Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2009 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
hier ook alvast mijn eerste plaatjes voor het groepsproject. uit de ruime voorraad die ik heb is de lightning het slachtoffer geworden.
als het een beetje wil vlotten bouw ik er misschien wel meer. :wink:

Afbeelding

De rest van de voorraad met WWII toestellen en ook wat modernere, waaronder mooie Dragon kitjes...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot 1 oktober! :P

easy rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2009 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 sep, 2007 22:05 pm
Berichten: 929
Woonplaats: Dedemsvaart
Succes easy rider

_________________
Su-22


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2009 20:21 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Mooie kist Easy! Succes met de loep, microscoop, vergrootglas en de verlichting!


Robbie 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2009 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
1 oktober, en we gaan van start! :D
er valt niet zoveel te vertellen over zo'n klein kitje, al krijgt Academy het voor elkaar om zelfs bij pakweg 12 onderdeeljtes al vouten te maken in de bouwbeschrijving! de motorgondels links en rechts zijn verwisseld ter montage aangegeven, en de sluitklep voor het neuswiel staat niet op de beschrijving, maar zit gelukkig wel op de sprue's verborgen als onderdeel 12. ik bouw deze kleine vliegtuigjes altijd in vliegende staat op een paperclip zodat de lijnen goed uitkomen zonder de verstoring van landingswielen en -gestellen. (die op deze schaal toch niet overtuigen.)

Afbeelding

nog even het doosje en de andere kant van de bouwbeschrijving met kleurschema.
Afbeelding

spruetje een en twee...
Afbeelding

spruetje drie met decalvelletje en canopy...
Afbeelding

en de eerste indrukken zo uit de losse pols. veel naadjes en naden die nog wat aandacht behoeven, zoveel is wel duidelijk. :lol:
Afbeelding


dit toestel is overigens de inspiratiebron geweest van Harley Earl en zijn team van G.M. voor de overbekende tailfins op de jaren vijftig cadillacs etc.
ook de bubbletop showcars vonden hier hun inspiratie. :shock:



e.z. Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2009 23:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
d'r zal inderdaad wel wat werk in gaan zitten, maar ik denk dat je uiteindelijk toch 1 van de uniekere modellen van deze groepsbouw hebt!

succes in ieder geval

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 okt, 2009 0:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
dit weekend ben ik zijn collega van Heller tegen het lijf gelopen, na een vluchtige blik in de doos heb ik vriendelijk bedankt, en denk zelfs dat deze nog slechter past als kan voortgaan op de foto's. Veel succes met deze

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 okt, 2009 1:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
easy rider schreef:
vouten te maken in de bouwbeschrijving!


:lol: :lol: :lol: :lol:

Gelukkig is mijn ABN ook niet erg goed, maar een mooi vliegtuig vind ik heb wel wat met dit ontwerp.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Bedankt allemaal voor de aan- en bemoedigende woorden! :D
Het is inmiddels een erg leuke groepsbouw geworden, dus ik draag graag mijn steentje bij met wat plaatjes.

de kieren tussen de verschillende delen zijn wel erg groot voor deze schaal, te groot voor toepassing van plamuur alleen. ik maak dan liever wat stretched sprue aan om de spleten te vullen. de propellers zijn, zoals veel onderdeeltjes, wat vermoeid uit de mal gekomen. in dit geval niet zo'n ramp omdat de Lightning vliegend weergegeven zal worden. onderdeeltjes nummer 17 stonden ook niet op de beschrijving, maar het zijn de inlaten voor de carburateurs die aan de buitenzijde van de motorgondels geplaatst moeten worden.
Afbeelding


stretched sprue op de plaats gelijmd op de kleppen van het landingsgestel. het cockpit-gedeelte is voorbereid voor montage aan de vleugels.
Afbeelding

overzichtsplaatje.
Afbeelding


stretched sprue rondom de cockpitgondel gelijmd.
Afbeelding


na uitharding het cockpitgedeelte gladgevijld, droog geschuurd en vervolgens nat. daarna begonnen met de motorgondels eenzelfde behandeling te geven.
Afbeelding


het cockpitglaasje is nog wel het beroerdste onderdeeltje uit deze kit. de mal was dusdanig aan het einde van zijn latijn dat de voorzijde van de bubbletop nauwelijks is te onderscheiden van de achterzijde. met veel moeite en een loep waren de bedoelde lijntjes te achterhalen. die zijn dan ook tijdelijk aangegeven met een stift om herhaling van de zoektocht te voorkomen.
Afbeelding


Ik laat de boel lekker even uitharden voordat ik er een laatste vul, plamuur- en schuursessie op loslaat. :D



Tot binnenkort weer! :P



e.z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 17:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Leuk dingetje Ik stond er vorige week ook met een in mijn handen.
Ondanks de probleempjes maak je er nog wat leuks van. Misschien moet ik me er ook maar eens aan wagen.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
is deze kit niet van een ander merk te krijgen dan? tot nu toe gaat die nog wel een mooi kistje worden denk ik. ziet er goed uit tot nu toe.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement