Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 9:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2022 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Beste brouwers,

Hier mijn versie van de Walrusklasse onderzeeboot Zr. Ms. Zeeleeuw. Ik heb dit model gemaakt voor een vriend/collega van mij. Wij zijn beiden vanwege ons werk een keer meegeweest op een 'vaardag' van de Onderzeedienst. Op zo'n dag worden 'ingewijden' die werk verrichten aan de onderzeeboten van de Koninklijke Marine uitgenodigd om een dag mee te varen. De boot duikt dan net buiten Den Helder naar periscoopdiepte. Er is een rondleiding, een lunch en naderhand, als de boot weer boven water is kan er koffie worden gedronken aan dek (als het weer het toelaat).

Als herinnering aan deze dag heb ik dit model gemaakt voor mijn collega zijn verjaardag.

Het model is van Naval Models. De optronische mast, periscopen, radio- en radarmast(en) heb ik zelf gemaakt met een 3D printer.

De gebruikte kleuren voor het model zijn 90% Vallejo zwart-10% Vallejo wit. Het water is Vallejo olijfbruin met zeegrijs, in een 50-50 verhouding. Hieroverheen ligt een laag mod podge glans en acrylic gel om het verstoorde water rondom de onderzeeboot na te bootsen. De figuren zijn van l'Arsenal (in olijke kleurtjes :), burgerpersoneel op de brug en aan dek).

Onderstaand de eindfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement