Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 0:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Een impressie van mijn 1:72 Thunderflash van Sword afgewerkt met Alclad en opschriften uit diverse DutchDecalsets.
Uiteraard is het een kist geworden van het 306 fotoverkenningssquadron van de KLu:

photo 501583

photo 501582

photo 501581

photo 501579

photo 501580

Qua detaillering is de kit een hele verbetering t.o.v. de oude Italeri met fijne ingegraveerde lijntjes.
Het is wel een model dat met zorg gebouwd moet worden want het heeft wat symptomen van een shortrunkit.

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 11:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Dit is een heel mooi model geworden Paul, kan je trots op zijn.
Vooral het mechaniek van de kap ziet er mooi uit.
De langneuzige uitvoering is dan ook een stuk mooier dan de F84-F, deze klopt veel meer.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 15:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Goed model geworden, de verwering staat hem goed!



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Potjandorie Paul, dat ziet er fraai uit! Zo'n beetje zoals ik de mijne ook wil neerzetten: een vroege 306 kist in blank metaal. Ik wil daarvoor gebruik maken van de set van Flevodecals (FD72-032). Komt nog wel een keertje want ik heb mij voorgenomen eerst eens een flink aantal 'hangar queens' eens af te maken.

Ondertussen ben ik wel benieuwd welke beren ik op de weg tegen kan komen bij deze Sword kit. Speak freely….

Cheers, Peter

P.S. Heb jij deze foto's geschoten met een hoge ISO waarde? Heb een beetje de indruk dat ze wat korrelig zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2020 15:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Bedankt voor jullie commentaar, jongens.

Markie schreef:
De langneuzige uitvoering is dan ook een stuk mooier dan de F84-F, deze klopt veel meer.


Markie,
Mee eens, de Streak ziet er wat sneuer uit zonder echte neus. Ik vind de Thunderflash een stoer ding en beter gelijnd.

Plasticprutser Peter schreef:
Zo'n beetje zoals ik de mijne ook wil neerzetten: een vroege 306 kist in blank metaal. Ik wil daarvoor gebruik maken van de set van Flevodecals (FD72-032). Komt nog wel een keertje want ik heb mij voorgenomen eerst eens een flink aantal 'hangar queens' eens af te maken.


Peter,
Persoonlijk vind ik dit ook de mooiste uitvoering, vooral de rode vlakken dragen hieraan bij. En als ex-306-er heb ik natuurlijk de ambitie om alle reccetypes een keertje te bouwen die ooit hebben gevlogen bij het squadron (ik heb dus ook nog het één en ander staan aan hangarqueens).
De decals zijn een allegaartje van DutchDecal. Volgens mij heb ik alleen de rood-witte strepen van het rudder uit een Flevosetje gebruikt. Over het algemeen vind ik de FD-decals veuls te donker, zeker voor 1:72. Hun rozetten gebruik ik nooit.

Plasticprutser Peter schreef:
Ondertussen ben ik wel benieuwd welke beren ik op de weg tegen kan komen bij deze Sword kit. Speak freely….


Beren is een groot woord maar het is geen Tamigawa-kit. Eerder vergelijkbaar met MPM/ SpecialHobby/ Azur en dus tijdrovender dan je denkt.
De bouwtekening is niet heel duidelijk over de positionering van de onderdelen. B.v. de droptanks.
Er zitten geen paspennen of andere locatiemarkeringen op de onderdelen. dit vraagt dus extra aandacht bij het uitlijnen van de onderdelen. Gelukkig had ik een uitstekende maattekening waar ik op terug kon vallen.
Ook de camerabay is een aandachtspuntje, hier heb ik wat extra schotjes geplaatst tegen inkijk. De cameraruitjes passen best goed en komen na een laagje P+ overtuigend over.
Ik raad je wel aan om een maskingsetje an te schaffen (Peewit M72158)
De oppervlaktegravering is subtiel. De flightcontrols en de speedbrakes zouden iets zwaarder gegraveerd mogen worden.

Verder aanpassingen:
-De cockpit heb ik voorzien van wat extra detail evenals het canopymechanisme omdat ik de kap in geopende stand wilde hebben.
-De resinschietstoel is niet 100% correct maar ook daar is met wat detail wel wat van te maken. Gelukkig ben ik ooit in de gelegenheid geweest om de Griekse RF-84F (ex-P-5) van binnen te fotograferen en daar heb ik 32 jaar later veel plezier van gehad bij de bouw van deze kit.
- De vroege versie had nog geen remparachutehousing waardoor de bult onder de staart anders van vorm is. Vooral minder hoog.
- Extra details landingsgestel. Vooral het neuswiel is een blikvanger en vraagt om wat extra.
- Wingfences de helft dunner geschuurd
- Uitboren gunports
- Trimtabs op ailerons uit fotonegatief
- Swaybraces bij de droptanks
- Pitotbuis uit messingbuis 0,5 en 0,3mm.


Nu ik er toch een heel verhaal van maak meteen maar de kleurtjes in de volgorde van aanbrengen:
- Interieur: grijs Humbrol 165
- Camerabay en wielkasten: Zinc Chromate Yellow Humbrol 81
- Walkways en vlak op romprug: Anthraciet Revell 9
- Rode vlakken: Revell 36
- Bare-Metal: Alclad Polished Aluminium
- Anti-glare: Xtracolor Olive drab en Olive drab Faded
- Alclad Klearcote Semi-matte als eindlaag

Als je dit schema wilt maken, let dan even op bij de rode vlakken rond de airintakes: het rood zit alleen aan de bovenzijde.

Plasticprutser Peter schreef:
P.S. Heb jij deze foto's geschoten met een hoge ISO waarde? Heb een beetje de indruk dat ze wat korrelig zijn.


Klopt, 1600 ISO. De foto's zijn vroeg in de avond gemaakt en omwille van de scherptediepte met een hoog diafragmagetal. Het kan inderdaad nog wel wat beter.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2020 10:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
ziet er strak uit hoor ik ben nu ook bezig met deze RF-84F maar dan de camo versie ik hoop dat mijn flash er net zo mooi uit gaat zien als die van jouw.

groetjes Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Marco G schreef:
ziet er strak uit hoor ik ben nu ook bezig met deze RF-84F maar dan de camo versie ik hoop dat mijn flash er net zo mooi uit gaat zien als die van jouw.


Als je de tijd neemt met deze kit gaat dat vast goedkomen gezien je eerdere bouwwerken, Marco.

Ik heb de Italerikit 30 jaar geleden in gecamoufleerde uitvoering gebouwd:

photo 502223

Gewoon recht uit de doos, een Airfix-menneke erin, lekker kwasten en binnen twee weken weer een kitje klaar.
Dat waren nog eens tijden :lol:

Gr. Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Zoals gebruikelijk een strak en met oog voor detail gebouwd model :brouw: . Het enige wat me opvalt is het rood dat je hebt gebruikt, het oogt wat te donker naar mijn smaak. Ik zou liever voor insignia red van Xtracolor hebben gekozen, dat matcht goed met de roundels.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Shake schreef:
Het enige wat me opvalt is het rood dat je hebt gebruikt, het oogt wat te donker


Kan dat ook liggen aan de wel heel erg donkere foto's? Ben benieuwd hoe anders de kleur is bij zonlicht of kunstlicht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Shake schreef:
Het enige wat me opvalt is het rood dat je hebt gebruikt, het oogt wat te donker naar mijn smaak. Ik zou liever voor insignia red van Xtracolor hebben gekozen, dat matcht goed met de roundels.


Valt mee denk ik. Kijk even hier en daar.

Ik heb her en der op het model een wash aangebracht waardoor het rood misschien wat donkerder overkomt. Een daglichtfotootje is wel een goed idee. :wink:

Gr. Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement