Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 2:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 nov, 2008 20:38 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Zwijndrecht
He brute bak man die 917 ziet er al goed uit even een vraag.
Wat voor schaal is het en waar kan je die kopen in Nederland of evt online.

Ik doe voornamelijk vliegtuigen maar kwam hier even voorbij bij het doorkijken van de site.

Maar aangezien dit een van mijn favorieten is wil ik die ook nog wel eens kopen al heb ik hem maar in de kast liggen :D
Succes met de rest van de bouw blijf hem wel even volgen....

Jan-Arie

_________________
Website Vliegtuigen
Website Auto's


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
De schaal is 1/24 en Fujimi heeft verschillende livery`s in zijn assortiment.

Kijk maar eens op de site van TOM`S. Daar staan er meerdere.

http://www.toms.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Hij is inmiddels klaar, er zit echter en "maar" an het geheel. Ik probeer morgen de foto's te maken en uploaden... Het is nog afwachten of het nog en groepsbouw project blijft....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2009 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Jajajajaja, hij is klaar, eigenlijk al een tijdje maar nog geen tijd om foto’s te maken en te uploaden, nu dus wel.

Er is echter direct een “maar”. De uitvoering met nummer 2 zoals ik die gemaakt heb heeft officieel nooit op le Mans gereden. Ik was van plan er een nummer 21 van te maken maar zelf nummers spuiten durfde ik nog niet, voor andere decals (maak of koop) was ik te laat. Ik kan mij dus voorstellen dat hij uit de groepsbouw wordt geknikkerd, hij is in ieder geval wel af.

Hierbij dus de eindfoto’s die ook direct aangeven dat er nog wel wat zaken mis zijn gegaan.

Hier de eerste. Wat mij el opvalt dat hij behoorlijk glanst, meer dan in “real life”. Nog even getwijfeld of ik de motorkap open zou zetten maar uiteindelijk toch voor dicht gekozen .

Afbeelding

Kontje… Duidelijk het verschil te zien tussen de Monza versie, met vinnen aan de achterkant en deze zonder. Ik heb de banden licht gerubed maar niet te veel zodat het profiel goed te zien blijft.

Afbeelding

Hier het bewijs dat het een goede keuze was. Je ziet dat de zwarte streep op het achtervleugeltje niet volledig recht is, ondanks het afplakken. Op de body zelf, waar ik de randen van de decals heb gebruikt is het wel goed strak.

Afbeelding

Linkerkant. Ook niet geen 100% passing maar good enough for me.

Afbeelding

..en dan nu het probleemgebied. Ten eerste is de decal op de voorkant gescheurd. De klep kwam los toen ik het voorste bodypanel monteerde, de decal zat er toen al op. Achteraf had ik het natuurlijk in twee moeten snijden maar die wetenschap kwam iets te laat. Daarnaast heb ik met een klein drupje secondelijm de ruitenwissel vastgeplakt, met alle gevolgen van dien. Dat gaf een enorme vlek. Ik heb geprobeerd het weer weg te werken maar omdat de ruitenwisser nogal kwetsbaar is durf ik er niet te dicht in de buurt te komen. Iemand nog een tip, wellicht?

Afbeelding

Hierbij dus de afsluiting van de Le Mans groepsbouw, op de valreep maar beter laat dan nooit…


Laatst bijgewerkt door Moskie op wo 14 okt, 2009 14:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2009 1:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
DAha, die vlek op de ruit komt door het gebruik van secondenlijm. Jammer maar helaas, die krijg je nooit meer weg. :?

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement