Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2009 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Knap werk hoor op deze schaal. Ook de chaff dispensers op de achterzijde zoals het hoort, assymetrisch. Oog voor detail.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
nog een klein beetje kunnen verdoen aan deze:

de droptanks:
Afbeelding

de romp met alle hardpoints, deze onder de romp moeten nog op maat gezet worden, en de staartvleugels dienen nog hun trillingsbalansen te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat er nog hardpoint lichtjes naar binnen kijkt, ben aan het proberen dit op te lossen zonder al teveel te beschadigen.

Als configuratie dacht ik aan twee droptanks, 2x R-60 raketten en een verkenningspod in een oostduitse of poolse versie (leuk om de insigna te proberen te spuiten :cry: )

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Mooi werk! Ik ben vooral benieuwd naar de canopy. Op de een of andere manier lijkt de kit canopy me een beetje klein voor deze kist. Te kort enzo. Ga je daar nog iets aan doen? Na al deze aanpassingen verdient-ie dat wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Hoi Erik,

ik heb de afmetingen van de cockpit gecontroleerd, en je hebt gelijk... de cockpit is boller en zou 3mm langer moeten zijn. Gelukkig symmetrisch ten opzichte van de huidige positie. Ik moet sowieso het voorste venster opnieuw maken, bij het uitsnijden is dit gewoon in 2 stukken gesprongen, nochtans heb ik geen overdreven geweld gebruikt. Ik denk dat ik het ga proberen, hoewel dan de deadline van 31oktober waarschijnlijk niet gehaald zal worden (gaat een lange werkweek worden, dus ik weet niet hoeveel tijd ik 's avonds ga overhebben om te brouwen... )

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2009 2:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
en nog een beetje verdergewerkt (denk dat ik de traagste speedbuilder ben hier :wink: )

doordat het voorste cockpitraam gebarsten was, moest ik proberen een nieuwe te fabriceren. Ik heb de opmerking in verband met de te kleine canopy ter harte genomen en dit er ook mee in te integreren:

bij gebrek aan balsa ben ik vertrokken van een hardere houtsoort (restje uit de houtvoorraad van mijn ouders) om de basis uit te vijlen:

Afbeelding

vervolgens heb ik een lege verpakking genomen (vb. doorzichtig deksel van een vleespotje van de slager, in mijn geval was het een lege verpakking van een inktpatroon), en toen begon het testen (heb dit eerlijk gezegd ook nog nooit zelf gedaan...)

Na het opwarmen van de kunststof boven het fornuis kon ik deze over de mal spannen (de richting waarin je de warme kunststof spant bepaalt mee de uiteindelijke vorm):

Afbeelding

en na het uitsnijden en bijwerken had ik dan het volgende resultaat:

Afbeelding

Verder ben ik ook begonnen aan de recon pod en de R-60 raketten voor onder de romp:

Afbeelding

De foto is wazig, ik weet het, maar zijn verdomd kleine stukjes (raket is 14,5mm lang en 3mm over de vinnen dus...)

binnenkort meer

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2009 4:05 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Dat ziet er toch erg knap werk uit. Ik blijf aandachtig meelezen ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2009 7:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
heel knap werk wat je aflevert, zeker in deze schaal. k heb al moeite met de normale onderdeeltjes, laat staan de boel ,scratchen in deze schaal

'k hoop dat je hem af krijgt voor de deadline.

succes!

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 2:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
en ook nog een beetje verder gedaan in de ijdele hoop de deadline te halen...

de raketten en de recon pod zijn zo goed als afgewerkt:

Afbeelding

Afbeelding

13 onderdeeltjes in deze, als de lijm droog is, dan eens proberen alle afstanden gelijk te krijgen

Afbeelding

indien iemand me zou kunnen helpen aan meer foto's van de recon pod (KKR-1TE/2MK) dit zou zeer welkom zijn, ik vind bijna niks hierover op het net...

Voor de rest heb ik de loopjes voor in de vleugelwortels gemaakt van gebruikte naalden van een suikerpatiente en ben ik verder bezig geweest met plannen hoe ik de cockpit die nu bestaat van binnen uit ga proberen te vergroten

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
net niet gehaald, nu ja, ik wist dat het moeilijk ging worden.

Wat is er gebeurd de laatste dagen:

ik heb de cockpit terug opengewerkt
Afbeelding

en terug dichtgemaakt, maar nu 1.5mm groter
Afbeelding
Afbeelding

heb ook een beetje kleur aangebracht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerlijk, deze kleurencombinatie kan me niet overtuigen, ik weet niet hoe jullie erover denken, maar dat is mijn mening.

Ik denk dat ik ook aan de moderators ga moeten vragen om mijn topic te verhuizen... Moet wel zeggen dat ik genoten heb van deze groepsbouw, maar de laatste week was moordend. Heb geprobeerd de deadline van vandaag te halen (kan je zien aan de uren waarop ik gepost heb) Deze gaat op het gemak verder afgewerkt worden...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Citaat:
Ik denk dat ik ook aan de moderators ga moeten vragen om mijn topic te verhuizen... Moet wel zeggen dat ik genoten heb van deze groepsbouw, maar de laatste week was moordend. Deze gaat op het gemak verder afgewerkt worden

Je hebt groot gelijk, er zit al te veel precisiewerk in om het af te raffelen. Ondanks het niet halen van de deadline is het al wel duidelijk een topstukkie op deze schaal. :shock:
En de groepsbouw heeft mij ook zeer verrast in positieve zin, veel en ook erg mooie inzendingen. :P



e.z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement