Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Goed. Hij is klaar...

Vind het een erg rustige groepsbouw moet ik zeggen. Maar dat maakt niet uit. Ik ben in ieder geval klaar.

Resultaat... Ach.. een vaker terugkerend probleem... Ik wilde wat gaan experimenteren met decals p+.
Dit keer wilde ik me niet laten verrassen door silvering over p+ dus vrijdag en zaterdag meerder malen diverse lagen gespoten. Lijkt me dik zat, dus glad zat, dus geen silvering.
Decal laten weken, door de p+ halen en dan op je model leggen..
resultaat:
Afbeelding

en
Afbeelding

en
Afbeelding

Wat was het geval, ik denk dat de lijm van die pleuris decals is gaan reageren met de p+. Er kwam een of ander dik grijzig goedje onder de decal, wat ook niet meer weg wilde. Decal eraf halen. decal Set op smeren en decal neerleggen. Per slot van rekening scheurde er ook nog een decal. Gelukkig had ik nog een "7" wat er wel wat op leek. die er maar zo goed mogelijk bij plakken... Resultaat was dus ontzettende luchtbellen onder de stikkers, want dat zijn het. Geen decals... Stickers!!!!
Dat spul reageerde ook nog voor geen meter of softener met als gevolg dat dat ding op de staart ook nog voor geen meter wilde. Wat een pleuris zooi!!!!


Goed. ff tot tien tellen. (ik mag het niet zeggen, maar hier werd ik toch op zn minst even ontzetten giftig. Ik flikker straks letterlijk die p+ het raam uit!!!!!!)
Wat is er wel goed??

De bovenkant:
Afbeelding

Afbeelding

Ook de onderkant, met mn zelf gemengde kleurtje ben ik niet geheel ontevreden over:
Afbeelding


Maar de stuurboordkant is voor dit model wel de showkant. Andere kant gewoon lekker verborgen houden:
Afbeelding

en als laatste:
Afbeelding


Rest me nu nog 1 ding:

Afbeelding

Opruimen.

Gauw afsluiten dit ding. Zo op het oog staat een leuk model in de vitrine. En geen haan die er naar kraait....


Arjen :cry:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Inderdaad redelijk rustig momenteel, maar ik denk dat er achter de schermen genoeg gedaan wordt aan lijmen, verfen, uitzoeken, of simpel wachten op verf of andere onderdelen. En tenslotte hoeft deze bouw niet al binnen 1 maand af te zijn... :wink:

Jammer dat het je tegenzit met de decals. Zoiets kan helaas je dag (en het model) soms goed verzieken. :cry: Soms zit het gewoon tegen.
Maar er staat toch zeker een geslaagd model op tafel. Gewoon dit "dikkopje" met de goede hoek in de kast zetten. :wink:

Persoonlijk vind ik de stalen band om de cowling iets minder geslaagd. Maar hé, als je nooit iets probeert, wordt je ook nooit beter toch? :wink:

Goed opgelet om de uitlaatsporen ook op de wieldeuren aan de te brengen!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Ik vind hem erg geslaagd. Mooi gespoten en verweerd. Sowieso een erg leuk modelletje. Deze zie je niet te vaak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 15:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
't model zelf ziet er goed uit Arjen!, absoluut, alleen jammer van die silvering dus.

Wat ik tegenwoordig doe, is een goede laklaag, meerdere lagen P+ of bijvoorbeeld Xtracolor clear glosss coat, maar Revell Aqua werkt ook gewoon, vervolgens de decals aanbrengen, en met een tissue al het vocht wat er ook maar onder de decal zit weg wrijven, zodra de decal op z'n plaats is. daarna voldoende Sol erover het smeren. Dit gaat mij tot op heden weer goed af (na enkele silvering dipjes ook) toch apart dat silvering, vroegah had ik daar nooit last van, als ik zo mijn oude modellen eens bekijk....

Succes met opruimen!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 15:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Keurig gebouwd model , Arjen. Mooie subtiele verwering.

Laat je niet uit het veld slaan door een paar lettertjes.
Als je er niet tevreden over bent, kun je ze er beter afhalen en op zoek gaan naar betere decals.
Die zijn er vast wel, het gaat tenslotte alleen maar over de registraties.
Ik hoop dat er nog geen eindlaag op je model zit want dan kun je er niet veel meer aan doen.
Lukte het ook niet om met de gangbare sapjes de decals op het richtingroer er goed op te krijgen of moet je die nog wat bij werken?

groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 15:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ondanks alle tegenslagen een mooi model geworden hoor.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 15:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Mooi toestelletje :D

erg mooi gedaan, 1 puntje wat me gelijk opviel,wat is die witte vlek op de linker vleugel?

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Is een grappig model geworden, wat ik me wel afvraag is waarom je de roet sporen in de wheel bay gestopt zijn?
Lijkt mij als dit ding opstijgt hij behoorlijk roet uithoest dus zou het ok daar zitten toch?

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ondanks de decal problemen een leuk model geworden. Voor het schilderwerk gebruik ik tegenwoordig Xtracolor (glans verf) en tot op heden heb ik geen problemen met silvering.

Viva la República,

Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 20:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ach, zo hebben we allebei een naar eigen smaak minder geslaagd modelletje (ik ben nl ook niet 100% tevreden over de FW190D). Maar persoonlijk vind ik het best een leuk dingetje.

Ga je nog wat Spaans maken na je Wyvern?

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement