Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2012 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Zo weer een bootje uit de werf, dit maal een SSBN Submarine van het merk Bronco. Deze boot was een leuk tussendoortje (ben ook bezig met HMS Kent Type 23 Fregat en de Russiche Admiral Chabanenko)
geen problemen met pasvorm, het plakte lekker weg.
Zelf heb ik van een stukje sprue en watten de missle lauch van de Trident D5 zo goed mogelijk geprobeerd na te bootsen.

Historie
De HMS Vanguard S28 is de 1e onderzeeboot van de Vanguard klasse van de Britse Marine (Royal Navy). Deze afschrikwekkende onderzeeërs worden aangeduid met Vanguard klasse SSBN en zijn ontworpen voor nucleaire doeleinden. SSBN staat voor Ship Submersible Ballistic Nuclear. Deze 1e onderzeeër kwam operationeel in 1993 en was bewapend met Trident II D5 raketten.
Tot de Vanguard klasse behoren de 4 onderzeeërs: HMS Vanguard S28, HMS Victorious S29, HMS Vigilant S30 en de HMS Vengeance S31.
Trident D5 raketten
Deze raketten zijn een afschrikkend middel tegen dreigingen en verzekeren een effectief antwoord naar agressie. De Trident II D5 raket heeft een bereik van 4000 zeemijl met een precisie in meters.
Elke raket kan worden uitgerust met 12 kernkoppen. De raket wordt door de onderzeeër gelanceerd door gas onder hoge druk. Wanneer de raket boven het wateroppervlakte komt start de raket zijn eigen motor systeem.

Specificatie HMS Vanguard
Lengte: 149,5 meter
Diameter: 25,6 meter
Diepgang: 12 meter
Bemanning: 135 man
Bewapening: 16 raket silo`s voor de Trident D5 ICBM raketten
4 torpedo lanceerbuizen voor het afvuren van Spearfish Torpedoos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PS. in verband met mijn ziekte lukt het mij niet altijd om direct terug te reageren, want het licht van de monitor kan ik niet goed aan mijn ogen verdragen.

Groeten,
Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2012 15:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Wat heb je dat gaaf gedaan met die raket die er uit komt schieten! Zo simpel maar het voegt toch echt wel wat toe!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement