Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 14:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 nov, 2015 10:05 am
Berichten: 24
hallo medebrouwers,

Ik had nog een kitje liggen, dat te wachten lag todat ik er een goed plan mee had. na het zien van onderstaande afbeelding wist ik ineens wat ik wilde bouwen :idea:

photo 432923

Een vrijwel nieuwe Tiger 2 met zimmerit in een 3-kleur camo dus...
De trupeter-kit bouwde erg lekker weg, todat ik bij de tracks aankwam... dropveters.... Geen enkele verfsoort wil er goed op zitten zonder dat de tracks plakkerig blijven. Heb ze dus een week na het schilderen schoongemaakt; de verf was nog erg zacht. Erg vervelend..(heb je toevallig een oplossing, dan hoor ik het graag). Misschien met pigmenten o.i.d. proberen. De tracks zitten i.i.g met een heel klein druppie secondenlijm vast, en kunnen er dus nog gemakkelijk af. Ik heb er een heule lichte metaalkleurige dry-brush op gedaan en die lijkt te blijven zitten.. ziet het er nu in elk geval niet helemaal verschrikkelijk uit. verder een mooie kit, alleen jammer van de tracks en het feit dat de gereedschappen en sleepkabels op de romp gegoten zitten; dit is namelijk lastig schilderen. Ook is men bij de ontwerpafdeling blijkbaar geen bouwer.. De reserve-tracks op de koepel zijn alleen van de bovenkant gedetailleerd, dat terwijl - als je ze op de tank maakt - de onderkant te zien is.. en de onderkant is nogal simpel gedetailleerd. positieve kanten van het kitje waren natuurlijk het zimmerit en het feit dat er al een gaatje in de mondingsrem gegoten is, verder is de detaillering wel aardig; niets te klagen.

naar het voorbeeld/inspiratiebron moest het dus een vrij nieuwe tank worden, dit is in mijn optiek aardig gelukt. :brouw: Een nieuwe ervaring voor mij was het werken met zimmerit, dit moet er namelijk schaduwtechnisch goed uitzien. Door een combinatie van washes en droogkwasten een effect verkregen dat er naar mijn mening behoorlijk netjes uitziet. Verder is gewoon een net tankje geworden, niet veel spannends dus..

Op de tracks na ben ik, lettend op de originele foto, best tevreden met het resultaat.

Nu Foto's!! :mrgreen:

photo 432936
photo 432935
photo 432937
photo 432938
photo 432929
photo 432928
photo 432927
photo 432926
photo 432925
photo 432924

graag hoor ik wat jullie er van vinden, en eventuele tips... met name hulp bij het ''repareren'' van de tracks zijn erg welkom :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 7:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Een mooi resultaat en zeker gezien je beoogde doel valt er weinig op aan te merken. Je zou eventueel de reservetracklinks op de toren kunnen weglaten zoals op de foto, alleen zul je dan de ophanghaken zelf moeten fabriceren.

Wat betreft de tracks lees ik dit probleem wel vaker, maar heb het zelf gelukkig nog niet echt meegemaakt. Wat voor verf gebruik je?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement