Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2009 12:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ik heb de hele kist een grondlaag van Revell 57 gegeven, wat ik ook voor de interieurkleuren heb gebruikt. inmiddels is het beige gespoten, en met een beetje mazzel doe ik vanmiddag het groen, waarna ik de boel weer kan afplakken voor het bruin.

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2009 22:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zo, we zijn weer een paar dagen verder, dus, ik heb weer wat kunnen doen :)

Na de grijze grondverf is de bovenkant in WEM LVA beige gezet. na het drogen hiervan ben ik begonnen met het afplakken van het camouflage patroon, als eerste dus de stukken die beige moeten blijven.
Afbeelding
Daarna het zelfde proces voor het Groen en het bruin, beide kleuren dus ook van White Ensign Models. met uiteindelijk een naar mijn idee geslaagd patroon. er moeten nog enkele stukken worden bij gewerkt, maar dat komt morgen avond denk ik
Afbeelding

Ik was veel benieuwder naar het landingsgestel, ziet er wat fragiel uit, mede door het zachte plastic, en, ik heb behoorlijk wat lood in de neus moeten stoppen, en dat allemaal op dat fragile onderstelletje.

Maar! Het is gelukt!
Afbeelding
Afbeelding

Als volgende ga ik dus de puntjes bijwerken die niet helemaal in orde waren, de propellers plaatsen, en de uitlaten de juiste kleur geven, waarna de glanslaag er overheen kan voor de decals, welke wel een behoorlijke grote carrier-film hebben, steekt zo'n 4 a 5 mm buiten de daadwerkelijke decal uit, dus ik denk dat ik die wat strakker ga uitsnijden.

morgen weer werken (een dagdienst van 9-18:00, dus ik kan overdag weinig doen, dus, eventjes geduld weer :)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2009 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Dat gaat rap en ziet er al zeker goed uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2009 8:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Niels,

Kijk eens goed naar een paar foto's van het voorwiel, volgens mij moet er binnen een soort witte rand.
Dat weet ik nog van mijn eigen model (zo'n resin geval).
Afbeelding
Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2009 8:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Nu je het zegt, 't lijken wel van die oude autobanden, 'k had er nog niet zo naar gekeken inderdaad..... dat wordt weer voorzichtig wielen los halen, en de vaste hand van stal halen!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2009 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Het schiet al op hier! Mooie camo. Als je dan toch de wielen nog onder handen moet nemen kan je de gietrandjes ook meteen wegschuren, staat wel iets netter. Verder ziet het er goed uit. Ik heb zelf nog de voorloper van deze uitgave, de Pegasus uitvoering met metalen deeltjes. Daarnaast heb ik ook nog eens een vacuvorm D.23 afgebouwd:

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... ght=dxxiii

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2009 22:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hoi Niels,

Ben van de week ook aan deze kit begonnen maar ik ben nog niet heel enthousiast.
De dunne rand om de luchtinlaat onder de neusprop is maar half gegoten en de romp lijkt mij te breed.
Zoals ik het bekijk is de canopy identiek aan die van een D.XXI maar de kap uit de kit is zowat 2x zo groot als die van mijn 1:72 D.XXI-en.
En ik heb er drie staan (FROG, Pioneer en MPM).
Wat mij opviel is dat je spuitwerk zo glimt. Zit hier al een glanslaagje overheen?
Mijn Koolhovenonderkantje was echt mat met de WEM-verf erop.
Voor de rest ziet het er allemaal erg goed uit tot nu toe!

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De rand van de luchtinlaat aan de voorkant is een beetje een raadsel. Het is één van de dingen die ze tussendoor gewijzigd hebben aan het prototype. De eerste uitvoering had een mooie gladde inlaat, welke later is aangepast door een soort uitstekende scoop. Maar of deze de gehele inlaatopening volgde? Helaas kan ik het niet echt zien op de beschikbare foto's, maar het zou mij ook zeker niet verbazen als er alleen aan de rechterkant een uitstekende rand heeft gezeten. (ivm draairichting prop, etc? )

Voor een vroege uitvoering van de X-4 (of de eerste mock-up) kan je hem nog wel weg halen, maar voor de 998 moet er zeker een rand zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Vergeet niet dat het prototype na een ingrijpende wijziging een heel andere romprug had, met een flinke "koelingskieuw" en een grotere luchthapper aan de rechterzijde van de motor. Ook de happer op de buik was gewijzigd!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 1:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Om heel eerlijk te zijn ben ik 'm eigenlijk een beetje "Straight out of the box" aan het bouwen, moet toch dat D23 boekje maar eens gaan opscharrelen, 't lijkt er dus op dat ik her en der nog wat moet gaan aanpassen.....

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement