Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu ma 14 sep, 2026 16:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 jul, 2025 23:49 pm 
Brouwer

Beste brouwers,

Weer een vacuform- model uit oude tijden. Volgens Scalemates kwam dit model uit in 200? Meer is niet bekend. Er schijnt ook een 1/72 versie te zijn geweest.
Ik bestelde deze en andere (Wings) modellen via een postorderbedrijf MHW in Engeland. Ging altijd goed, ik kon zelfs per giro in Engelse ponden betalen..:-) en dat allemaal voor heel redelijke prijzen.
Helaas allemaal verleden tijd. Maar het model heb ik gelukkig nog in mijn verzameling. Zover ik me kan herinneren waren Falcon modellen heel goed te bouwen. Het model ziet er nog best goed uit na
al die jaren.

Dus hier maar de foto's van een toch wel bijzondere jager, waarvan helaas niets verder is gekomen, de straalmotor deed zijn intrede !

photo 619442

photo 619444

photo 619443

photo 619439

photo 619441

photo 619440

Veel kijkplezier !
Met vr.gr.
JohnH

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jul, 2025 0:08 am 
Brouwer

Strak gebouwd, maar ik vind het geen mooi vliegtuig. Op die eerste foto heeft het nog iets, maar het heeft een vreemde bult onderop, lijkt wel of dit vliegtuig zwanger is.

Maar op zich zijn het wel leuke kitjes van vliethuigen (of wat dan ook) die je niet of nooit ziet.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jul, 2025 0:27 am 
Brouwer

Inderdaad strak gebouwd, het heeft veel weg van een ''Mustang'', maar erg korte vleugels.
Appart model dus, de fabrikant ging later over op het maken van ''Ejection Seats'' en met succes.
Staat oa beschreven in het boek ''Eject Eject Eject'' zeer informatief boek en leest lekker vlot weg.
Zeker een aanrader......wel in het English..... :mrgreen:

Gerhard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2025 17:53 pm 
Brouwer

Wat leuk om weer zo'n klassiek vacuform-model voorbij te zien komen! Inderdaad, volgens Scalemates komt dit model uit de vroege jaren 2000, maar veel details ontbreken helaas. Ik herinner me dat ik vroeger ook bestellingen plaatste bij MHW in Engeland – altijd vlekkeloos, zelfs betalen met Engelse ponden via giro was mogelijk! De prijzen waren echt schappelijk in die tijd. Jammer dat die tijden voorbij zijn, maar mooi dat je dit model nog hebt. Falcon stond bekend om hun kwaliteit; fijn dat hij nog steeds goed oogt! Ik heb laatst ervaren hoe handig het is om vooraf een milieusticker te regelen. Via Milieusticker Duitsland kopen ging het super eenvoudig: gegevens uploaden, bestellen en binnen enkele dagen in huis. Zo voorkom je stress en mogelijke boetes, en kun je zorgeloos door Duitse milieuzones rijden.

Laatst bijgewerkt door chikara op ma 11 aug, 2025 7:24 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 aug, 2025 12:11 pm 
Brouwer

Gerhard en Chikara,

Bedankt voor jullie reacties ! :brouw:

Tja, ik heb ook goede herinneringen aan MHW Models. Ze hadden inderdaad aparte modellen, waarvan er na jaren eindelijk injection moulds zijn uitgebracht.
En zeker, vacuform is een goede manier om scratch-bouw onder de knie te krijgen. Daar heb ik nu nog steeds veel plezier van.

Met vr.gr.
JohnH

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]