@ Kitboy: nee hoor, van een beetje slechte passing lig ik niet wakker.
@DHH: als je een Koolhoven uit Nederlands-Indië hebt gebouwd is XF-10 wel een goede keuze denk ik.
Het tempo in deze groepsbouw is hoog, vandaar maar weer een updeetje.
De motor.
De keuze voor versie C betekent dat we aan de slag gaan met resin.
De restanten van het aangietstuk van de motorkap wegzagen en dan het restje in de ring van de kap voorzichtig verwijderen.
Ik heb dit gedaan door met een miniboormachientje rondom een serie gaatjes te boren waardoor het laatste stukje loskomt.
Met een stukje schuurpapier om een rond voorwerp is de motorkap netjes rondgeslepen aan de binnenzijde.
De resinmotor ook met de zaag ontdoen van de gietstukken en dan met secondenlijm tegen de romp aanplakken.
De vleugel past redelijk onder de romp, aan de bovenzijde zijn nauwelijks naden en deze laten zich goed wegwerken
met Vallejoplamuur. Dit zit een een tubetje met een fijn tuitje waardoor je de hoeveelheid goed kunt doseren.
De overtollige plamuur kun je eenvoudig wegvegen met een vochtig wattenstaafje.
Aan de onderzijde van de romp zijn wel wat oneffenheden ontstaan maar die pakken we aan met Alabastine snelplamuur.
Ook hier weinig oppervlaktedetail dat verloren kan gaat tijdens het schuren.
Groet,
Paul