Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
photo 435986

photo 435985

photo 435984

photo 435983


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Niet heel toevallig dat ik bij de Luchtvaarthobbyshop deze conversie van "BeeJee's resin" voorbij zag komen dus :). Al uitverkocht ook geloof ik?

Mooi model geworden zo, die ramen zijn ook erg leuk. Net alsof je binnen kijkt. Die PH regi mist nog wat of is dit bewust?



Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
Knetterik schreef:

Mooi model geworden zo, die ramen zijn ook erg leuk. Net alsof je binnen kijkt. Die PH regi mist nog wat of is dit bewust?
Erik


Ik was niet instaat de regi te maken met de lettertjes op het Revell decal vel omdat dat voor de F100 gemaakt is. ik wacht daarom wel op het decal vel dat TZT uitkomt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hee Bert,

Heel gaaf dat je die resin F70 romp hebt gemaakt. Ik hoop dat Revell de F100 ooit nog eens heruitgeeft, al hebben ze gezegd dat niet van plan te zijn. Ik heb nagevraagd wat het kost om bagged kits te kopen. Dat is per kit niet eens duur (€3,50 ongeveer) maar je moet er minimaal 1000 afnemen. Dat was me even een te grote onderneming vanuit mijn appartementje.

Wat betreft je model: ik ben van jou toch wel gewend dat je tot in de kleinste details accurate F-16's enzo neerzet. Ieder zijn meug natuurlijk, maar er klopt nu gewoon niet zoveel van. Voor een deel wel de schuld van de Revell decals + instructies maar ik dacht dat je altijd heel goed naar de fotootjes van de echte keek. Misschien moet je er nog maar eentje maken :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
De decals die ik nu gebruikt heb zijn in 2004 gemaakt dus wat aan de gedateerde kant.
Ik wacht op jullie accurate decals, en dan maak ik er gewoon nog een.

Maar ter lering en vermaak, wijs AUB eens op wat niet geheel correcte details die je ontdekt hebt, want daar kan iedereen wat van leren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Onze decals hebben nog wat vertraging, de lente wordt de zomer vrees ik (BOA heeft het heel druk) maar lijkt me gaaf als je ze gebruikt voor een tweede Fokker.

Wat ik zo zie:

- het grijs is veel te donker, dit moet vrijwel wit zijn (het witte neuskegeltje is wel een leuk detail), de vleugels horen diezelfde gebroken witte kleur te hebben
- de twee verschillende kleuren grijs op de motorgondels hoort niet, dit hoort gewoon één kleur te zijn
- ik mis de registraties rondom, maar daar had je zelf al iets over gezegd
- de vleugel belijning loopt een beetje wiebelig, en er ontbreken stukjes richting de vleugeltips
- de cabineramen lopen ook niet helemaal parallel aan de blauwe lijn, lijkt wat krom te gaan

Verder heb ik een beetje mijn twijfels over de combinatie van het KLM/Northwest logootje met de 'operated by KLM Cityhopper' decal, maar dat ik het niet op foto gezien heb betekent natuurlijk niet dat het dan ook niet klopt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
Scherp gezien!

Deze foto heb ik gebruikt.
dit 2018 schema is op bepaalde punten verschillend dan destijds in 2004 toen de DACO decals geproduceerd zijn.

photo 436502

waarom zitten die zwarte strepen op de vleugels, iemand een idee?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 13:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
Ik vind het er netjes uit zien. Komen de achterkanten van de motorgondels (uitlaten/straalomkeerders) van de kit of heb je die vervangen of aangepast? Ik heb twee van de Revell kits en die onderdelen zijn ontzettend slecht gegoten.

E

_________________
Fennek 1:35
Boxer 1:35
Le Mans 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
Die motoren moeten heel goed schoon en passend gemaakt worden.
De hele vroege persingen zijn trouwens beter dan de latere die veel flash hebben.
De 4 tandjes moet je er met kleine stukjes plastic zelf opmaken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Die zwarte strepen zitten er zodat de piloten kunnen zien of er ijsvorming is. Loeistrakke vleugels hebben die Fokkers maar des te gevoeliger voor ijs. Heel wat F28's hebben niet veel hoogte kunnen halen door ijsvorming. Opstijgen gaat dan wel weer zonder flaps.

Ik mis die mooie kist nu al. Leuk dat je een resin romp hebt gemaakt. Mooi model geworden ook.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement