Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2018 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Dit zijn overigens de kits die ik nog meer gebruikt heb in dit diorama.

De Sherman en de Amerikaanse infanteristen:
Afbeelding

De kit met Duitse infanteristen van een machinegeweerpeloton.
Op de onderste twee foto's de inhoud. Een aantal zaken zijn geschilderd en sommige delen al in elkaar gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op onderstaande foto's heb ik de tank aan de basis gelijmd. Achteraf niet helemaal handig, maar ik kon mezelf niet meer bedwingen.
Ook de Amerikaanse infanteristen zitten vast. De muur moet hier nog aan de basis gelijmd worden, meer begroeiing aanbrengen en de Duitse infanteristen in het diorama verwerken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De laatste foto vond ik wel grappig met die Amerikaan die nog net de camera inkijkt. Stom toevallig zo uitgevallen, maar het ziet er wel grappig uit.
De figuren glimmen nog en dit heb ik later proberen te ondervangen door ze te behandelen met weathering poeder.
Te zien op foto's in de volgende post.


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op vr 13 apr, 2018 10:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2018 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Wederom een aantal foto's van dit diorama verderop in de bouw.

De muur is inmiddels vastgelijmd en ik ben begonnen met het positioneren van gesneuvelde Duitsers.
Ook heb ik de kier tussen de muurdelen dichtgesmeerd met montagelijm, dat laten drogen en vervolgens geschilderd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 aug, 2018 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Wat ik al een tijdje van plan was, maar nu pas gebeurd: de eindfoto’s van dit dio.

Dit was mijn tweede dio na mijn Tiger I Afrika Korps dio.
Bij dit dio ben ik vooral bezig geweest met mijn eerste stappen op het gebied van weathering en het maken van een stukje landschap.

Ik heb bij dit dio geen washes gebruikt, iets wat ik nu wel voorzichtig aan het doen ben bij twee andere dio’s die ik aan het bouwen ben.
De muur zou bijvoorbeeld er beter uitgezien hebben met een wash net als de figuurtjes en verschillende uitrustingsstukken.
Ik heb bij de figuurtjes in dit dio ook de gietnaden laten zitten, die ben ik bij latere dio’s wel gaan verwijderen.
Zoals ik al aangaf in een eerdere post, heb ik de tank en de figuurtjes wel behandeld met weatheringpoeder om ze wat stoffig te maken en ze minder te laten glimmen.

Verder is dit model niet behandeld met glanzend vernis voor ik ging verweren. Ik doe dat inmiddels wel.
Ik heb, zoals te lezen valt, al een aantal dingen geleerd, die ik ook probeer toe te passen.
Er kan nog steeds veel beter, zie hierboven, maar ik heb er met plezier aan gewerkt en ik ben heel tevreden over het eindresultaat, zeker gezien het feit dat dit pas mijn tweede dio is.
Opmerkingen en verbeterpunten uiteraard welkom. :D

Dit dio is geen specifieke gebeurtenis, maar een oprukkende Sherman tank met infanteristen langs gesneuvelde Duitsers in Europa in 1944.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 9:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooitje, de tank vind ik goed geslaagd, de muur een beetje eentonig. Het verhaal is leuk, maar ik denk dat de loop meer naar beneden moet wijzen om deze Duitser naar de eeuwige jachtvelden te sturen....

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 10:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt voor je commentaar.
Die muur had wel een wash kunnen gebruiken.
Zou ik dit dio nu maken, dan zou die muur een wash krijgen.
Over de tank ben ik ook te spreken. Ik vind hem goed gelukt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement