Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/4 Visible V8 Engine
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2023 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Het betreft de kit van Revell 00460 - 1/4 Visible V8 Engine, de heruitgave van 2022.
Even de Kenworth dumper op pauze gezet, en begonnen aan deze. En direct aan 1 stuk doorgedaan tot die was afgewerkt.
Ik ging em normaal niet posten in dit forum, maar de reden waarom ik het nu toch doe, is om jullie te waarschuwen wat voor kit dit is.. Ik was niet tevreden met deze van Revell.. en ik durf zelfs te zeggen dat dit de slechtste passende kit is die ik ooit van Revell heb samengeplakt..
Note dat ik zei dat het ging om een heruitgave, maar alleen de doos is nieuw en over de jaren heen ook enkele nieuwe onderdelen bijgekomen.. De mallen daarentegen zullen waarschijnlijk nog steeds dezelfde zijn als de 1e keer dat de kit op de markt kwam (1960!!!). (source: scalemates.com)

Tis een leuk ding wel, als alles netjes passend is gemaakt, werkt het mechanisch ook vrij goed, met wat smeermiddel her en der, maar daar is het goede van de kit ook wel mee gezegt..
Heel veel onderdelen passen echt slecht.. ik herinner mij dat ik vooral veel moeite had met de grotere doorzichtige onderdelen netjes passend te maken op de rest van het blok, ook pasvormen zijn om naar huis te schrijven.. veel ejector pin marks die een onderdeel moeilijker passend maken, veel extra flash en zichtbare naden,.. en sommige onderdelen, de gietkwaliteit, jawadde, is gene vetten ze...
Ook in de beschrijving wordt vaak vermeld om alles netjes op te schuren om zo de mechanische werking niet af te doen.
En nu we toch bezig zijn over de handleiding, ik snap dat de bedoeling is om deze kit los uit de doos te bouwen, met minimaal tot geen verfwerk, maar voor de personen die em wat willen opfleuren, is ook nergens een kleurschema te bekennen, en wordt ook niet gezegd welk kleur welk onderdeel moet. Beetje jammer denk ik dan wel..
Nog een minpuntje in de handleiding, de lengtes voor bv de bougiekabels staan enkel in inches.. like, why?? is er dan geen ene die bij Revell dacht, laten we er ook direct de cm erbij zetten! Neen, enkel inches.. Soit, dat was nog het minste..
Wel heb ik over de handleiding ook nog wat goeds te zeggen gelukkig, ALLE onderdelen staan erin met hun echte benaming. Dus in mijn geval heb ik zo goed als alles netjes opgeschuurd en in kleur gespoten, en kon ik aan de hand van de benamingen makkelijk opzoeken welke passende kleuren er voor dit onderdeel konden gebruikt worden.

Genoeg gekletst, hier de eindfoto's

photo 575251
photo 575252
photo 575253
photo 575256
photo 575254
photo 575255
photo 575257
photo 575258
photo 575259

Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2023 20:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6314
Woonplaats: Blauwhuis
Deze is volgens mij van origine van Revell USA.
Die lui uit de U naait me steeds waren wat betreft pasvorm toen der tijd nog beroerder dan Revell in de jaren 90.
Er zijn, als ik het goed heb, 4 verschillende van die motoren uitgebracht.
Een Ford V8, een Chevy V8, een Hemi 427 en een dragsterblok.

Moet eerlijk zeggen dat je een mooi blok hebt neergezet.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 feb, 2023 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Dank! Ja, ben blij dat ik toch de moeite en tijd heb genomen om alles op te schuren en te verven

Citaat:
Deze is volgens mij van origine van Revell USA.
Die lui uit de U naait me steeds waren wat betreft pasvorm toen der tijd nog beroerder dan Revell in de jaren 90.


Made in China :lol:
photo 575378
Tis inderdaad een kit specifiek voor USA/Canada en de UK zoals Tankard reeds vermelde, voor zover ik kan zien..
Hoewel, heb em wel gekocht van een Belgische winkel..
Ik weet het ook niet hoor..
Allesinds, echt een dikke tegenvaller..

Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2023 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Vind het toch een gaaf model, ondanks de passingsproblemen. Echt een Revell Classic uit de jaren dat veel bewegende modellen werden gemaakt en School Projects door modelbouwfabrikanten werden gepromoot. Derhalve dus inderdaad voor de USA markt eigenlijk.

Anyhow ik vind hem wel gaaf geworden en leuk om bv op school te hebben om een motor inzichtelijk te maken :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2023 14:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
Dit model is oorspronkelijk door Renwall gemaakt, in 1962 of eerder. Revell USA heeft de mallen overgenomen, en in 1977 was de eerste uitgave onder de vlag van Revell. Op mijn 'visible engine' webpagina staan 13 verschillende uitgaven:

https://robdebie.home.xs4all.nl/models/visible-engines.htm#CE

In zowat alle verslagen lees ik dat het een draak om te bouwen is. Veel van de bewegende delen zijn niet op hun taak berekend en gaan kapot. Sommige bouwers vervangen bijvoorbeeld de nokkenas door een metalen pijp, waar ze de nokken overheen schuiven en vastlijmen. Of ze delen de drijstangen zoals de echte, zodat de krukas met meer sterkte gebouwd kan worden.

Maar er zijn ook bouwers die het leuk vinden om deze motoren op 5.000 toeren te laten lopen, zie daarvoor Youtube. Dat houden ze ook wel even uit.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement