De cockpit is nu klaar. Er is een ander mitrailleursteun, een andere waarnemersstoel en en dashboard geplaatst.
De waarnemer zit nu in de vliegrichting zoals op de meeste foto's ook te zien is.
De waarnemersstoel heb ik nagemaakt van de foto van de restauratie FK-51 (zie blz.1) en voorzien van een
eenvoudige rugleuning die tegen de mitrailleursteun is geplaatst.
Het was een heel gepiel om alles er weer netjes in te krijgen, het dashboard is met een eigenhandig dubbel
omgebogen pincet op z'n plaats gebracht.
Het dashboard is, naast wat basis instrumenten voorzien van een klein werkblad met een morsesleutelachtig iets.
E.e.a. een beetje naar eigen inzicht bij gebrek aan informatie.
Op de foto komt het allemaal wat groffer en harder over maar dat komt mogelijk door de flits.
Nu dit achter de rug is(hèhè), ben ik begonnen met draden trekken op de staart.
Eerst kleine gaatjes geboord, visdraad vastgezet op het startpunt en door de gaatjes heengetrokken.
Vervolgens een drupje vloeibare secondenlijm in het gaatje en de draad straktrekken.
Na het drogen de resteindjes afsnijden. Je kunt de draden indien nodig, nog wat strakker krijgen door er met een
soldeerbout langs te gaan.
De planning is om na de motorkap de vleugelstruts te plaatsen, deze vervolgens te voorzien van spandraden en
dan het blauw en het khaki te spuiten.
Dan decals erop, de bovenvleugel plaatsen en de stuurkabels bevestigen.
@Nico: help me es effe, wat is DSM IV? De Staatsmijnen hebben er toch niets mee van doen denk ik.
Groeten,
Paul