Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Leuk bedacht?
1 43%  43%  [ 3 ]
2 0%  0%  [ 0 ]
3 0%  0%  [ 0 ]
4 14%  14%  [ 1 ]
5 29%  29%  [ 2 ]
6 0%  0%  [ 0 ]
7 14%  14%  [ 1 ]
8 0%  0%  [ 0 ]
9 0%  0%  [ 0 ]
10 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 29 aug, 2009 19:58 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Ik had een poppetje over van de Tamiya Flak 88 en wat accessoires. En toen bedacht ik dit. Leuk toch?

photo 474720
photo 474719
photo 474718


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 apr, 2019 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Euh.....

Misschien wel origineel bedacht, maar ik vind de afwerking een beetje povertjes :(
nog wat flash op de armpjes en obussen en het ziet er wat speelgoed-achtig uit.
Spijtig. Misschien nog maar alles eens aanpassen???

Groetjes,
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2019 6:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Daar sluit ik me bij aan.

Bij een volgend project zou ik de gietnaden weghalen.
Ik kan me herinneren dat ik hier ooit gezegd heb dat gietnaden bij figuurtjes me niet stoorden, maar dat kan ik me nu niet meer voorstellen.
Zonder gietnaden ziet het er allemaal net wat beter uit.

Het bloed vind ik niet echt overtuigend, vooral de kleur.
Daarnaast mag je naar mijn mening meer aandacht besteden aan de ondergrond.
Het gras is slordig afgewerkt. Je ondergrond heeft een rand, maar op sommige plekken zit het gras eroverheen en op andere plekken, de voorgrond, zit er weer heel weinig tot niks en dat ziet er raar uit.
Je ziet daar de kale ondergrond. Daar had je beter wat zand neer kunnen leggen om kale plekken in het gras te suggereren.
Misschien had je beter het gras over de hele ondergrond kunnen maken.

Dat speelgoedachtige onderschrijf ik ook.
De ammokisten zou je bijvoorbeeld een wash kunnen geven, drybrushen/chippen met metallic grey en roodbruine verf om hier en daar kale ijzerplekken en roest te creëren.
Die twee verfkleuren over elkaar heen drybrushen geeft een gaaf effect.

Een dio maken, hoe klein ook, kost tijd en wint juist aan kracht als dit soort zaken kloppen.


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op wo 22 mei, 2019 19:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2019 17:11 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Er is al het één en ander gezegd, en dat ga ik niet allemaal herhalen want je hebt er helemaal niets aan om iets voor de derde keer te moeten lezen. :wink:
Neemt niet weg dat ik de tips van deze heren niet ter harte zou nemen uiteraard!

Wat mijn oog vooral trekt is meer hoe je de patronen hebt geschilderd, (ik ben nu eenmaal zo'n autist, waarvoor alvast mijn excuses. :mrgreen: )
Een hoop mensen schilderen de hulzen in een koper dan wel messing kleur, maar vergeten dat er ook heul veel (zo niet meer dan messing exemplaren) gelakte stalen hulzen zijn gebruikt.
Sterker nog, de overdreven grote metaalflakes die in een hoop modelbouwverven zitten zouden mij juist bewegen om de hulzen te beschilderen als deze laatst genoemde (zijdemat grijs). En dan de projectielen, je hebt ze zwart gemaakt, maar als de vorm van de projectielen ook maar enigszins klopt zou ik die eerder geel maken met een zilvergrijze neus (brisantgranaat met ontsteker).

Tjah, ik heb het geluk het echte spul regelmatig van dichtbij te kunnen bekijken, dan krijg je dat. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2019 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Heren, heren....

Laten we nu niet Haraldino overstelpen met negatieve kritieken op basis van zijn dio'tje.

We weten niet ( ik toch niet) wat zijn modelbouw-niveau is, waarin zijn interesse ligt, wat zijn beschikbare (werk-)materialen/bronnen zijn,.....of zelfs zijn leeftijd , lichamelijke of geestelijke toestand.
Allemaal dingen die je in overweging moet nemen voor er een oordeel geveld wordt.
Hij heeft al zelf aangegeven dat het overschotjes zijn.

Iedereen probeert het toch goed te doen binnen zijn eigen kunnen, toch?

Iedereen is er waarschijnlijk mee gediend met opbouwende kritiek en/of tips.

Ikzelf heb echter ook 'kritiek' gegeven, maar enkel iets van de basisprincipe van het modelbouwen = flash/gietnaden verwijderen.
Daarmee kan je bouwsel gemaakt of gekraakt worden.

Ik wil nu niet de advocaat van de duivel spelen, slaan en tegelijkertijd ook zalven.... maar kritiek geven ( positief en negatief) is een kunst apart. Er loopt daarover nu een topic bij 'off topic' gedeelte.

@ Danny:
wat je daar vertelt over die hulzen... ik ging ze in eerste instantie ook koper of messing geschilderd hebben :wink: :lol:


groetjes
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2019 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Ives,

Het ziet er ook zeker niet onaardig uit en in wat je zegt heb je helemaal gelijk.
Mijn kritiek is ook zeker niet negatief bedoeld, maar opbouwend.
Zeker niet mijn bedoeling om Haraldinho of zijn dio af te branden.
Misschien heb ik het wat te lomp verwoord, dat was niet de bedoeling, dus ik heb mijn eerste reactie wat aangepast nadat ik dat topic heb doorgelezen waar je het over had.
Meer dat hij met de dingen die ik en jij ook aangegeven heb, een volgend project beter kan maken.

Het schilderwerk is trouwens erg netjes!
En wat ik bij mijn eigen projecten ook altijd zeg, vooruitgang is leuk, maar plezier het allerbelangrijkste!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement