Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2018 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Voordat ik wat over deze kit vertel wil ik eerst Marco en Ruud bedanken voor de geleverde bouwtekening en decals........thanks homies :brouw:

Deze kist heeft nogal wat meegemaakt, in 2002 begon ik met de bouw van deze F-104. Het ging vanaf het begin niet zo goed, de rompdelen waren getordeerd dus eerst dit fiksen. Nadat de bouw vergevorderd was stortte de kist voor de eerste keer op de grond, resultaat gescheurde neus :shock: ...........afijn gerepareerd en verder.
Toen kwam voor mij een verhuizing en de kist ging in een goed verpakte doos mee, dat dacht ik! Bij aankomst van mijn nieuw stulpje bleek de kist van achteren opengescheurd. Dat was de druppel :twisted:
Hup in de doos en jaren niet naar om gekeken, toch weer de draad opgepakt en alles gerepareerd en gereed gemaakt voor de eerste laklaag. Uiteraard ging dat ook niet goed (dikke druppen en uitlopers)
Deze kist mocht echt niet af :mrgreen:

Tot het jaar 2018 verbleef deze op de "shelf of doom". Ik vond hem laatst en heb staan twijfelen, weggooien of.......afijn oordeel zelf

photo 447329
photo 447328
photo 447327
photo 447330
photo 447331
photo 447334
photo 447332
photo 447335
photo 447333

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2018 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ja ja een mooie Starfighter, vraag mee alleen af of die kisten van 311 / 312 ooit in grijze kleur hebben gevlogen ? Dacht dat ze meteen in camo waren geschilderd.
306 kisten waren wel eerst grijs, afijn buiging voor jr doorzettings vermogen, bij mij was het een
Crashlanding in het ronde archief geworden..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Toch nog aardig gelukt dacht ik zo. Mooie 104!


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Fraaie bak geworden. Eveneens mijn twijfels of deze dame in het grijs dienst heeft gedaan bij 312 maar dat mag de pret zeer zeker niet drukken...!!!

Bijgevoegd een drietal plaatjes van mijn "creatie" waar ik gedurende PB over sprak. De keuze voor de registratie "D-8053" is gemaakt omdat deze rakker als Gate-Guard op het AOCS te Nieuw-Milligen staat te pronken.

Het model is in een grijs verleden gebouwd als afscheidscadeau voor mijn toenmalige CO. Ging stiekum erg veel werk in steken waar op de foto's helaas weinig van te zien is. De oplettende kijker zal misschien bemerken dat de AIM-9 launchers naar "NL-stijl" zijn omgebouwd. Op de derde foto is tevens enigzinds te zien dat er ook nog werkende verlichting was ingebouwd. Uiteraard knipperde de gehele kermis conform realiteit maar dat is vrij lastig middels foto's vast te leggen... :lol:

photo 447378

photo 447379

photo 447377

Leeuwarden: ALPHA SCRAMBLE !!!
Scramble 2 times 1-0-4 for V-I-D on the KM301
Vector 360, make angels 25
Contact Bandbox on TAD***, back-up TAD***
Your scramble is GATE
Scramble-time is minute 18, my initials Romeo Charlie...


Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 8:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
Ondank het verleden van je model is het weer een plaatje geworden :brouw: :brouw: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Die ziet er verdomd goed uit Ruud :brouw:

Ik heb nog even navraag gedaan bij wat oud Fokker leden die deze kisten afleverden. Ik had me een jaartje vergist Ruud in de pb, deze is gebouwd in 1965 en werd standaard afgeleverd in nevelgrijs met een zwarte anti glare panel. Blijkbaar werden ze lokaal (Volkel) voorzien van een camo kleur ivm de veranderde taak als luchtverdediger naar bommenwerper.
Dus is deze toch even nevelgrijs geweest :mrgreen:

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
"Delivery-flight" status zullen we maar zeggen dan... :lol:
Anyhoe, een strakke Zipper waar je trots op kunt (mag & moet) zijn Ronald !!!

Gr. Ruud.

P.S.:
Thanx voor het complimentje. :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
Middel67 schreef:
Ik heb nog even navraag gedaan bij wat oud Fokker leden die deze kisten afleverden. Ik had me een jaartje vergist Ruud in de pb, deze is gebouwd in 1965 en werd standaard afgeleverd in nevelgrijs met een zwarte anti glare panel. Blijkbaar werden ze lokaal (Volkel) voorzien van een camo kleur ivm de veranderde taak als luchtverdediger naar bommenwerper.
Dus is deze toch even nevelgrijs geweest :mrgreen:

Hmm, ik had ook e.e.a. opgezocht, en was tot een andere conclusie gekomen:

- 'Vliegend in Nederland' vermeldt voor de D-8331 de eerste vlucht op 17-11-1964, aankomst Leeuwarden 11-2-1965, naar 322/323 squadron. De kist ging op 26-6-1979 naar 312sqn

- 'De Starfighter' van Cor van Gent meldt op p190: 'Vanaf midden 1964 werden de eerste F-104G's in het CTL-schema aan de KLu afgeleverd'

Dat suggereert dat de D-8331 gecamoufleerd is afgeleverd door Fokker. Maar er staat niet expliciet dat *alle* F-104G's vanaf midden 1964 in het CTL-schema aan de KLu zijn afgeleverd. Op zoek naar foto's dan maar?

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
robdebie schreef:
Middel67 schreef:
Ik heb nog even navraag gedaan bij wat oud Fokker leden die deze kisten afleverden. Ik had me een jaartje vergist Ruud in de pb, deze is gebouwd in 1965 en werd standaard afgeleverd in nevelgrijs met een zwarte anti glare panel. Blijkbaar werden ze lokaal (Volkel) voorzien van een camo kleur ivm de veranderde taak als luchtverdediger naar bommenwerper.
Dus is deze toch even nevelgrijs geweest :mrgreen:

Hmm, ik had ook e.e.a. opgezocht, en was tot een andere conclusie gekomen:

- 'Vliegend in Nederland' vermeldt voor de D-8331 de eerste vlucht op 17-11-1964, aankomst Leeuwarden 11-2-1965, naar 322/323 squadron. De kist ging op 26-6-1979 naar 312sqn

- 'De Starfighter' van Cor van Gent meldt op p190: 'Vanaf midden 1964 werden de eerste F-104G's in het CTL-schema aan de KLu afgeleverd'

Dat suggereert dat de D-8331 gecamoufleerd is afgeleverd door Fokker. Maar er staat niet expliciet dat *alle* F-104G's vanaf midden 1964 in het CTL-schema aan de KLu zijn afgeleverd. Op zoek naar foto's dan maar?

Rob


Beste Rob,
Ik weet zelf even niet waar de waarheid ligt, waarschijnlijk in het midden. De Fokker leden die deze kisten bouwde zijn ondertussen ook al in de 80 en zullen wel eens wat vergeten/of zich vergissen.
Ik heb in ieder geval wat stof doen opwaaien met de J-79 :mrgreen:
Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Even een snel rondje op het en ik kwam 1 plaatje tegen van een grijze 311 staf.
Houd niet echt over, thuis nog maar eens kijken....

Zat ook nog even vreemd te kijken naar die grijze bak van Shujaa, kwam me vreemd voor
een grijze staf. met sidewinders onder de buik, maar ook hier kwam ik een plaatje tegen op
het net van een staf. met en sidewinderrack eronder.

Blijft toch altijd een leuk onderwerp Nederlandse Starfigthers.... :mrgreen:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement