi zetten:
Afbeelding

Dit was eigenlijk als doel, oneffenheden door het schuren op zoeken. Ik heb het ergens al vermeld, maar ik ben de laatste tijd verslaafd aan die polijstdingen van de drogist. Die nagelapparaten, dat zijn echt gave dingen. Veel die ik heb bestaan uit 3 of 6 stappen. van schuren naar polijsten. Helemaal top, het kost wat, maar dan heb je wel wat!!

Resultaat van het schuren:
Afbeelding

Achterkant.
Afbeelding

Voorkant.
Afbeelding

Nog lang niet tevreden, maar de voorkant en bovenkant in z'n geheel vallen het meest op vergeleken met de onderkant. Toch nog wat arbeit ins geschäft.

het randje om de engine cowling heb ik geaccentueerd door een reepje evergreen te snijden en er op de plakken. Hierdoor krijg je relief, en valt je schuurwerk minder op. :D

als je goed kijkt kun je dat hier nog wel wat zien, maar waar het om gaat is dat e.e.a. in de voor schaduw zit:
Afbeelding

Hier ook weer het reepje om de cowling, ik denk zo'n halve mm dik, dus je ziet het bijna niet.
Mijn airbrush in combinatie met de door mij gebruikte pre-shade verf (hunze tire black) spuit echt super. Tuurlijk zie je overspray, maar dit ding is klein en om je brush echt dicht bij je model te houden valt niet mee!! bovendien is het pas voor schaduw, dus dat gelöst sich später wol wieder.
Afbeelding

Ook de buik heeft z'n beurtje gehad:
Afbeelding

De prop... eerst geel, daarna afplakselen en dan zwart. Wederom tire black. (uitleg is heel slecht, maar komt later :oops: :lol: )
Sorry voor de slechte feauteau
Afbeelding

en dan nu, waarom ik e.e.a. met tire black heb gespoten: Ik moest toch de banden spuiten, en dacht, als ik toch een zwart in mn brush heb zitten ga ik de verf niet weg doen, daar kan ik prima een pre shade mee aanbrengen.. En ach, doe es gek.. De prop kan ook prima in deze kleur..
Slecht eigenlijk van mij, maar ja.... weet je wat ik voor die verf betaald heb.... :oops: :lol: Dus zogezegd, zo gediggiedaan:
Afbeelding

Niels had t over de dunne bandjes. Ik vond t op zich wel mee vallen, was het wel een beetje met m eens, maar wat de doorslag gaf, was vooral de kleur van de velgen die ik eerst gebruikte. Dat moest de zelfde kleur zijn als de onderkant...
Ik dacht al, als die onderkant deze kleur moet worden kan ik er net zo goed een picasso van maken. Dat mut anders!!

dus het rechterwieletje uit de doos getrokken, gespoten in blauw, wit, grijs, beetje zwart en noem maar op...
Afbeelding

Nou lijkt het op de foto nog lelijk, maar bedenk dat de achtergrond wit moet zijn, het linkerwiel is felblauw, dus het rechter krijgt ook een ander kleurtje in het eggie..
Hopelijk komt dat straks een beetje in de buurt van hoe het destijds eruit zag.

Nu gauw weer verder...

Arjen.



Oh ja, kijk es wat de mailman bracht: :D :D

Afbeelding

en

Afbeelding

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 18:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Hey Arjen,

Mooie pre-shading. Ziet er goed uit.
Dat ga je mooi door je kleur terug zien.

Trouwens... wat zie ik op de achtergrond. Wat een leuk t-shirt :wink: :wink:

Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 18:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
sluikreclame :D

tot in ieder geval 12 en 13 juni. Ben vrij, dus ik ben erbij!!! :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
darka schreef:
jeroen_R90S schreef:
Toen was vliegen nog voor echte mannuh :mrgreen:


Ehm, nog steeds wel toch?? :lol: :lol:


haha, jawel hoor, maar toch *anders*! Mooie update trouwens, je gaat als een speer! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2009 23:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
als een speer... Mwoah... valt mee hoor, Niels heeft een hoger tempo...

Toch doe ik zo af en toe nog wel wat, achteraf uiteraard veels te weinig foto's gemaakt, dus dan kan je nog wel es dingen niet laten zien die je misschien wel zou willen laten zien.

Ik begin met mijn pre shade bovenkant verhaal. Niet spectaculair. Je kan de vleugeltipjes nog ingepakt zien. Dit heeft vrij weinig met sinterklaas te maken, maar meer met het feit dat ik dat spul niet als decal wilde...
Afbeelding

Ook deze stelt niet veel voor.
Afbeelding

Hier ben ik al een mooi stukje verder. Iedereen kan schilderen met Vallejo. heb hiervoor #71015 olive-grey gebruikt. Vond dat toch een vrij aardig kleurtje. Historisch correct?? Geen idee..
Afbeelding

Hier dan het resultaat van vandaag. de stalen band voorop is waar ik eerder ook al over schreef. al met al staat er een leuk vliegtuigje in wording al zeg ik het zelf:
Afbeelding

De rode band achterop is ook een verhaal op zich. Eigenlijk wilde ik die airbrushen.. Dus begonnen met afplakken. dit is op zn zachtst gezegd in goed engels NOT TO DO. Ik heb een probleem met rechte lijnen op een krom apparaat... Dus de decal er toch maar bij gepakt. ff in het water, je kent het wel... beetje decal op zn plaats schuiven... SCHEUR!!!!
Tja, dan moet je wel afplakken... En met smalle reepjes begonnen, zat t vandaag eigenlijk in 1 keer goed! :D Me happy. dus SPROEI!!:
Afbeelding

prima resultaat.
De oplettende luisteraar had al gezien dat er een van de wheelbaykleppen weg was... Nou, dat viel mij ook op. Hans Klok er even bij gehaald en:
Afbeelding
Hij zit er weer aan.

Rest me nog te doen???

paar decals. lakje, beetje verweren. Jullie tips nog ff doornemen en dan hoop ik dat ie zondag klaar is...

Tot zover.

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2009 23:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik vind dit ook een leuk dingetje aan het worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2009 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ziet er goed uit, rechte lijnen op een romp zijn aardig pittig ja...
Wat ik altijd doe is het bijvoorbeeld het rood eerst spuiten en dan de gehele romp kleur spuiten.
Dat vindt ik persoonlijk makkelijker afplakken.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2009 13:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Errug leuk modelletje aan het worden!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement