Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2009 11:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 19:22 pm
Berichten: 44
Die "halve" rand rond de luchtinlaat in de neus klopt wel, doordat deze vlak achter de prop zit, komt de lucht ter plaatse niet meer recht van voren aan, maar "schuin".

Op Foto's is ook wel te zien dat de rand maar aan 1 kant zat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2009 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Nielsdol schreef:
't lijkt er dus op dat ik her en der nog wat moet gaan aanpassen.....

Groetjes
Niels


Ik denk dat dat geen kwaad kan! Zo had Sonderman er ook een beugel op laten plaatsen om makkelijker te kunnen springen bij noodgevallen. Deze zat op de neus. Sonderman noemde het "De rekstok", lachen, hij was tenslotte oud-gymleraar! (zie mijn artikel over hem in de Verenigde vleugels, van mei dit jaar)

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2009 15:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Kan iemand toevallig misschien foto's van de kleine aanpassingen posten? ik kan zelf pas volgende week ergens naar de LHS om eventueel het Fokker DXXIII boek te halen ook (verzendkosten vind ik zonde geld aangezien ik grateloos met de trein kan :wink: )

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 6:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
zo, even een korte mondelinge update over dit toestel.
ik heb gisteren even de mogelijkheid gehad om een D23 boek door te bladeren, waarvoor dank Biggels, daaruit is mij gebleken dat de luchtinlaat die voor de achterste motor gecreeeerd zijn op dir moment een mission impossible is om te creeeren. de "rekstokken" ga ik nog wel maken, net als een aanpassing aan de wielen, de voorband zal witte wangen krijgen, en de achterwielen/banden bijna geweel zwart, op eeen klein grijs of blank metaal kleurig dopje in het midden. daarnaast worden de propellors aan de voorzijde nog blank metaal, en de de achterste propellordop wit.

eerst nu nog even een slagje Maastricht maken, en dan heb ik vrijwel de hele middag om mij met de aanpassingen bezig te gaan houden!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2009 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zo dan!

In plaats van gisteren, ben ik vandaag aan de laatste aanpassingen aan de D-23 begonnen, zoals reeds eerder gemeld, hield dat in, de handgrepen aan de zijkant van de romp, de Witte propeller-dop voor de achterste propeller, de voorzijde van de propellerbladen blank metaal maken, de zijkanten van het neusbandje wit maken, de hoofdwielen zwart maken en uiteindelijk nog 'n gunsight gemaakt op de neus. In principe is het model nu in de staat zoals hij was tijdens de duitse inval, op de nieuw gecreeerde lucht inlaat voor de achterste motor, welke vrijwel niet te maken is.

Dit weekend een glanslaagje erover, decals plakken, en hopelijk maandag de matte laag erover en dan, Klaar :)

Bij deze dan de foto's van de stand van zaken van vandaag
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2009 22:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Gaat lekker Niels, is dat D.XXIII-boekje de moeite waard om aan te schaffen? Ben zelf ook met dit model bezig, vandaar.
Waren de spinners, handgrepen en neuswielpoot niet gewoon in de camouflagekleuren gespoten?

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2009 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Persoonlijk vind ik het boek zeker het aanschaffen waard, maar nu ligt mijn interesse ook vooral bij de laatste Fokker projecten.

Er zijn veel foto's van de D23 met een donker achterste spinner, maar op de weinige foto's van de "998" is te zien dat er een licht gekleurde spinner op zit. De exacte kleur is natuurlijk een interpretatie, maar wit klinkt heel aannemlijk;

Afbeelding

bron; www.letletlet-warplanes.com

Aan de kleur van de neuspoot twijfel ik ook. De mock-up had een blank metalen poot (of in ieder geval een lichte kleur), het latere vliegende prototype niet meer. Maar, het boek vermeld ook dat tijdens de testvluchten de neuspoot beschadigd is geweest en gedemonteerd is geweest voor reparatie. Kan dus best zijn dat de neuspoot in de haast weer met blank metaal gemonteerd is. Zal het eens opzoeken in het boek...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2009 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Het neuswiel onderstel is pas na de (laatste) 11e vlucht gedemonteerd. Alle andere foto's van het vliegende prototype laten laten inderdaad wel een donker gekleurde poot zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2009 3:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Kijk eens aan! ik moet weer een aanpassing gaan doen dus!

ach, zo komen we er wel, en, de aanschaf van zo'n boek is zeer zeker de moeite waard.

de handgrepen leken me een andere kleur op de foto's, dus daarom heb ik zwart gebruikt, de witte spinner werd al door biggles verklaard!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2009 15:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Nou, maar even een korte schriftelijke update,

Na een glans laagje aangebracht te hebben begon ik vol goede moed met de decals, mensen hemel wat een drama.

het oranje is vrijwel doorzichtig, daar zie je het camouflage patroon vrijwel geheel doorheen. Daarnaast zijn ze erg dun en zeer kwetsbaar (nu weet ik dus waarom ik altijd aftermarket decals op Tsjechische kits gebruik)

Gelukkig dacht ik, ik heb de Pegasus kit ook nog liggen, dan gebruik ik gewoon die decals, ja leuk, oude decals, dus toen ik een driehoekje uit het water haalde had ik zo'n 100 kleine leuke oranje mozaïek stukjes....

dus, dat werd ook niets, althans niet voor de driehoeken, ik heb de rudder decals, en de kleine driehoekjes toen ingespoten met Clear Decal Film van Mircroscale, wat het verbrokkelen uiteindelijk dus tegen ging.

toen bleken de rudder decals van de Pegasus veels te groot te zijn (heeft Pegasus dus te grote rudders, of RS Models te kleine?)

Toch die Pegasus er maar op geplakt, met het idee van het te grote gedeelte snij ik er wel af, en dan met een strakke hand een nieuw zwart lijntje erlangs verven, helaas, die decals zijn net karton, vallen niet mooi over de details, en zijn zelfs met een half potje Microsol niet flexibel te krijgen.
Nu ga ik deze decals er weer af peuteren, de rudders oranje verven, en dan denk ik maar de RS Models rudder decals erop plakken.

Ik heb me verder maar voorgenomen om de wit-zwarte band over de staart maar te gaan spuiten, om verdere decal ellende te voorkomen.

Gentlemen, Wish me luck!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement