Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2009 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik doe ook mee, met niet één, maar twee van deze Revell kruidvat spookjes.

Beide worden Japanse F-4EJs (lekker makkelijk schema) met ingetrokken wielen en ik wil ze op een stokkie gaan zetten of aan een stuk blauw karton maken en daar wat wolkjes op airbrushen o.i.d.
Afbeelding

Heb stiekem al ff grote delen gedroogpast (valsspeler!!) en zo te zien is een stukkie sprue overdwars in de romp lijmen om het gat tussen vleugels en romp te dichten niet overbodig...


Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Laatst bijgewerkt door jeroen_R90S op za 31 okt, 2009 15:15 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2009 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Met al die voortvarende starters kan ik natuurlijk niet achterblijven met mijn spokenduo... dit kitje is volgens mij afkomstig van een andere mallenmaker omdat de gietraampjes er niet echt 'revell-achtig' uit zien; de pasvorm is des te meer des klassiek Revells.

Het resultaat van een middagje plakken:

Afbeelding
De rompjes hebben nog enige dwang nodig...

Om de altijd lastige kier van de vleugel-romp aansluiting wat minder te maken heb ik er een stuk gietboom in gelijmd om de romp uit elkaar te duwen zodat het geheel wat krapper in elkaar past:
Afbeelding

Mhow, valt niks tegen! (dit is nog dry-fit)
Afbeelding

Bij beide spookjes herhaald en het zaakje met elastiekjes lekker klemmen; voor die tijd eerst alle pasvlakken maar eens vlak geschuurd want die hoogteverschillen leken helemaal nergens naar!
Afbeelding

Ik ga ze wheels-up maken, en normaliter passen dan de deurtjes bij de meeste kits niet zo goed -zo ook bij deze spookjes:
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels zitten ook de inlaten erop (van de splitter plates 1mm afgesneden en aan de binnen- en buitenkanten van het inlaatstuk zelf ook zoiets; en de eerste ronde plamuur (op de grootste kieren eerst gevuld met stukken gietraam!) is aangebracht en geschuurd op zo goed als alle naden en kieren.
De 2e ronde ligt nu te drogen, helaas zijn de batterijen van de camera leeg dus daar heb ik ff geen foto's van (alsof grijze plamuur op een grijs vliegtuig zo boeiend is)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2009 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Speedy-built, zeker voor mijn doen!

Assemblage zo goed als compleet:
Afbeelding

Klaar voor de spuit (wit)
Afbeelding
Ik moest de staartvleugels nog in de goede hoek vijlen, ze passen namelijk perfect als je ze 90° monteert t.o.v.de romp, maar ze horen natuurlijk naar beneden te hangen. Dus ff hoekje erin geschuurd en nu kan ik ze na het spuiten van de metaalkleur op de romp achter ze als laatste monteren -stukken makkelijker met afplakken!

Afbeelding
En ik heb een nieuwe favoriete wit gevonden, Revell enamel nummer 5, mat wit: spuit als de beste en dekt ook super! Straks ff alles afplakken en dan het grijs spuiten, Revell geeft hier 371 voor op, maar ik heb ook nog Xtracolor Light Gull Grey, die is al glans dus dat is straks makkelijker met de decals. :)

Jammer dat Rehell er verder geen stencils (op z'n minst die Danger-driehoeken bij de inlaten!) of slime-lights bij doet... nodigt voor mij niet echt uit hier super veel aandacht aan te besteden. We prutsen gewoon lekker wat aan, straks met verweren nog weer eens wat anders proberen, zijn het leuke kitjes voor. :)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2009 16:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Kijk, het wordt steeds beter! en die revell 5, inderdaad een heel erg goede witte verf! mooi, strak, en goed dekkend!

Succes verder!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2009 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Yep, we proberen er gewoon wat van te maken... misschien dat ik nog wel eens de Platz versies koop, die zien er voor weinig meer geld 10x beter uit, alleen al de decals -die zijn hier toch wel heeeel erg summier.

Deze Revell-heruitgave-versie valt toch wel in de categorie crap-kit; wat je er ook mee uithaalt, het blijft meer een karikatuur van een Phantom als een schaalmodelletje...

Wel leuk experimenteervoer en ook wel eens grappig om zo'n mini-spookje te maken, ze zijn ongeveer even groot als m'n 1/72 Fokker E.V!

Gr. Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 12:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
jeroen_R90S schreef:
Wel leuk experimenteervoer en ook wel eens grappig om zo'n mini-spookje te maken, ze zijn ongeveer even groot als m'n 1/72 Fokker E.V!

Gr. Jeroen


Daarom ben ik ook eerst aan m'n Revell F-16 begonnen, en ga ik deze week pas aan Dragon kitjes beginnen

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Krak!
BerichtGeplaatst: vr 09 okt, 2009 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
krak!

Dat zei de naad achter de cockpit van één van de F-4achtigen toen ik hem na het spuiten aan de afgeplakte cockpit en de afgeplakte onderkant beetpakte... grrrr! En de andere zei datzelfde maar dan bij de vleugels en neus... nogmaals grrrrr!

Maar ja, zoals gezegd, echt super waren deze kitjes toch al niet en de verf moet toch eerst drogen:

Afbeelding

Zo lijkt het nog wat zullen we maar zeggen! :mrgreen:

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 okt, 2009 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Da's balen!

zo gaat er bij diverse mensen toch meer werk in zitten dan gedacht.

'k hoop dat je er nog wat weet te brouwen

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Pfffff soms heb je van die brouwsels (of dagen!) waarbij alles tegen lijkt te zitten. Ik zou het grijs verder afplakken om het zilver/staal/metaalkleur onder bij de uitlaten te kunnen spuiten en ook de neus nog zwart te maken, zat er een stukkie tape niet goed dus ik haal dat eraf, samen met een heel stuk grijze verf... grrrr.

Toen belde m'n vriendin ook nog dat ze gestrand was met de auto, die eerst maar morele steun verleend, en toen was ik het ff zat met die spookjes dus gewoon min of meer netjes met de kwast (net als vroeger) het zwart op de neus en zilver op de staart gezet. Dat zilver moet nog wat donkerder worden onder bij de motoren trouwens en ik zie net op de foto bovenaan dat de zwarte neus ook nog wat verder door moet lopen. Dat ga ik nog wel ff fixen...

Omdat ze bij elkaar komen heb ik bij één spookje de 16 omgedraaid dus ik heb nu één met nr 316 en en één met 391.

Vanaf deze afstand zien ze er wel aardig uit... (moet nog wel de cockpits van verf voorzien) maar je moet niet er niet veel dichterbij komen... :-S

Afbeelding

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 14:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 02 jun, 2009 21:29 pm
Berichten: 97
ziet er goed uit hoor voor 1/144
gr ruward


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement