Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: F/A 18C Hornet
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2021 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 17 nov, 2020 17:03 pm
Berichten: 12
Van de week heb ik dit vliegtuig afgerond. Voor het eerst gewerkt met putty en dat maakt een model toch al snel een stukje mooier en realistischer. Het model is volledig handgeschilderd met Revell Aqua Color.
Paar aandachtspuntjes voor de volgende keer:
- Op de canopy zitten wat lijmresten (Contacta clear)
- De decal op de linkerachterstaart zitten wat luchtbelletjes onder. Die zijn gebruik van Decal soft niet weggetrokken. Op de andere staart wel. Begrijp niet helemaal hoe dat komt.
- Helaas had deze kit opliggende panellines. Ik wilde graag oefenen met preshading of aftershading. Maar dat gaat met opliggende panellines niet. Althans, ik las ergens dat je de lines kunt insnijden. Ik heb dat bij een van de ophangpunten voor de tanks geprobeerd, maar dat werd heel erg lelijk. En het zou ook nog eens gigantisch veel werk kosten. Dus het leek me beter om het gewoon zo te laten. Vandaar weinig zichtbare panellines.
- Een van de wielstellen achter paste niet goed. Daardoor zakte het toestel scheef. Toen ik dat wilde oplossen, brak tot overmaat van ramp de wielophanging af bij het punt waar die aan de romp vastzit. Ik heb daar stevig voor moeten lijmen en heb zelf een extra stang toegevoegd om het voldoende stevig te maken. Het wiel is nu stevig genoeg om het vliegtuig te dragen. Op de laatste foto kun je de extra stang wel zien zitten bij het dichtstbijzijnde wiel.

photo 530605

photo 530584

photo 530585

photo 530586

photo 530587

photo 530589

photo 530590

photo 530591

photo 530592

photo 530593

photo 530594

photo 530595

photo 530596

photo 530597

photo 530598


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F/A 18C Hornet
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 11:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Ik vind 'm er wel prima uitzien hoor. De aandachtspuntjes die je noemt vallen op de foto's niet echt op. Ben wel benieuwd naar andere modellen van je.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F/A 18C Hornet
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ziet er zeker prima uit. Toen ik putty ontdekt had, kwam ik tot dezelfde conclusie. Al mijn daarvoor gebouwde modellen waren duidelijk amateuristischer. Voor wat betreft de belletjes zou je nog kunne proberen met een naald erin te prikken en nieuwe decalsoft eroverheen smeren. Als je althans nog geen vernislaag over je model aangebracht hebt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F/A 18C Hornet
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2021 11:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 17 nov, 2020 17:03 pm
Berichten: 12
Citaat:
Ik vind 'm er wel prima uitzien hoor. De aandachtspuntjes die je noemt vallen op de foto's niet echt op. Ben wel benieuwd naar andere modellen van je.
Dank je! Heb een tijdje geleden een Eurofighter gebouwd. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=53431


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F/A 18C Hornet
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2021 12:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 17 nov, 2020 17:03 pm
Berichten: 12
Citaat:
Ziet er zeker prima uit. Toen ik putty ontdekt had, kwam ik tot dezelfde conclusie. Al mijn daarvoor gebouwde modellen waren duidelijk amateuristischer. Voor wat betreft de belletjes zou je nog kunne proberen met een naald erin te prikken en nieuwe decalsoft eroverheen smeren. Als je althans nog geen vernislaag over je model aangebracht hebt.

Leuk dat je dezelfde ervaring hebt. Met die naald zou ik nog eens kunnen proberen inderdaad. Vernislaag is nog niet aangebracht. Ik heb onlangs inderdaad begrepen dat dat eigenlijk wel moet. Heb je misschien tips hoe je dat het beste doet met een model dat al helemaal klaar is? Open cockpit met name lijkt me lastig, en ik neem aan dat je op de canopy geen vernis aanbrengt? En met welk spul doe je dat?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement