Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 aug, 2012 2:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Sinds een tijdje heb ik een aquarium met twee goudvissen erin. De decoratie die de lokale dierenwinkels verkopen vind ik verschrikkelijk lelijk dus wat doe je dan als modelbouwer?.... Je maakt zelf wat decoratie! :mrgreen:

Eigenlijk wilde ik een knappe U-boot, maar die waren voor een 'ding voor in het aquarium' te duur. Het werd de USS Yorktown van Revell:
Afbeelding

De USS Yorktown was een vliegdekschip dat in 1937 in dienst van de US Navy kwam. Tijdens de Slag om Midway is ze na een bittere strijd met de Japanse Keizerlijke Vloot gezonken.
Na een zware luchtaanval was de zaak nog nét niet reddeloos verloren, maar het zat haar niet mee: Een Japanse onderzeeër kreeg haar in het vizier. Dat was op 7 juni 1942.
Afbeelding
Twee treffers waren de genadeslag. Ze maakte slagzij en zonk.

Het schip heeft vanaf die tijd op de bodem van zee gerust tot ze om 1998 door Bob Ballard en zijn team gevonden werd. Meneer Ballard kennen we nog van de vondst van het wrak van de Titanic.
Dit is een scan uit een National Geographic van de Yorktown met Ballard's ROV erbij, volgens mij is het een artist impression want als je wilt weten hoe diep de Yorktown precies onder water ligt dan moet je hier even klikken: volgens mij is het daar nogal donker... maar ik was er niet bij.
Afbeelding


Vanmiddag was ik aan het diepzee-duiken in mijn aquarium, en achter de halve bloempot (een ding met een verhaal an sich) kwamen mijn robot ineens een wrak tegen....
Afbeelding
Nou ja, 't is eigenlijk gePhotoshopt, maar zo lijkt het spannender :lol:

Ik heb geprobeerd schade aan te brengen naar voorbeeld van foto's van het wrak. Omdat het een erg klein ding is - 1:1200 - kwam dat neer op 'in elkaar zetten en flink met de dremel tekeer gaan'. Dat zal de meeste schepenbouwers als een gruwel in de oren klinken! 8)
Afbeelding

Het model onder toezicht van de nieuwe eigenaren:
Afbeelding

* blub * :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 aug, 2012 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 jan, 2009 21:02 pm
Berichten: 905
Woonplaats: Zomergem, Belgie
Ha Mooi gedaan man! :brouw:

_________________
MG Scale Models


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 aug, 2012 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Thnks Mike!

Moet er nu nog iets op vinden dat die goudvissen het model niet begraven onder steentjes, goudvissen zijn namelijk de varkens van het vissenrijk: alles omwroeten en vies maken!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 9:26 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hehe, grappig gedaan! Laat mij nou ook toevallig met zoiets dergelijks bezig zijn... Een 1/700 onderzeeër voor in de vissenkom :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
heico1980 schreef:
Hehe, grappig gedaan! Laat mij nou ook toevallig met zoiets dergelijks bezig zijn... Een 1/700 onderzeeër voor in de vissenkom :P

Als je je vissen een kom hebt, die kom zo snel mogelijk vervangen door een aquarium! Een kom is niet geschikt om vissen in te houden.
Een kom is te klein waardoor de vis niet voldoende ruimte heeft om te zwemmen en er niet genoeg zuurstof in het water komt. Bovendien worden ze gek van de ronde vorm.

Ben wel benieuwd naar je onderzeeër, ben benieuwd naar de eindfoto's. Geef de lak wel veel tijd om door en door op te drogen, om te voorkomen dat je vissen straks in een chemicaliënbadje zwemmen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 16:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dr zwemt 1 goudvisje in :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
heico1980 schreef:
Dr zwemt 1 goudvisje in :P


Dan is het nog zieliger want goudvissen zijn groepsdieren.
Als je dat beest geen goede verzorging wilt/kunt geven om wat reden dan ook, geef 'm dan aan iemand die dat wel wil en kan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 17:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hoe moet ik dat opvatten? Komt er namelijk bijna beschuldigend uit.....
Maar iig for ur info, we hebben dr al 4 keer een andere vis bij gehad, die gingen allemaal iedere keer dood....
Het houd een keer op met nieuwe visjes kopen... En tevens hebben we het nagevraagd of dat ook inderdaad zielig was, maar het antwoord was nee.....

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik bedoel het niet beschuldigend. Maar ik verwacht wel dat je wat doet met de informatie die ik je gegeven heb. Zoek het desnoods na op Google als je het niet helemaal gelooft.

Citaat:
En tevens hebben we het nagevraagd of dat ook inderdaad zielig was, maar het antwoord was nee.....
In dat geval is die verkoper een grote prutser.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 18:37 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Toch even mee bemoeien. inderdaad moet je goed oppassen met chemicaliën in een aquarium/kom. Zoals gezegd, goed uitharden is een must. En dan vaak ook nog dat je het model gewoon in een bakje water legt voor een weekje waarbij je elke dag het water verschoont. Dit voorkomt dat er alsnog chemicaliën in het water komen. Zie het uitharding proces en het uitademen van gassen dat elke verf doet.

Verder is een goudvis inderdaad een groepsdier. Ze vervuilen ook heel sterk hun eigen water. Dit geeft waarschijnlijk de dood van de andere visjes. Die gene die het overleeft heeft inmiddels een grotere immuniteit opgebouwd dan de nieuwe visjes. En sterven dus. Goudvissen worden ook wel eens de varkens onder de vissen genoemd. Ze graven ook alles omver.

Lees dit eens. goudvissen in kom of aquarium Dat geeft echt een goede indruk. Daarbij is dit een zeer goede site waar een kennis van mij ook vaak naar verwijst dit goudvissen kweekt. (voor de hobby aan een lokale winkel.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement