Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 15:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jun, 2009 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Daar ga ik zeker mee stoeien, mille grazie!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2009 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Jaaaaa, hij is er nog. Deze Groepsbouw loopt niet echt vol maar ik ga de komende weken flink met de 917 aan de gang. Ik had nog een aantal lopende projecten waarvan ik vond dat ze eerst moesten worden afgemaakt voor ik aan deze mocht beginnen. Ik heb mij ook voorgenomen mij de komende tijd echt alleen op de Porsche te richten en daarbij een poging te doen al wat ik het afgelopen jaar heb geleerd op modelbouwgebied toe te passen.
Ik kwam overigens direct een probleem tegen. Als gezegd heb ik de doos van een type "Monza" liggen, dat moet natuurlijk een type "le Mans" worden. Op het eerste, heel snelle gezicht geen probleem maar als je dan 2 tellen langer kijkt zie je een groot verschil. De Monza uitvoering heeft doet namelijk een Libresse reclame na, die heeft "Vleugels" aan de achterkant.


Afbeelding

Die je natuurlijk ook op het model terug vind, wat te zien is aan:

Afbeelding

Dat wordt dus flink schuren en opvullen (in omgekeerde volgorde...)

Daarnaast viel mij ineens op dat de neus van de nr. 20 die op de eerste pagina van dit verslag staat een uitwaaierend patroon in oranje heeft. Ik had mij al voorgenomen de zwarte striping uit de decal te snijden en de rest te schilderen maar om dan zelf die neus ook te spuiten maak ik het mijzelf er niet makkelijker op. Gelukkig brengt het heilige Internet uitkomst :lol: Er reed dat jaar ook een "21" mee, en die heeft wel de rechte striping.

Afbeelding

Het blijkt dat Gulf/Porsche in die tijd met 3 verfschema's reed. (Er is er ook nog een zonder oranje op de neus.)


Al met al ga ik dus aan de slag. Beginnen met een schuurklusje.

I will keep you posted 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 aug, 2009 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Om even te bewijzen dat de 24 uurs echt voor de mannen met de lange adem is hier weer een update-je. Hoewel ik in mijn vorige post hoopte al ruimschoots aan het grondverven te zijn ben ik nog steeds niet zo ver. Dat ver...... mooie weer ook steeds...

Ik ben inmiddels wel een stuk verder met de transformatie van de Monza versie naar de Le Mans versie. De aanzetten tot de "vleugeltjes" zijn weg.

Afbeelding

Daarnaast is het "tussenvleugeltje" geplaatst. Niet dmv de (veel te dikke) tussenstukjes in de kit maar met PE stukjes. Dit vergde wel wat aanpassingen omdat de kit natuurlijk gemaakt is voor de dikkere plastic stukjes.

Afbeelding

Er was vanavond weer sprake van een haat-liefde verhouding met de PE onderdeeltjes. Uiteindelijk wat mij betreft geëindigd in (een vorm van) liefde, volgens mij is het redelijk geslaagd, hoewel het natuurlijk altijd beter kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De steuntjes bestaan weer uit 2 helften die op elkaar gelijmd moesten worden.

Ik ga er wéér van uit dat ik binnenkort kan gaan grondverven. Hoop hiermee niet te veel details te verliezen van de vleugels.

Ik zal er flink gang ik moeten zetten, de komende weken. Ik wil natuurlijk wel voor de 13 klaar zijn!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2009 1:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Dat heb je wel echt met veel liefde gedaan zeg.
Begin al een beetje jaloers te worden :lol:

Neem aan (gezien de foto's) dat deze ook mee gekleurt worden met de body :?:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2009 8:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Ja, klopt. De referentie foto's die ik heb (met dank aan Arie Kabaalstra) geven aan dat de kleur volledig door loopt. Alleen de sluitingen van de kap voorop niet, deze komen dus later.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2009 9:00 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hoewel het niet de 917 is, heb ik hier nog wel de Zero Paints kleuren voor je met een mogelijke eindresultaat :)
Afbeelding

Meer info: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14049

Ik heb alles gespoten ook de zwarte lijn. Een beetje afplakken doet wonderen :) Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een PB.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2009 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Ik ben weer iets verder met de 917. Ik ben aan het spuiten geweest, voor het eerst met Zero. Dat zou Acryl verf moeten zijn maar my a.. Ik ben geen expert maar dit is echt niet op waterbasis. Ook moeten expirimenteren met de druk, met mijn (normale) 2 bar was de verf al droog bij het landen, uiteindelijk met 1 bar en dicht op het model gespoten. Naar mijn idee een voldoende resultaat.

Ik begin wel te twijfelen of ik uiteindelijk de onregelmatigheden op de achterkant weg krijg. Als het niet lukt laat ik het zo, ik hoop alleen dat ik het met opschuren nog kan verbeteren.

Afbeelding

De voorkant ziet er wel goed uit. Moet ook wel want het lastige werk moet nog komen (de oranje streep..)

Afbeelding

De binnenkant in egaal grijs gespoten. Een beetje doorgeslagen bij de lampen maar daar zie je uiteindelijk niets meer van dus zoals de Belgen zeggen "zonder erg"...

Afbeelding

En ook de binnen/onderkant in kleur. Eigenlijk niet zo spectaculair. Ik heb er voor gekozen de dwarsverbindingen (normaal verstevegings balken oid) niet exact te schilderen maar alleen te accentueren. Volgens mij is dat voor het zicht voldoende.

Afbeelding

Uiteraard de onderkant ook. Dit is een two-tone. Ik twijfel erg over de witte basiskleur maar kon nergens een referentie vinden en dit was wat werd opgegeven. Ik laat het witte gedeelte ongepolijst, dat komt m.i. realistischer over dan glad gepolijst.


Afbeelding

..... en toen ik helemaal klaar was met het blauw, de airbrush helemaal schoon en ik zat van de kleur kwam ik dit tegen

Afbeelding

Een deel van de motorkap. Die had dus ook gewoon blauw gemoeten. Bummer!!!!! Dat komt zaterdag, op z'n vroegst.

Ik heb natuurlijk niet alleen aan de buitenkant gewerkt. Ook een paar dingen voor het interieur zijn al klaar of bijna klaar. Zo heb ik de stoeltjes "gevlokt". Op de foto lijken ze nog erg te glimmen, is in het echt minder maar ik twijfel toch of ik er nog een keer met rood overheen moet gaan. Dat maakt de vlokken minder scherp. Ik weet het nog niet zeker.

Tips, wellicht iemand??

Afbeelding

Het dashboard is goed gelukt. Wel een aantal zaken moeten aanpassen ivm de PE maar e.e.a. ook kunnen kleuren. Was een leuk pielklusje. Ik moet niet vergeten het sleuteltje er nog in te plakken (over pielklusje gesproken..!)

Afbeelding

Ook voor het eerst een sjabloon gebruikt om de merknaam op de banden aan te brengen.

Afbeelding

.. net echt :lol:


Ik ga zaterdag verder. Ik hoop dan weer flink wat op te schieten. De cockpit moet dan in elkaar zitten en misschien kan ik mij al al richten op de oranje streep. Ik ga proberen de zwarte rand van de decal af te snijden. Dat lijkt mij mooier dan het proberen getaped te schilderen.

Als jullie nog tips en (opbouwende) kritiek hebben, is altijd welkom!

Groeten,

Moskie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 sep, 2009 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Moskie schreef:
........................................

Ik begin wel te twijfelen of ik uiteindelijk de onregelmatigheden op de achterkant weg krijg. Als het niet lukt laat ik het zo, ik hoop alleen dat ik het met opschuren nog kan verbeteren.

Afbeelding

.............................................................
Moskie


Dit mag normaal gezien geen probleem geven om dit alsnog glad te krijgen, en het zou zonde zijn als je het zo zou laten. :?

Wedden dat je er later spijt van gaat krijgen.

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2009 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Oké, weer wat opgeschoten, misschien wel de belangrijkste klus van dit project nl de oranje streep overlangs. Even een uitleg over hoe ik het heb aangepakt.

Om te beginnen uiteraard de breedte van de streep gemeten. Dit overgezet op tape zodat ik een "negatief" kon maken..

Afbeelding

Hier het bewijs dat de tape net zo breed is als de streep op de decal, ziehier het resultaat..

Afbeelding

Deze tape uitgezet op de body, uiteraard in het midden gecentreerd, daarnaast over de lengte gecontroleerd of e.e.a. in lijn stond.

Afbeelding

Nu was getaped wat oranje moet worden, is dat handig? Nu nog niet maar op deze manier kon ik de tape goed gebruiken om de "positieve" tape langs te plakken, eerst een stukje smalle (0.6 cm) Tamiya tape, daarna bredere. Uiteindelijk leek het een soort begin van Secret Santa, een (bijna volledig) ingepakte 917.

Afbeelding

En toen spuiten. Was weer opvallend hoe goed de Zero Paint zich laat spuiten. Zeer snel droog en erg vergevingsgezind. Ik heb een haar weggehaald vrijwel direct na het spuiten van een vrij natte laag. Ik raakte met de pincet de verf maar geen enkele beschadiging.

Afbeelding

Alleen de onderkant van de motorkap (in dit geval lijkt voorklep mij een betere naam, de motor zit er wel heel ver vandaan) lijkt iets uit het lood maar de zwarte streep die er nog langs komt (en waarvoor ik de decal wil gaan gebruiken) zal dit oplossen. Ik heb een paar plekken geraakt die ik niet niet oranje moesten, o.a. 2 kleine plekjes aan de achterkant. Ik ga die aanstippen met de verf, volgens Deathtrap zou dit moeten kunnen, we will see...

Overigens heb ik de achterkant inderdaad vlakker kunnen schuren, is nog niet 100% maar voor mij acceptabel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 sep, 2009 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 dec, 2008 22:25 pm
Berichten: 2399
Woonplaats: Vlissingen
Ziet er goed uit, ik hoop dat je de einddatum haalt,
maar dat zal wel lukken denk ik en zo niet, gewoon rustig aan,
want het wordt sowieso een mooie wagen.

Ga zo door :D

Groeten Angelo :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement