Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Voor mij is de keuze gevallen op de Delta-7 Aethersprite-class Light Interceptor. In de jedi volksmond ook wel gewoon de Jedi Starfighter genoemd. :lol: . Ik ga deze bouwen, samen met de Syluire-31 Hyperspace Docking Ring, of wel de Hyper ring omdat t anders niet opschiet om afstanden van meerdere lichtjaren te overbruggen. (de Delta7 had namelijk geen eigen Hyperspace engines)

onderstaand wat informatie, overgenomen van http://nl.starwars.wikia.com:

De gestroomlijnde Delta-7 Aethersprite was een licht verkenningsschip met vrij lichte bewapening maar krachtige Deflector Shields. In de handen van een geschoolde Jedi was de Aethersprite-class een geducht wapen. Deze kreeg de assistentie van een speciaal gewijzigde Astromech Droid, meestal een R4-P Astromech Droid. Deze Droids waren aan de boordsystemen van de starfighters vastgekoppeld en regelden de Hyperspace navigatie, de communicatie en extra sensoren. De cockpit, die naar voren openklapte, was vrij klein maar bood een uitstekend gezichtsveld aan de piloot.

De standaard Aethersprite was gewapend met een paar Dual Laser Cannons. Deze wapens hadden een indrukwekkende herlaadsnelheid waardoor salvo’s elkaar razendsnel konden opvolgen. De Deflector Shields werden automatisch versterkt waar de Delta-7 onder vuur werd genomen. De kleine vin achteraan de starfighter diende om hitte te absorberen die de Deflector Shields opnamen.

De Delta-7 haalde hoge snelheden maar kon niet zelfstandig – zonder speciale aanpassingen – in Hyperspace gaan. Hiervoor maakten ze gebruik van een Syluire-31 Hyperspace Docking Ring waarmee ze van een Klasse 1.0 Hyperdrive konden gebruik maken. De Delta-7 was namelijk speciaal gemaakt om deze Docking Ring te gebruiken.


Verder heb ik geloof ik nog ergens gelezen dat dit de voorloper is van de latere A-wing fighter. Dus als ik die later nog eens op de kop kan tikken :wink:

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Helaas bleek al meteen dat er een onderdeel beschadigd was. In eerste instantie dacht ik dat het een los stukje plastic was, maar het bleek dus een stukje vliegtuig te zijn :cry: Geen idee nog waar het voor is, dus wellicht valt het nog wel netjes weg te werken.
Afbeelding

Van deze sprue zijn er 2 stuks. Dus ook 2 standaards. Mocht je de ring en de fighter los van elkaar willen plaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

Fijn dat de decals mooi uitgebreid zijn. Scheelt weer heel veel afplakken op deze manier.
Afbeelding

En als laatste 2 boekjes voor het bouwen en de decals plaatsen.
Afbeelding

Dit weekend hoop ik een begin te kunnen maken.


Laatst bijgewerkt door Rwinvos op vr 30 apr, 2010 10:25 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 feb, 2008 11:03 am
Berichten: 269
Ziet eruit als een leuke kit van een mooi toestel!

Veel suc6! En ik blijf 'em natuurlijk volgen.

Groet'n, koen :D

_________________
If Nismo stands for Nissan Motorsports, does that mean Homo stands for Honda Motorsport?
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Een erg leuk model :D De ring die afgebeeld op de doos staat zit er dus ook bij?

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 15:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Rwinvos schreef:

Verder heb ik geloof ik nog ergens gelezen dat dit de voorloper is van de latere A-wing fighter. Dus als ik die later nog eens op de kop kan tikken :wink:


De A-wing is ontworpen door Jan Dodonna en Walex Blissex, Blissex werkte bij KDY (Kuat Drive Yards) en ontworp daar de Delta 7 :P
Niet echt een voorloper, maar wel dezelfde ontwerper :P

ok.. ik ben een nerd.. so sue me :lol:

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Nice, vooral met de hyperdrive-ring er bij. Ik hoop dat je die er ook bij gaat maken? Misschien op zo'n manier dat hij net uit de ring vliegt?

Wat ik zelf een beetje minder vind aan de FineMolds kits (dit was me bij mijn Y-Wing al opgevallen) is het voetje dat ze er bij leveren. Veel te opzichtig en overdreven met al die supports.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2009 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Jazeker, die Ring komt er absoluut bij.

De voet valt denk ik bij deze wel mee, omdat de ring er vlak boven komt te hangen. Bij de Tie fighters is het nog een stuk extremer, omdat die nog al klein zijn, maar ik heb begrepen dat in het "echt" deze ook op zo'n stellage stonden. Geen idee of dat ook klopt, want het is lang geleden dat ik de films gezien heb. Maar anders verbeterd basone mij wel weer :wink:
(voor de Tie fighters heb ik al een "asteroïde" gemaakt van gips/zand, dus die hoef ik iig niet te gebruiken)

T is wel een idee om de fighter los te laten vliegen, maar dan moet ik wel iets moois verzinnen om ze aan elkaar te bevestigen. En natuurlijk iets anders om de ring weer op te zetten, want dan is de standaard basis helemaal not done.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2009 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 12:21 pm
Berichten: 131
Woonplaats: Dokkum, FR
Die Hyperdrive ring ziet er gaaf uit!
Ik ben benieuwd wat je hiervan gaat maken!

_________________
Binnenkort nieuwe kit!

In de ijskast:
Us Navy GATO-Class submarine.
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 384#489384


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2009 21:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Rwinvos schreef:
Bij de Tie fighters is het nog een stuk extremer, omdat die nog al klein zijn, maar ik heb begrepen dat in het "echt" deze ook op zo'n stellage stonden. Geen idee of dat ook klopt, want het is lang geleden dat ik de films gezien heb. Maar anders verbeterd basone mij wel weer :Wink:
(voor de Tie fighters heb ik al een "asteroïde" gemaakt van gips/zand, dus die hoef ik iig niet te gebruiken)



:P

TIE's hangen in een 'cradle', en hebben een landingsgestel voor planetaire landingen (die zitten in de AMT/ERTL TIE kits), maar stonden niet op een "voetstuk" :P

In TESB kan je een TIE Bomber zien hangen Als Vader op de Executor aankomt.

Afbeelding

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2009 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Mini begin gemaakt gisteren met de hyper ring. Niet heel spannend, maar dan heb ik iig ook iets om te laten zien :wink:

Jep, er zit viezigheid op de bovenste ring.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2009 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Nog een klein stapje verder

Afbeelding

Alles zit nog los. De ring ga ik waarschijnlijk in verschillende delen opbouwen ivm de vele decals die er op komen. Bijkt dat er twee bladen zijn met decals...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement