Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 9:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2018 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik ben een groot liefhebber van alle techniek, en als het om auto's gaat ik mijn favoriete merk Jaguar. Al zeker sinds mijn 6de ben ik het merk op de voet aan het volgen, ik leende en kocht boeken, ging langs bij dealers en garages, en heb zelfs in de periode van Jaguar in de F1 merchandise gekocht.

De modellen die ik hier toon heb ik voor het grootste deel bij elkaar gespaard in mijn tienertijd (6-18), sommige gebouwd uit een modelkit andere die-cast. Helaas zijn, en dat zal ik ook laten zien, sommige modellen in slechte staat. En ik heb zo goed als mogelijk voorzichtig de stof van de modellen gewassen om het wat toonbaar te krijgen. Er zijn helaas ook nog flink wat kits die niet afgekomen zijn voor de scheiding van mijn ouders, en hoewel sommige misschien af te maken zijn, er zijn er bij die nu incompleet geworden zijn. Er missen nog steeds modellen in mijn kleine collectie Jags, en dat zijn ook de modellen waarvan de kits duur zijn.

Ik zal beginnen met de modellen die er nog enigszins goed uitzien, gevolgd door modellen die onderdelen missen. De volgorde zal ook vreemd worden.

XK120
photo 446964 photo 446966 photo 446965
    Van links naar rechts:
    - XK120 Competition Roadster
    Gemaakt met een Revell/Monogram kit (ongeveer 20-23 jaar geleden), zou best nog wel een paar van deze kitjes willen bouwen tot o.a. de 1952 XK120 MDU 254 Jabekke Speedrecord auto;
    - XK120 Roadster Bburago (Die-cast)
    Het eerste model dat ik van Jaguar van mijn ouders als cadeau kreeg. Dit model wil ik een andere kleur geven, metallic light groen met cream of groen interieur;
    - XK120 Coupé Bburago (Die-cast)
    ook deze wil ik van kleur veranderen, ik dacht metallic brons of tussen goud en brons in met beige of rood interieur. Wanneer ik de modellen aanpas zal ik er een klein verslagje van maken.

XK8
photo 446967 photo 446969 photo 446968
    Van links naar rechts:
    - XK8 Covertible Maisto (Die-cast), deze was ik bezig met aanpassen maar voor nu heb ik haar weer even in elkaar gezet;
    - XKR Coupé Mondo (Die-cast);
    - XK8 Coupé Welly, een model dat ik kort geleden gekocht heb.

XJ220
photo 447122 photo 447120 photo 447119
    XJ220 Maisto (Die-cast).
    Toen ik, jaren geleden, van mijn ouders in de Intertoys een cadeau mocht uitzoeken. Koos ik deze Jaguar XJ220, om naast mijn XK120 Roadster en Coupé te zetten, helaas hadden ze hem in de winkel niet in zilver.
    Ook is een van de wissers gebroken. Van dit model wil ik nog steed een keertje de competitie versie bouwen.

XJ
photo 447121 photo 447124 photo 447123
    XJ Welly (Die-cast).
    Weet niet meer precies wanneer ik deze gekocht heb, ik weet wel waar ik het model vandaan heb.

XF
photo 447125 photo 447127 photo 447126
    XF Welly (Die-cast).
    Weet niet meer precies wanneer ik deze gekocht heb, ik weet wel waar ik het model vandaan heb.

Mk. II
photo 446963 photo 446963 photo 446963


XKSS
photo 447131 photo 447132 photo 447133
    XKSS Revell.
    Deze kit heb ik in mijn tienertijd gebouwd, en was voor die tijd misschien iets te moeilijk voor de ervaring die ik had. Helaas is er hier en daar wat gesneuveld in de jaren.


Modellen die nog afgebouwd moeten worden
photo 447129 photo 447130 photo 447128

photo 447134 photo 446963 photo 446963
    Van links naar rechts en boven naar beneden:
    - XJR-8LM Hasegawa
    In 2010 begonnen, en nog niet afgebouwd. Hier wil ik nog nummer 5 bij bouwen;
    - XJR-9 IMSA Hasegawa
    In 2010 begonnen, maar nog niet afgemaakt, eigenlijk wil ik beide nummers 60 en 61 bouwen;
    - XJR-9LM Tamiya
    Deze kit heb ik in 2010 gekocht om mijn verloren XJR-9LM te vervangen. Wil deze nog aanvullen met twee Hasegawa kits zodat ik alle drie de nummer naast elkaar kan zetten;
    - D-Type (1954) Revell




Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op wo 30 mei, 2018 0:12 am, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2018 6:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Heel veel "Coming soon plaatjes" maar ik mis toch wel, in mijn ogen de mooiste Jag, de '38 er SS100

Zelf heb ik daar nu ca 15 modellen van zowel diecast als kit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement