Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 15:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Learjet 35A Revell 1/48
BerichtGeplaatst: za 03 apr, 2021 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Als tussendoortje en ivm quarantaine wegens ziek familielid maar eens iets gebouwd wat ik eigenlijk nog nooit gedaan heb. Een civiel vliegtuig in 1/48 schaal! Ik vond nog een zak met sprues in mijn stash, die ik in vroeger tijden eens bij een fabrieksbezoek aan Revell, daar uit de grabbelton meegenomen had. Het is een kitje uit de Hasegawa serie, die Revell in begin 90er jaren van de vorige eeuw zelf gereboxed had. Qua aantal onderdelen niet heel spannend, maar wel heel mooi passend en echt sierlijke jet om te zien. Ik heb ook het interieur gebouwd en wanden van houtstruktuur voorzien (zie je niks meer van nu). Heb proberen het allemaal wat strak te houden. AK primer, wit en brons metallic (gokje maar erg mooi) en als aflak Revell gloss(reageert niet met onderliggende lagen weet ik uit ervaring, helaas niet echt hoogglans) Afwerking chrome raamsponning en inlaat motoren molotov chrome pen(echt super), panellines licht grijs Florymodels wash. Heb nog wat visdraad stukjes aan vleugels gelijmd als antstatic dingessen :D en toen was hij wel af. Echt leuke en mooie kitjes als je ze ergens vindt! Ga er in de toekomst op letten. Hierbij de foto's;

photo 535325

photo 535326

photo 535324

photo 535323

photo 535322
interieur
photo 535321

photo 535320


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 apr, 2021 12:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Dit soort privé/zaken jets vind ik altijd wel leuk om te zien. Deze vind ik ook mooi om te zien en ziet er netjes uit.

Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 apr, 2021 7:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Gaaf, ik vind deze reeks aan bouwdozen ook erg leuk! Vooral de luxe interieurtjes maken het leuke kits om te bouwen. De Cessna Citation en Dassault Falcon zijn ook door Revell heruitgegeven met mooie decals, maar ze zijn allemaal moeilijk te vinden.
Hoe kom je bij het idee voor dit toestel? Heb je de registraties zelf geprint?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement