Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 2:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2015 18:00 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Met maar weinig tijd voorhanden en toch wat te brouwen willen hebben zit er maar een ding op: Kibri!
Leuke gedetailleerde bouwdoosjes in de schaal 1/87 ideaal voor die kolenschoppen van mij dus :D .
Voor de gelegenheid een tijd geleden dus maar eens de Mercedes Actros met een drie-assige dieplader uit het voorraadschap getrokken. Als voorbeeld dient het wagenpark van Vossenberg transport uit Brunssum. En dus probleem nummer 1: Decals. Na een oproepje op het forum had ik al vlug bericht van Daniel van decal-sheets.nl gekregen, en voor een faire prijs heeft hij voor mij de decals gemaakt voor deze combinatie.

Het bouwen verliep zonder wezenlijke problemen, dat is vrijwel Kibri eigen. Revell aqua had bij benadering ook redelijk goede kleuren. Aangezien ik nog geen fijn airbrush pistool heb, is alles gekwast. Helaas is dat bij de macro-foto's wel zichtbaar...
Meteen vermelden dat de witte band wel iets minder hoog had gekund, hier wordt al rekening mee gehouden bij de volgende modellen (3xMAN)

Eerst twee foto's van de inspiratiebron:

Afbeelding

Afbeelding

En toen het model:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met broertje Kibri:

Afbeelding

Afbeelding


Robbie :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2015 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dat zijn zeker gedetailleerde kits voor 1/87! Mooi eindresultaat, ik hou wel van die werkpaarden zonder rare toeters en bellen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2015 11:00 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Heeyyy Robbie :brouw:

Leuk om weer wat van jou te mogen zien, toepasselijk dat je een hebt gekozen voor wat.... Duits :mrgreen: Doorgaans vind ik de Kibri modelletjes hartstikke leuk om te zien en al verschillende keren dat ik er zelf mee in me handen heb gestaan. Voor de Actros had je voor het mooie de onderlijst van het voorraam een streepje zwart kunnen geven maar das achteraf.... Leuke modellen!

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2015 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
zeker hele gave modellen , en qua ruimte ideaal , alleen het gepriegel , grote lompe vingertjes en oogjes krijgen het zwaar :x
hij ziet er toch wel goed uit ondanks de kwast
heb zelf een mercedes met een goldhofer dieplader staan [ ergens op een verloren plekje :oops: met nog een paar van kibri ]
en je hoeft geen grote planken op te hangen om er een serie neer te zetten
we zien er nog wel een paar denk ik zo , of niet bert
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2015 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Bert schreef:
Eerst twee foto's van de inspiratiebron:

Afbeelding

Afbeelding



Vonden ze het niet vreemd? Bert op de ladder bij de plaatselijke rotonde? :mrgreen: Heb helemaal niks, nada, noppes met vrachtwagens.(alleen van de vuilnisophaal gasten, ben altijd wel blij dat die 1x in de twee week langskomen) Maar ziet er (voor een leek als moi) leuk uit. Je brouwd in iedergeval meer dan mij. Zit even in een bouwdip ofzo?

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2015 10:01 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
@Porta: om vreemde blikken te voorkomen heb ik geen ladder benut. Ik had nog ergens een derde hands bungee-jump setje liggen en daarmee ben ik aan een lantaarnpaal gaan hangen :mrgreen: .

@Jeff: De raamrubbers zelf waren heel lastig aan te brengen aan de voorkant, daarbij had daar het paars/rode van de bovenkant wat verder naar beneden gemogen, zodat die witte band niet zo hoog zou zijn. Dat zou gelijk een andere aanblik geven. Nu geeft dat zwarte raamrubber bij het witte wel heel erg veel onvermogen van rechte lijnen kunnen trekken met een mini-kwastje weer.....

Volgens mij heeft bijkans elke vrachtwagenbouwer inmiddels wel ergens een of meerdere kibri-kitjes verstopt in huis...misschien wel een idee voor een kleine (speed)Kibri-groepsbuild :idea: .

Bedankt voor de commentaren en complimento's (al zal ik grif toegeven dat dit niet mijn beste build so far is...acceptabel...mja misschien, maar zeker geen topper.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2015 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Kijk nou, Berttttttt is terug :brouw:

Beetje laate reactie van mij, dat wel, maar kijk eigenlijk weinig in dit hoekje :oops: :oops:
Wel leuk weer eens een bouwwerk van jou kant te zien, wellicht bij de volgende weer eens een bouwverslag??
Het resultaat ziet er ongeacht de minpuntjes die je zelf al op noemde toch geslaagd uit.
De Kirbi kitjes zijn inderdaad vrij gedetaileerd wat zorgt voor een zeer natuurgetrouw model(letje).

Groeten Bazzzzzzz :mrgreen:.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei, 2015 10:46 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Heeeee Bazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz,
In een week tijd de drie musketiers van weleer voor de tweede keer tegelijk actief in een (twee) topics. Good ol' Times :D
Danke voor de compli's ondanks dat een paar minpuntjes toch wel storend zijn aan dit model....
Misschien dat ik mij vanaf de herfst weer eens aan een bouwverslag ga wagen, dan heb ik hopelijk iets meer tijd en weer genoeg anoniem geoefend :mrgreen: .
Ik verheug mij er in ieder geval wel weer op om ouderwetsch met z'n drieën het vrachtwaggelgedeelte onveilig te maken.

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Berttttttttttttttttttttttt :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2015 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hahaha, gaat helemaal goed komen :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2015 20:30 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Bert schreef:
Ik verheug mij er in ieder geval wel weer op om ouderwetsch met z'n drieën het vrachtwaggelgedeelte onveilig te maken.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik stem voor..... Afbeelding


Jefffffffffffffffffffffffffff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement