Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2020 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Afgelopen modelbouwdag te Sneek, toen er nog net geen Coronacrisis was, heb ik een Egg-plane kitje gekocht - opbrengst ging naar een goed doel, dus 2 vliegen in 1 klap.

Thuisgekomen, bleek dat het al grotendeels in elkaar zat. Nu waren er niet veel onderdelen, 2 romphelften en de vleugels en het was al klaar zeg maar. Ik heb de propeller er af gebroken, die zou alleen maar in de weg zitten bij het spuiten.

Dit is precies wat ik voor ogen heb bij mijn thema 'stranger things' tijdens de modelbouwdag te Hurdegaryp op 31 oktober (ijs en weder dienende).

Na de romp wat te hebben opgeknapt heb ik de onderzijde grsijblauw gespoten en de bovenzijde olive drab. Met name de haaiebek was een pittige decal om aan te brengen, op 2 puntjes na niet helemaal goed, maar als 1 meter model (te bekijken vanaf 1 meter of verder weg :lol: ) prima.

Hieronder wat foto's van het modelletje, leuk om even tussendoor te pakken. Leuk detail, ik ben ook in de Japanse groepsbouw actief en deze P-40 heeft al flink wat Jappen op zijn kerfstok staan, gezien het decal onder de canopy.

photo 507360

photo 507359

photo 507358

photo 507357

photo 507356

photo 507355

photo 507354

Ook binnen het thema, deze Hughes 500 (gebouwd binnen 24 uur tijdens een modelbouwdag te Termunterzijl)
photo 507352

photo 507351

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Inderdaad een vreemd ding ...... Niet helemaal mijn cup-of-tea, maar strak gebouwd en strak in de verf. Maar dat is jou wel toevertrouwd.
Hopelijk mag ik 'm straks aanschouwen in Hurdegaryp, we duimen want Veendam (november) is afgelast. :(

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement