Bedankt, jongens. Ik heb er nog twee liggen, een Mk.I en een Mk.V maar die komen voorlopig nog niet aan de beurt.
Ik vond trouwens nog een paar foto's van het bouwproces die ik jullie niet wil onthouden. Grootste aandachtspunt is het nauwkeurig pas maken van de resinonderdelen op de spuitgietonderdelen.
De cockpitkuipen, de wielkasten en luchtinlaten vragen de nodige aandacht.
Typische shortrun/ SpecialHobby kenmerken als groffe uitstoterafdrukken...
en matig gietwerk
Aan de resin wielkasten zitten grote gietblokken die verwijderd moeten worden. Uit ervaring met de
Firefly T.Mk.I weet ik dat de wielkasten zo dun mogelijk moeten zijn om de vleugeldelen strak op elkaar te laten passen.
In plaats van eindeloos zagen en vijlen heb ik de resindelen ingeklemd op een stukje hout en in de tafelboormachine ingespannen en...
met een vingerfreesje zo veel mogelijk van het overtollige resin weggefreesd. Wel even een stofkapje opdoen
Uiteindelijk heb ik zoveel weg moeten frezen dat je bijna door het resin heen kon kijken voordat de vleugeldelen mooi op elkaar aansloten.
Gr. Paul