Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2009 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ik ga voor deze groepsbouw de polikarpov I16 type 10. Volgens mij van Niels over genomen op de 24 hrs bouw.

De type 10 is een voortborduursel op de type 5 en 6. Het had voornamelijk 4 buksen in plaats van 2.
Ik ben van plan om de versie met Popeye te maken. Hiervan waren 2 versies volgens Wings pallete. 1 versie met popeye naar links, en 1 naar rechts kijkend.
Het wordt dus een republikein, behorende volgens Wings palette bij het 4 escuadrilla.


Dit moet m ongeveer gaan worden.
Afbeelding

Wat zit er allemaal in de doos van pandorra:

Afbeelding
Let op.. fully engraved panel-lines... Ik ben ze nog niet tegen gekomen, maar de inhoud ziet er wel prima uit.

Afbeelding

Dit is het formaat van dit kleine dingetje!!
Afbeelding

En dit zijn de plakkerts:
Afbeelding
Met deze 3 popeyes kun je dus kiezen of ie naar links, of naar rechts kijkt
Verder heeft academy zn best wel gedaan op historisch correct. serie nr klopt. 4 esca. klopt. en popeye klopt.
Ik ga alleen even kijken hoe ik het met de vlag ga doen, misschien wel spuiten ipv decallen.

Tot zover over mijn kleintje, ik heb er zin in.

Arjen

[edit] jammer dat mn eerste plaatje het niet doet, op het moment van schrijven heb ik haast, dus daar ga ik vanavond of morgen even naar kijken. [/edit]
[edit2]nu zou die het moeten doen [/edit2] :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op zo 15 nov, 2009 14:38 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2009 13:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hey,
die zou inderdaad wel eens bij ons vandaan kunnen komen
inbox review : http://www.flevoaviationhobby.net/image ... a2127.html

Veel succes ermee, 't is in ieder geval een leuke, goede kit volgens mij (maar ja, ik heb zelf niks met 1/48 om te bouwen....)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2009 0:43 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Een keer proberen Niels, 1/48 is echt leuk. Maar dit is ook al zo'n leuk vliegtuigje. Kan je mooie dingen mee doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2009 8:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Eelcog schreef:
Een keer proberen Niels, 1/48 is echt leuk. Maar dit is ook al zo'n leuk vliegtuigje. Kan je mooie dingen mee doen.


'k heb het gedaan, 1/48 bouwen, maar, ik heb me beperkt tot 1/72 voor het lekker bouwen (en makkelijk kwijt kunnen) en 1/32 voor het lekker detailleren (en moeilijker kwijt kunnen)

'k zal eens kijken of ik binnenkort wat 1/48 dingen uit de oude doos kan posten

Maar nu weer verder met Darka's Polikarpov! succes d'r mee :)

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2009 15:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Nielsdol schreef:
ik heb me beperkt tot 1/72 voor het lekker bouwen (en makkelijk kwijt kunnen) en 1/32 voor het lekker detailleren (en moeilijker kwijt kunnen)


en das dan het voordeel van 48. 1, het bouwt lekker... 2, je kan het nog kwijt ook tenzij het een b52 of b1 is, maar het gros kun je in een normale kast kwijt.

Anyway. Vandaag lekker een beetje kunnen knutselen in een eenzaam huis :D

Eerst de zijkanten, het dash, de floorboard e.d. Nadat ik dat bekeek met wat foto's van het net vond ik de mijne wat kaal. Normaliter hou ik daar wel van, maar hier moest toch wat bij gefreubeld worden. Of dat allemaal histerisch correct is weet ik niet, maar zo heeft los pilotski toch nog wat te doen:

Dit is iets wat door moet gaan als throttle: Niet helemaal duidelijk, maar its the idea.
Afbeelding

Hier dan wat duidelijker en dat jullie even zien hoe groot dat ding is...
Afbeelding

Beide zijkanten met wat champagne leidingen. Ideaal spul is dat, niet te dik en best flexibel.
Afbeelding

dash zwart gespoten voor diepte, en daarna p+'en
Afbeelding

zodat t uiteindelijk dit moet worden. T zal niet helemaal kloppen, maar je moet straks in een vliegtuig door een vierkante centimeter opening kijken, dus je ziet nog minder terug dan dat je met een groot vliegtuig al niet zou zien... of zo... :D
result:
Afbeelding

Hier moet los pilotos aan trekken en wurmen en op zitten: Vind het stuurtje een beetje vreemd, maar t zal wel. Ik laat het zo denk ik.
Stoel is interior green en riempjes van t metaal van koffiemelk-cupjes.
Afbeelding

Uiteindelijk heb ik de binnenkant voorzien van light grey: met zwarte kabels en hendeltjes:
Afbeelding

Dit was het tot zover, nu even wat anders doen en vanavond weer even verder. Denk het e.e.a tegen elkaar aan plakselen

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2009 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Die I-16 is een gezellig dikkerdje, altijd leuk om te zien. Een stoere kist. Maak er maar wat moois van!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2009 23:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
met een paar kleine simpele scratch dingetjes kan je een model net wat meer tot leven brengen he, goed bezig zo Arjen!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 13:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Dank, dank...

Je doet t uiteindelijk voor jezelf, want helemaal met dit ding zie je dr echt helemaal niks van terug. De opening is zo klein, en de body loopt zo wijd uit...

Anyway. Kijk maar:
Afbeelding

Deze iets meer van voren, met een zwart gespoten motorblok en met aluminium gebrushte cylinders. Zo doe ik dat eigenlijk altijd. Tenzij het blok meer in het zicht komt, dan besteed ik er nog wat meer aandacht aan.
Afbeelding

Zo ziet ie er van de zijkant uit. De headrest uit de doos paste zoals ik al had verwacht voor geen meter. Die is met een stukkie evergreen plasticcard vervangen. Beetje plamuur en klaar. Nu nog een kleurtje uitzoeken. De zwarte stip op de staart is een ongelukkig stukje verf. Die heeft t inmiddels niet overleefd.
Afbeelding

Toen met het landingsgestel bezig. Beetje kaal, dus daar een beetje creativiteit toepassen, kwam ik deze foto tegen:
Afbeelding
Dat wilt ik ook!
dus, boor, schroef, knoop en lijm:
Afbeelding
Het begin is er. De wiel-naven zijn hol, dus wiel rijgen en klaar is Don Igor.

Uiteindelijk komt het er dan ongeveer zo uit te zien:
Afbeelding

Afbeelding

Zo van dicht bij,
Wordt alleen een uitdaging met afplakken straks, zie ook dat het rubber een beetje over het blauw heen zit (blauw moest van ome academy)
Daar moet ik nog even een passende oplossing voor vinden.
Afbeelding

Heb de wielen een beetje afgeschuurd zodat het straks gewicht simuleert. De wielen zitten niet vast, dus ik kan tot en met het touw gebeuren alles nog los halen. Ook het knoopje in de vleugels is nog bereikbaar...
Afbeelding

Afbeelding

Nu dus de aanhechting vleugel en body schuren.. Valt een beetje tegen dat dat niet zo mooi pastte. Verder lijkt dit echt een topkit. Maar ik had qua detail wel wat meer van academy verwacht.
Anyway. altijd beter dan zvetza of heller.

Tot zover:

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 13:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Je hebt het tempo er goed inzitten Arjen

't is op zich wel een aparte constructie dat landingsgestel, maar het heeft zeker wat. echter, mij lijken de wielen we erg smal vergeleken met de foto.

verders, ga zo door :)
(enneh :P niks mis met heller hoor, de Bf-108 van mij paste tot op heden redelijk goed. Zvezda heb ik dan nog geen ervaring mee.)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
die wielen zijn inderdaad wat smal, nu zitten er nog een setje schoenen in de doos, die ook breder zijn, echter academy geeft toch deze aan.
Er is wel verschil tussen de russische in WOII en deze van voor 1940. Ik zal er es naar kijken.
Kan ik misschien het rubber op het blauwe ook verbeteren.

Ik kom er nog op terug. Moet toch eerst schurendoen :? :evil:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement