Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2009 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 feb, 2008 11:03 am
Berichten: 269
Beste medebrouwers,

Ik schreeuwde het hardst, maar daarna was het stil.....
Dit kwam door het alom bekende fenomeen 'brouwdip' waar ik jammer genoeg regelmatig last van heb.
Nou is het ook weer niet zo dat ik niks gedaan heb, maar ik had igg nog niks gepost. Wel, eerst maar een s wat zaken op een rijtje:

Keuze voor dit type voertuig
Ja, waarom nou geen standaard kit maar een scrath bouw waar jammer genoeg erg weinig over bekend is. Dit was in het begin een groot obstakel.
Totdat ik op de volgens sites kwam:
http://www.resinilluminati.com/showthread.php?t=4192
http://www.modelermagic.com/?p=10452

Bij de laatste site heb ik de bouwer van dit fantastische model een berichtje gestuurd om wat te vragen over informatie over het model. Hier kreeg ik een zeer enthousiast mailtje over tergu van hem, want hij vond het super dat ik dit model ging bouwen. Hij heeft aangeboden te helpen voor zover dat kan. Hij had echter het model niet meer in zijn bezit, en maatvoeringen waren er niet :? , maar hij vertelde wel hoe hij het toestel had opgebouwd.Namelijk dmv. de afmetingen van een figuur in de schaal 1:18, waar hij dan weer de cockpit omheen heeft gebouwd en zo verder is gegaan. Nou beschik ik niet over een figuur in de schaal 1:24, want dat gaat mijn bouwschaal worden, en ben ik uitgegaan van de afmetingen van een mens+spacepak. Hierbij ging ik uit van:
-Breedte cockpit:3.6 cm=90 cm in real life.
De lengte berekeningen moet ik nog doen.

Het begin van het ontwerpen

Ik heb zo veel mogelijk foto's en ontwerpen van dit toestel opgezocht en ben hier mee gaan rekenen dmv. verhoudingen. Dit is niet erg makkelijk, maar we komen er wel.

Nou, dit was dan mijn intro verhaal, en update's zullen zsm. komen.

T&T zijn altijd welkom(zeker wegens eerste sratchbouw project)!!


Groet'n, koen

_________________
If Nismo stands for Nissan Motorsports, does that mean Homo stands for Honda Motorsport?
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door herrieveld op zo 22 nov, 2009 19:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2009 22:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Supergaaf :D

Ik had de tekeningen al eens eerder gezien en vind het een fantastisch concept.
Ik zou mezelf er niet aan wagen though :wink:

May the force be with you :P

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2009 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 feb, 2008 11:03 am
Berichten: 269
Beste kijkers en kijkerinnetjes,

De eerste update alweer! Wat gaat ie toch snel, die herrieveld!!

Nee, dat nou ook weer niet. Maar, hier dus de update:

-----------------------------------------------------------------------------------------

Dit weekend heb ik de eerste tekeningen gemaakt op basis van een aantal foto's. Het probleem is echter, dat er vrijwel geen 'officiële' ontwerpen zijn, alleen deze:

Afbeelding

Verder heb ik vooral info gehaald van de sites die in vorige posts staan, echter is de 1e website uit de vorige post niet meer toegankelijk, maar ik had de foto's wel opgeslagen, dus hier komen ze:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren niet alle foto's, maar mocht iemand interesse hebben, pb je mail maar en ik stuur ze door!
Verder heb ik mijn tekeningen gebaseerd op de foto's van de volgende Site: http://conceptships.blogspot.com/2009_04_01_archive.html
Je hoeft alleen maar een stukje naar beneden scrollen en dan zie je de foto's. Let op, ze wisselen per...seconden in hetzelfde frame.

Nou, dat was de achtergrond van de tekeningen, nu een paar foto's van de gemaakte progress:
De tekening:
Afbeelding

Het begin van de basis:
Afbeelding

En hier een pic van mijn werkplek tijdens het werk:
Afbeelding

Het lijkt er donker, maar er is zat licht.
-------------------------------------------------------------------------------------
Nou, dat was het dan voor deze keer. Ik moet eerst mog wat profiel aangaan schaffen voor ik verder kan om de basis op dikte te brengen.

T&T zijn weer hartelijk welkom.

Groet'n, koen 8)

_________________
If Nismo stands for Nissan Motorsports, does that mean Homo stands for Honda Motorsport?
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2009 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Zo dat schiet al lekker op! :lol:

Nee serieus, ik ben benieuwd naar de vorderingen en het eerste plakwerk. Als je de basis eenmaal hebt zal de rest bij wijze van spreken vanzelf gaan, right?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2009 9:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Je bent druk bezig geweest zeg! Ziet er al erg goed uit moet ik zeggen, de basis vorm zit er al goed in, dus de rest gaat vast ook wel goed komen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2009 1:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
nou dat is niet mis herrieveld ,ziet er goed uit ..... lekker he al dat styreenplaat snijden en knakken ..... ben benieuwd ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2009 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 feb, 2008 11:03 am
Berichten: 269
Dankjewel bubble!

Het werken met styreen is inderdaad erg leuk. Het is men eerste keer dat ik een scratchbuild doe, dus niet alles zal in een keer goed gaan. Maarja, aldoende leert men.
Jammer genoeg is er alleen nog geen voortgang te melden. Ik heb het op het moment erg druk met school en onze schoolkrant (ik ben de eindredacteur) en ik moet nog styreen profiel kopen, alleen ben ik afhankelijk van mijn ouders om me te vervoeren (lastig he, 14 zijn!).

Ik zal z.s.m. een update posten! :)

Groet'n, koen :wink:

_________________
If Nismo stands for Nissan Motorsports, does that mean Homo stands for Honda Motorsport?
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Beste koen,

Gaaf dat je het aandurft om vanuit het niets een voertuig op te bouwen waar zo weinig informatie over is.
Dat is misschien wel lekker omdat je dan niet veel hoeft te bekijken voor details :o maar dat maakt het meteen ook moeilijker,
Als je geen idee hebt hoe het te maken, kun je het niet afkijkien ook. :cry:

Maar laat je niet tegen houden om een mooi resultaat neer te zetten.
Mijn aandacht heb je hierbij.

Grt SAM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement