Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 243 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ik ben ook van de partij

als het kan/mag wil ik mijn SM.79 ook wel meenemen, die kan ik vast nog wel ergens kwijt in de auto!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Sommigen van jullie zal het niet zijn ontgaan dat ik inmiddels aardig bevangen ben geraakt door de Spaanse Burgeroorlog (dat geldt ook voor mijn "verdiepingsactiviteiten" mbt dit onderwerp; lees nu George Orwell "Saluut aan Catalonië ).

Gisteren ben ik naar de Flanders Contest geweest. Ik had van te voren een aardige duit centen opzij gezet om eens lekker inkopen te kunnen gaan doen. Er was één Franse handelaar die er voor heeft gezorgd dat één en ander een beetje uit de hand gelopen is. Hij bood nml. hele kratten vol met kits (met name MPM, Azur, Special Hobby e.d.) aan voor de helft van de verkoopprijs. In zijn totaal zorgde dat voor deze wat-heb-je-nog liggen aanwas:

Afbeelding

Die Fokker FVII 3m is overigens helemaal vers van de pers!

De Spaanse Burgeroorlog SIG was eveneens aanwezig, ik heb nog twee modellen op de stand er bij gezet te weten de Heinkel 46 en de Polikrapov I-152:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het spijt me, ik ben nog steeds een hele slechte fotograaf.


Groetjes, nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie aanwinst Nico! Hopelijk heb je nog plaats thuis. Ikzelf ben me ook wat meer gaan verdiepen in het onderwerp en lees nu dit boek:

Afbeelding

Erg interessante materie.

Ik vind trouwens de SIG-Spaanse Burgeroorlog stand een van de mooiste die er altijd tussenstaat. Naast een opstelling van de meest uiteenlopende kleurige vliegtuigen ook een informatiewand met foto's knipsels en boeken. Erg fraai!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zou je ook niet lid willen worden van de SIG? PM me anders voor bijzonderheden.

groetjes, Nico

P.s. helaas stonden de wanden er dit keer niet bij, degene die ze mee moest nemen had zwaar oponthoud tussen Breda en Antwerpen....

Edit: een foto van mijn leeswerk van dit moment:

Afbeelding

Dat oranje boek is ontzettend uitgebreid. Heb ik geleend bij de plaatselijk bieb! Okay, niet bij het gangbare spul, maar lag mooi in het magazijn.

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 apr, 2010 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Omdat ik van deze verder geen aankondiging of verslag heb gedaan, zet ik 'm eventjes hier neer:

Afbeelding

1/72 Fieseler Storch van Airfix. Een zeer lastige kit, met name omdat het glas uit zo'n 3 delen bestaat. Ik kan me haast niet voorstellen dat een jeugdige bouwer (waarvoor de Airfix kitjes toch bedoeld zijn) af zou kunnen ronden.

Afbeelding

Al meer dan een half jaar geleden op mijn werk gebouwd. Thuis was ik al een beetje begonnen met schilderen voor een Luftwaffe versie. Toen kwam de Spaanse Burgeroorlog interesse, en ik had hiertoe decals besteld voor een grijze versie. Het toestel overgeschilderd in het grijs. Echter decals zijn nooit aangekomen.

Afbeelding

Welnu, in die doos met Spaanse Burgeroorlog kits zat weer wél een decalset voor deze Spaanse Burgeroorlog uitvoering. Dus de bovenkant maar weer groen en de onderkant (voor de tweede keer) lichtblauw geschilderd.


Afbeelding

Een bouwhoogtepunt is het verder niet geworden, maar hij staat er toch leuk tussen...


Groetjes, nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 apr, 2010 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Geinig kistje geworden Nico!

Ik geloof dat de academy versie vele malen beter is, maarja die's stukken nieuwer!

Overigens, zelf nog een lockheed 10 op de kop getikt dit weekend, met spaanse burgeroorlog markeringen erbij!
Ik denk dat het spaanse burgeroorlog virus hier ook na de groepsbouw aanwezig blijft!

Maar goed, eerst voor het einde van de maand mijn He111 en Henschel maar eens af maken! (moet gaan lukken verwacht ik)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Een alleraardigste "what if" Spaanse Burgeroorlog:

http://www.network54.com/Forum/394728/message/1271681331/Ayuda+a+la+Rep%FAblica-+%28utop%EDa%29

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dag mensen,

Het zit er op,... Deze, naar mijn mening, zeer geslaagde groepsbouw is klaar. Op zich prima, want op het einde deden alleen de "die hards" nog zo'n beetje mee. Al met al zijn er veel modellen afgerond. Goed om te zien dat het vliegtuig dat als jager zo'n beetje het meest is ingezet, de Fiat CR 32 ook zeer ruim vertegenwoordigd geweest is. Verder was de groepsbouw sowieso een niet onaardige vertegenwoordiging, hoewel een paar zeer belangrijke toestellen niet aan bod gekomen is. Als belangrijkste noem ik de Polikarpov I - 15 Chato.

Verder heb ik nog deze zeer interessante Nationalistische propaganda films gevonden, écht zeer de moeite waard:

http://www.network54.com/Forum/394728/message/1272668185/Los+Novios+de+la+muerte+video+1

http://www.network54.com/Forum/394728/message/1272668238/Los+Novios+de+la+muerte+video+2

http://www.network54.com/Forum/394728/message/1272709862/Video+Me-109+del+JG+88+en+acci%F3n

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 21:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Nico, ook ik heb dit als een zeer geslaagde en leuke groepsbouw ervaren.
Ondanks dat ik in 1e instantie niet eens mee wilde doen.
Op naar de volgende zou ik zeggen.
Rest mij nog 1 ding, de Ms-230 die ik gebouwd heb past niet in het straatje wat ik normaal gesproken bouw.
En dat houdt voor mij meestal in dat zo'n model nog enige tijd op de plank blijft staan, maar daarna zal deze waarschijnlijk in het bekende archief verdwijnen.
Dus mocht je nog iemand weten bij de SIG waar dit model goed tot zijn recht komt hoor ik het graag van je.
O ja, doe je nog mee met de gedrochten groepsbouw?
We kunnen daar nog wel wat bouwers gebruiken.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dave,

Ik verbind me er nog eventjes niet aan,..... Ik sluit dus niets uit.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 243 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement