Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 19:36 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Mijn tweede modelbouwdoosje na een stop van een paar jaar met modelbouwen. De eerste was een Corsair die nu bij de vliegtuigen op de taxibaan staat. De tweede is deze Wespe in schaal 1/72; tenminste, ik verdenk italeri ervan dat dit niet de juiste schaal is...ik denk meer richting 1/76 ofzo. Voor mijn grote vingers was deze nog enigszins lastig bouwen (kleine onderdelen), daarbij liet de pasgenouwigheid ook een beetje te wensen....dus er kwamen bij de eindafwerking, en de foto's nog wat naadjes naar voren.
De kleurtjes zijn van de 1943 Rusland campagne, een filter uitgeprobeerd om de camo-kleuren wat meer naar elkaar toe te halen. Een lichte donkere wash over het gehele voertuig en een wat dikkere was op het motorrooster. Alles met de kwast geverfd, met de aquaverf van Revell trouwens.

Ja, het kan/kon/ken veel beter. Ja, desondanks ben ik toch tevreden ermee. Alleen nog even wat zwarte roet op het uiteinde van de loop aanbrengen zag ik op de foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Robbie :brouw:


Ps1. Maar een onderdeeltje vergeten bij deze :mrgreen:
Ps2. Denk dat ik eens ga proberen hier een leuke ondergrondje voor te maken.
Ps3. Lastig te fotograferen zo'n puistje :evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Hij is erg leuk, ik heb de Wespe van Matchbox ook gebouwd en wil dat ooit nog een keer opnieuw gaan doen. Die is werkelijk 1/76. Deze van Italeri is een heruitgave van de oude ESCI, en die is volgens de op 1/72-gebied toonaangevende website ontheway! "rather well proportioned", dus de schaal zal toch wel aardig kloppen. De Wespe was nu eenmaal in het echt ook een relatief klein apparaat...

Nu ik deze van jou zo zie, ga ik hem ook op mijn "wishlist" zetten, ik vind hem leuk!

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 17:47 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dankje Marchant!
Ik zie op de link dat het inderdaad een heruitgave van de Esci kit is. Met het verschil dat Italeri er nog een bestuurder (voor wat het waard is) erbij heeft gedaan. Hij zit er bij de mijne wel in, maar je ziet 'm niet ondanks de open luiken.
Succes met het van de wishlist omzetten naar daadwerkelijke bouw :D

Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 maart, 2014 1:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Leuk model, dit soort kitjes zijn altijd fijn om na een bouwstop weer te beginnen: weinig onderdelen, en meestal vrij goed in elkaar te zetten. Het ziet er allemaal wel netjes uit, geen echte opmerkingen te vinden. Alleen zou ik de reservetracks voorop ook in een rupsbandkleur schilderen, ipv de gele camokleur die ze nu hebben.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2014 9:38 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik was in de veronderstelling dat de reservetrack regelmatig meegespoten zouden worden in de cammokleuren, vandaar dat deze hier dezelfde kleur heeft. Maar het ziet er (vooral op het model) niet echt superrealistisch uit, dus waarschijnlijk dat ik dat toch ga reproduceren naar de kleur van de rupsband zelf wanneer ik weer eens wat tijd heb :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement