Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Mods: dit forum is niet zichtbaar voor gewone leden omdat het niet meer gebruikt wordt.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Voorbeeld 1
http://www.modelbrouwers.nl/

Voorbeeld 2
lees hier alles over modelbouw

Even een klein lesje informatica.. de tags zoals ze hier op 't forum gebruikt zijn, zijn zogenaamde "Geneste tags", Nesten wil zeggen dat je verschillende tags voor verschillende functies kan gebruiken, maar dat je de volgorde in de gaten moet houden.. Voorbeeld:

[tag1] [tag2] [tag3] [/tag3] [/tag2] [/tag1] <- dit is Goed, je begint met 1, en eindigt met 1, de volgorde waarin je de tags sluit met de / tussen de [] is omgekeerd van de volgorde waarin je ze geopend hebt..

[tag1] [tag2] [tag3] [/tag1] [/tag2] [/tag3]<- dit is niet goed.. deze "Overlappen", ze zijn gesloten in dezelfde volgorde

met al die tags kun je hele leuke dingen doen zoals een REGENBOOGJE

Of een ROLLERCOASTER

klik maar weer even op Quote om te zien hoe ik dat nou weer gedaan heb.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
De tags openen en sluiten van de URL kan ik vinden. [url][/url]
Vanwaar "pluk" ik het adres om het tussen de tags te plaatsen?
Dat met de kleurtjes is erg leuk, maar hoe sluit je de tags?
(vet lukt al! :lol: )

We blijven proberen en leren
Easy Rider 8) [/list]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 17:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Code:
[color=red]rode tekst[/color]

rode tekst

Code:
[size=18]Grote tekst[/size]

Grote tekst

Code:
[size=24][color=green]heel grote groene tekst[/color][/size]

heel grote groene tekst

Code:
[color=darkred]R[/color][color=red]E[/color][color=orange]G[/color][color=brown]E[/color][color=yellow]N[/color][color=green]B[/color][color=olive]O[/color][color=cyan]O[/color][color=blue]G[/color][color=darkblue]J[/color][color=indigo]E[/color]

REGENBOOGJE

het Kopiëren van een link om tussen de url-tags te zetten, da's even een handigheidje.. je zet je muisaanwijzer ( 't pijltje , maar 't kan ook een kruisje zijn als je toevallig met een Linux Computer werkt )aan het begin, of aan het einde van de te kopiëren tekst, je drukt de linker knop in, en houdt die vast.. dan beweeg je de muis opzij, zodat de tekst omgeven wordt door een blauwe balk.
als je de tekst op deze manier geselecteerd hebt, dan houd je de muisaanwijzer boven het geselecteerde deel, klikt op rechts ( dan verschijnt er een klein menuutje) en klikt op "Kopiëren".. dit stuk tekst staat nu opgeslagen in het geheugen van je PC, op een locatie die "klembord" genoemd wordt.

in het berichtje waar je de URL wilt plaatsenklik je eerst links op de plaats waar de tekst( link ) moet komen, en klik je wederom met de rechtermuisknop, en kiest nu "Plakken", Hopsakee... je eerste keer "knippen en plakken"..

Voor de rechtermuisknopfuncties knippen, plakken, kopiëren, zijn er ook "sneltoets-combinaties":

even in het kort
Knippen: verwijderd geselecteerde tekst, en plaatst deze op het klembord ( sneltoets [Ctrl]+[x] )
Kopiëren: kopieërd geselecteerde tekst naar het klembord ( sneltoets [Ctrl]+[c] )

Plakken: plaats inhoud van het klembord op de actuele locatie van de Cursor ( sneltoets [Ctrl]+[v] )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Test, Een Twee Drie.





E.Z. 8)


Laatst bijgewerkt door easy rider op za 20 jan, 2007 2:05 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
easy rider schreef:

Dat met de kleurtjes is erg leuk, maar hoe sluit je de tags?
(vet lukt al! :lol: )
Easy Rider 8)
Dat doe je door de tekst te typen tussen de tags die verschijnen.
Je moet niet gaan zoeken naar de "tag sluiten" knop!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Heb ik dit:
het Kopiëren van een link om tussen de url-tags te zetten, da's even een handigheidje.. je zet je muisaanwijzer ( 't pijltje , maar 't kan ook een kruisje zijn als je toevallig met een Linux Computer werkt )aan het begin, of aan het einde van de te kopiëren tekst, je drukt de linker knop in, en houdt die vast.. dan beweeg je de muis opzij, zodat de tekst omgeven wordt door een blauwe balk.
als je de tekst op deze manier geselecteerd hebt, dan houd je de muisaanwijzer boven het geselecteerde deel, klikt op rechts ( dan verschijnt er een klein menuutje) en klikt op "Kopiëren".. dit stuk tekst staat nu opgeslagen in het geheugen van je PC, op een locatie die "klembord" genoemd wordt.
begrepen

Y E S !!!

De basis moet ik nu begrepen hebben!
Ik moet nog (veel) oefenen, maar de belangrijkste
kwartjes zijn gevallen. :mrgreen:

Arie, echt hartelijk bedankt voor deze persoonlijke begeleiding.
Je hebt erg veel moeite en tijd gestoken in het helpen van deze
digi-beet.

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik ben hier thuis ook nog wel eens de klos om mijn ouders ( ook digibeten ) steed weer een beetje Digi-taal te leren..

ik krijg vaak te horen.. leg me dat eens uit.. jij weet dat allemaal.. , dan zeg ik altijd..
ja, en hoe is dat ook al weer gekomen?... proberen.. niemand heeft mij het ooit geleerd.. :)

Maargoed... als iemand net een pc heeft staan.. in 2007, dan is er heel veel in te halen..
ik heb nog zitten klooien met zo'n commodore Gebakkie.. ik had een C16 :)... lachen.. 12277 bytes aan geheugen..
12277.. 12Kb... da's niet meer dan een "stoffig hoekje op een floppy disk.. een lege USB-stickbehuizing heeft al meer opslagcapaciteit :P ,
daarna de eerste PC's.. nog met DOS.. jawel 3.0... WHOO.. en Windoos 3.11..
Toemaar.. dan rol je er een beetje in mee.. mensen die Nu pas een PC aanschaffen, die hebben ehh.. 20 jaar technologie in te halen... :)

EZ, je bent geslaagd voor je Basiscursus Internet Fora voor Dummies.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Arie Kabaalstra schreef:
Mensen die Nu pas een PC aanschaffen, die hebben ehh.. 20 jaar technologie in te halen... :)

EZ, je bent geslaagd voor je Basiscursus Internet Fora voor Dummies.. :)
:lol: Dank je! Ik ben vereerd... :oops:

E.Z. Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 21:53 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
easy rider schreef:
Arie Kabaalstra schreef:
Mensen die Nu pas een PC aanschaffen, die hebben ehh.. 20 jaar technologie in te halen... :)

EZ, je bent geslaagd voor je Basiscursus Internet Fora voor Dummies.. :)
:lol: Dank je! Ik ben vereerd... :oops:

E.Z. Rider 8)


Ik ben trots op je, zo snel ging dat bij mij niet :brouw: .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2007 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Mijn eerste computer was een 16 kb Sinclair Spectrum,die met de vleesknopjes erop :D .
Alles inladen met een cassette,lol was dat toen.

Daarna een Spectrum 48 kb,man was dat veel geheugen...

En daarna een C64,en toen maar listings overtypen,wel een hele middag lang,meer als 400 regels ofzo...saven naar cassette.Klaar,.En dan de volgende dag weer inladen,en er dan achterkomen dat de kop het niet meer in kon lezen...pfffff....gevolgd door de Amiga 500,met 1 mb aan geheugen...dat waren nog eens tijden...Op de C64 heb ik trouwens toen mijn eerste cursus gedaan,programeren in BASIC.Lekker zelf spelletjes ontwerpen met sprites...ik mis die dagen wel....

De games van nu,zijn daarmee niet te vergelijken.Toen kwamen je medefreaks nog eens kijken,als je een nieuw spel had,waar meer als 1024 kleuren inzaten,en prachtige muziek bij was van RobHubbard.

Soundtracker...wie kent het nog?.

Wat een tijden toen............

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement