Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 6:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
walesha schreef:
@Henri: ik begrijp wat je bedoelt maar het is zeker niet vreemd, noch apart.


Het is van mijn kant ook zeker niet negatief of beledigend bedoeld.
Ik heb het nog nooit gezien op deze manier dat is alles :)
Als mijn tekst beledigend ofzo overkwam dan spijt me dat.
Sterker nog ik vind het ook een mooi dio :brouw:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Henri: niemand heeft hier op welke manier dan ook laten doorschijnen dat jouw reactie "negatief of beledigend" zou zijn... het was een trend in de jaren '80-'90 vooral bij de figurinebouwers uit o.a. de Napoleonperiode. Ik vind het wel positief dat iemand dat zo plots na zoveel jaren terug tevoorschijn tovert op een WO2 dio.
Toeval?.... Geen idee maar zeg nu zelf... het heeft wel iets! :)
Destijds vonden wij dat dat heel mooi en was het een pluspunt om in de prijzen te vallen.
Toch weer iets anders dan dat strakke volgebouwde plankje, niet dan? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 aug, 2016 11:41 am
Berichten: 44
.


Laatst bijgewerkt door Jasperb12 op di 09 maart, 2021 0:00 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 22:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
walesha schreef:
............. maar zeg nu zelf... het heeft wel iets! :)

Daar heb je helemaal gelijk in :brouw:

En om nu te voorkomen dat we afdwalen van waar het hier om gaat, namelijk de geslaagde dio van Jasper (en dat is gemeend) ga ik nu geduldig wachten op een volgende werk van zijn hand. :brouw:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jun, 2017 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 08 jun, 2017 16:20 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Nederland
walesha schreef:
Zo was het ook in werkelijkheid, einde 1944, begin 1945 kreeg je een hele diversiteit aangaande uniform- en uitrustingsstukken bij de geallieerden. Ja zelfs een Brit met een Amerikaanse vest of een Amerikaan met Britse combatshoes, zelfs een Amerikaan of een Pool met Duitse laarzen... het kon allemaal rond die periode!
Tegen het einde van 1944 liet de bevoorrading van uitrusting nogal te wensen over aan het front, voedsel, munitie en medische items hadden prioriteit. Qua kleding moesten de soldaten zich behelpen met wat beschikbaar was. Broek kapot... zelf aan het front repareren of er eentje nemen van een gesneuvelde soldaat, of die nu Brits, Amerikaans of Duits of iets anders was maakte niks uit!


Sterker nog, toen Antwerpen in werd genomen door de Britten/Canadezen is een kledingdepot/fabriek ingenomen waar men camouflage kleding maakte voor het Duitse leger. Kort hierna kwam het Geallieerde commando met een speciale dagorder die het dragen van Duitse militaire kleding verbood n.a.v. een aantal gevallen van 'friendly fire'.
Tja, de Geallieerden hadden hun soldaten niet goed voorzien van winterkleding dus die mooie dikke Duitse wende-camouflage jassen en broeken waren zeer aantrekkelijk voor de verkleumde soldaten die daar rondliepen. Neem het ze eens kwalijk dat ze het aantrokken.

Maar on-topic; Mooi diorama zo met die weg van puin. Ook de voertuigen zijn erg mooi gedaan met de stof en slijtage. Kan je nog aanraden de figuren de volgende keer nog even te bespuiten met een soort van anti-shine o.id. Dat kan je in de meeste modelbouwzaken wel krijgen (zeker wargaming zaken hebben dit altijd wel staan in het rijtje met undercoat-verfspray bussen). Hiermee haal je de glans van de uniformen die sommige verfsoorten achter laten. De meeste stof glanst niet ten slotte, ja tenzij je een diorama bouwt met leden van "De Toppers", maar anders niet. :mrgreen:

Een ander alternatief voor 'anti-shine' is een setje met washes van AK Interactive, die hebben in hun nieuwe lijn ook speciaal uniform shading setje zitten. Werkt uitstekend om stof en uniformen schaduw te geven en ze van glans te ontdoen is mijn ervaring. Zie hier;
http://ak-interactive.com/v2/product/un ... ilter-set/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement