Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spits and Hurricane
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2019 13:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
De afgelopen maanden heb ik ook wat modellen in elkaar gezet zonder verslag, eerder had ik al de Airfix Wildcat laten zien, nu de rest. Vanmorgen even een paar plaatjes geschoten want het weer was om te huilen.

Airfix 1:72 Spitfire PR.XIX
Deze sprak mij wel aan vanwege de 'patrijspoorten' en de Zweedse uitvoering. Het kitje is eenvoudig, past prima in elkaar en is qua kleur ook niet al te moeilijk.
Misschien het mengen van de kleur dan.... En voor het eerst in lange tijd zit Per Pilot ook weer in de kist.

photo 489967

photo 489966

Airfix 1:72 Spritfire F Mk .22
Deze Spit vond ik wel leuk vanwege de bubbletop canopy en dit was wederom een experiment met AK Extreme, polished aluminium. Een beetjje oefenen voor mijn Kawasaki Ki-61 volgend jaar.
De detaillering in deze spit is iets fijner als de vorige. Ook hier mocht de piloot van mij weer plaatsnemen in de kist.

photo 489965

photo 489964

photo 489963

Deze kist is gespoten met AK, zonder primer en zonder basecoat, dus direct op het model. De hechting is prima, beter als met de basecoat die ik heb gebruikt bij de T-33.
Nadeeltje is wel dat ik de sporen van het nabewerken wel terug zie, bijvoorbeeld op de tweede foto boven de motor. Beter/fijner schuren en misschien toch een primerlaag.
Dus ik moet nog een bare metal maken om dat te oefenen - vervelend zeg... :lol:

Academy 1:72 Mk IIc. Hurricane
De Hurricane moest ik ook eens gebouwd hebben vond ik, dus vandaar deze van Academy en ik moet zeggen; lekker simpel bouwen en geen problemen onderweg.
Van de mogelijkheden vond ik deze wel grappig, omdat je doorgaans de andere camo kleuren op Hurricanes ziet met sky onderkant, bruin en groen. Dit is grijs, groen en een zwarte onderkant.

photo 489962

photo 489961

photo 489960

Bij de uitlaten heb ik zitten spelen met een basiskleur bruin en daaroverheen met een Tamiya weathering/makeup setje :lol: wat metaalkleur en de boel ik afgestoft met wat AK roest pigment.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Spits and Hurricane
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2019 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
3 Mooie toestelletjes,

Alsof ze net uit de fabriek gerold zijn :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Spits and Hurricane
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Mooie modellen geworden. Ik heb een zwak voor Spitfires en Hurricanes.
Wat de kleur van de PR. XIX betreft, Humbrol heeft deze standaard in het assortiment, nummer 230 PRU Blue.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Spits and Hurricane
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@Lucske, Ze zijn inderdaad niet verweerd of zo, er zit een heel klein filter op om de ergste glans er af te halen. Dit zijn voor mij tussendoor modellen om wat te kunnen oefenen, doorgaans zo uit de doos.

@Saab 900, Ik heb ook een zwak voor Spitfires, dus ik heb nog een paar doosjes liggen waar ik diverse Nederlandse uitvoeringen mee wil maken. Die Humbrol kleur ken ik, maar omdat ik primair met Tamiya werk moet er wel eens een kleur worden gemengd. Het zoeken/mengen van een kleur is op zich ook wel weer leuk hoor. Als ik dan spuit kan ik in één verfsoort doorgaan zonder dat ik de airbrush moet schoonmaken omdat ik enamel ga spuiten. Vaak verzamel ik wat verfklussen omdat ik geen zin heb het hele circus op te tuigen voor 1 kleurtje. Gemakzucht dus, maar misschien dat ik er nog eens een spuit bij koop om te kunnen wisselen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Spits and Hurricane
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 17:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
MarkOh schreef:
@Lucske, Ze zijn inderdaad niet verweerd of zo


En dat hoeft ook helemaal niet hoor :wink:
De meeste bouwers (waaronder ikzelf) geven hun model wat 'gebruiksporen' maar ooit was elk toestel nieuw.
En ik heb ook enkele 'nieuw uit de fabriek' modellen staan :)

Anyway,
Spits en Hurri's blijven prachtige vliegtuigen :shock:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement