Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 mei, 2020 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 apr, 2020 16:48 pm
Berichten: 19
TheFlyingDutchman schreef:
Hoi Steyn,

Je hebt geen makkelijke bouwdoos uitgezocht om mee te beginnen!
De decal rondom de neus kun je inderdaad proberen strak te trekken met Micro Sol zoals Veleno al zegt. Micro Set heb ik wel maar gebruik ik eigenlijk nooit, maar een flesje Sol brengt je de komende 10 modelbouwjaren veel plezier.
Je kunt ook nog proberen heet water te gebruiken. Niet rechtstreeks uit de waterkoker hoor! Gewoon een kop hete thee, maar dan zonder thee. Decal nat maken met het hete water en met een keukenpapiertje de decal vlak 'aaien'.
Andere optie: de decal bij de neus wegsnijden en het gekromde stukje schilderen met Revell 350 (Lufthansa-blauw).

Gewicht in de neus: ach, dat overkomt je een keer en daarna nooit. Probeer het zo ver mogelijk voorin te plakken. Gebruik daar vooral geen modelbouwlijm voor! Teveel tast het plastic aan en dan vallen de deuken er vanaf de buitenkant in. Ik gebruik zelf meestal boutjes en moertjes die ik vastzet met een scheut secondelijm.

Verfwerk heb je overigens strak gedaan hoor, zowel het blauw, aluminium als grijs.
Heb je al een nieuwe bouwdoos klaarliggen of wil je dat we met je meedenken wat je zou kunnen kopen?

groetjes Jelle



Ik heb de dc 10 inmiddels afgerond, heb je nog wat tips/ideeën voor een nieuwe modelkit? Eisen: niet al te duur en niet te moeilijk om te bouwen. Iets minder details van de kit maakt mij niet zoveel uit :D

Groet, Steyn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2020 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Als je in de verkeersvliegtuigen wil blijven zou ik er eentje nemen waar geen grote vlakken wit op zitten. Dat is erg moeilijk met de kwast aan te brengen en de boel plastic wit laten is ook niet erg mooi.

Zvezda heeft mooie airliners met Aeroflot decals. Deze kun je mooi zilverkleurig schilderen met bijv. Revell 90 of Humbrol 11. Mijn ervaring is dat dat redelijk strak met de kwast te doen is. Zvezda kun je in veel modelbouwwinkels wel krijgen.

Uit het huidige Revell assortiment is deze verrassend leuk, als het onderwerp je ligt:

https://www.revell.de/produkte/modellba ... -f-13.html

succes!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2020 18:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 apr, 2020 16:48 pm
Berichten: 19
Juist, het mogen van mij ook wel militaire modellen zijn hoor! Nemen wat minder Ruimte in beslag :lol:


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op do 21 mei, 2020 18:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement