persoonlijk ben ik er ook niet helemaal weg van, het is niet slecht, dat niet, maar het is wel verdienstelijk (zeker niet vergeten)
- de overspray van het groen op het basiskleur vind ik persoonlijk te (het is dan ook 1 van de moeilijkste zaken om deftig te kunnen spuiten)
- bij het chippen ben je met het zout iets te lukraak te werk gegaan... je kan de korrels ook meer verdelen, en ook op het aluminium zout verdelen, het IJN kleurtje spuiten, weer zout verdelen, en dan het
groen. De verwering is ergens onlogisch (midden in een paneel, zonder enige oorzaak), en hoewel sterk aanwezig toch te uniform en enkel bij het groen, maar niet tot op het aluminium. Ook komen ze
iets te fel naar voor omdat ze geen kleine mist met het groen gekregen hebben. Bij de japanners had de verf de neiging los te komen, maar vooral bij de vliegtuigen van de landmacht... Deze van de
zeemacht hadden goede verf, hun toestellen waren dan ook onderhevig aan een zout en corrosief milieu. Aantasting daarvan op de mechaniek resulteerde meestal in een crash, en ze verloren al genoeg
toestellen gewoon in de gevechten
- De hinomaru's werden spic en span gehouden, het was hun nationale symbool, en voor de japanners dus heilig, je kan er wel overschilderde vlekken op schilderen, maar echt chippen...
Wat ik wel geslaagd vind is de chipping op de romp, en een heel net gebouwd model... de rest van de opmerkingen is iets waar je rekennig mee kan houden bij een volgende, het is gewoon een onderdeel van de leercurve...