Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 4:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Veel te lang afwezig geweest. Veel te moe om me op het net te begeven. Modelbouw op een laag pitje.
Wel nieuwe technieken blijven proberen.... Daarom deze.

Ik wilde deze toch graag even tonen aan de buitenwereld. Ik zal binnenkort wel hier en daar wat nieuwe verslagen starten, maar momenteel ga ik me niet engageren in GB's.

Genoeg gemekkerd, hier de fotootjes. Graag jullie input en opbouwende kritieken!
Oww, de patrijspoortjes zijn ondertussen wel allemaal gevuld met Klear!

Freehand!

photo 432522

Met preshade!

photo 432521

Verouderde verf.

photo 432523

Met decals en Mattcote

photo 432525

photo 432526

photo 432527

photo 432528

photo 432529

photo 432530

Voor zo'n oldie, best wel fijn om te bouwen en leent zich uitstekend als oefenmateriaal!

Tot de volgende


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 22:37 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Ziet er toch zeker niet slecht uit hoor! Ze ziet eruit alsof ze al wat uurtjes erop heeft zitten, en dat vind ik alleen maar mooi! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 8:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4289
Woonplaats: Bovensmilde
Wat een gaaf oud ding, bij die eerste foto's dacht ik, wat een vlekkenboel, maar hoe verder ik bij de foto's kwam, hoe strakker de boel eruit kwam te zien.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 13:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Prachtig en bijzonder resultaat. dat spuitwerk: wow!
Ga je die antennes er ook opzetten? ze zijn nog te koop bij de LHS.

Afbeelding

Zelden heb ik met zoveel plezier aan een kit gewerkt als aan deze:

Afbeelding

vrGr
jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 feb, 2012 17:47 pm
Berichten: 254
Woonplaats: Suwâld
Vooral doorgaan met mekkeren zou ik zeggen. Wordt een prachtapparaat :brouw:

_________________
Think Big, Act Small......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 16:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk ook met die wielen. Ik neem aan dat die alleen gemonteerd worden als het vliegtuig over land verplaatst wordt?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Dat is heel fraai geworden! Een klassieke kit van een klassieke kist ;-) Je zou nog kunnen overwegen om de waterlijn te markeren. De 'beaching gear' (die René bedoeld) werd slechts zelden gebruikt om het beest op de kant te trekken. Dus lagen ze het grootste deel van de tijd in zout water te dobberen, met de nodige sporen tot gevolg. Een plakbandje langs de romp, ter hoogte van de waterlijn en dan in kleine dunne lijntjes verticaal licht aanzetten met smoke of een andere weathering vloeistof zou toch al snel resultaat moeten opleveren.

http://www.rollmodels.net/nreviews/airp ... eview1.jpg ter inspiratie.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Vintage Jet schreef:
De 'beaching gear' (die René bedoeld) werd slechts zelden gebruikt om het beest op de kant te trekken.

:brouw: VJ

Die toestellen zullen wel binnen een bepaalde tijdspanne op het droge worden gezet voor grondig onderhoud net zoals een schip ook op tijd en stond uit het water wordt gelicht om dezelfde reden.

Betreft het model zelf: geen opmerkingen van mijnentwege behalve dan dit: :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2018 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 dec, 2017 13:25 pm
Berichten: 3
Mooi model, het lijkt alleen alsof de cabine ramen niet gemonteerd zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
walesha schreef:
Die toestellen zullen wel binnen een bepaalde tijdspanne op het droge worden gezet voor grondig onderhoud net zoals een schip ook op tijd en stond uit het water wordt gelicht om dezelfde reden.

Idealiter is dat natuurlijk zo, ook was is het 'beachen' van een Sunderland geen eenvoudige klus. Gedurende vredestijd werd het natuurlijk wel gedaan, zoals op Pembroke Dock. Maar veel beschikbare beaching sites voor grote vliegboten waren er niet tijdens WOII en de Sunderlands waren op het land ook nog eens extra kwetsbaar (want zichtbaar). In het water konden ze in elk geval nog een poging wagen in de lucht te komen tijdens een aanval op hun basis. Ook werden veel squadrons naar Azië gedispatched, waar de toestellen soms maanden lang niet uit het water kwamen (behalve dan om te vliegen). Er waren speciale onderhoudsplatforms ontworpen, zodat alle werk aan de motoren en het beladen van de toestellen in het water kon plaatsvinden.

Een bekend probleem gedurende de oorlog was dat toestellen zo lang achtereen in het zoute water lagen, dat marineleven zich op de romp onder de waterlijn ging afzetten wat resulteerde in zo veel weerstand dat een volledig geladen Sunderland niet voldoende snelheid kon opbouwen om in de lucht te komen. In dergelijke gevallen werden toestellen, bij gebrek aan voldoende ruimte op het land, voor een paar weken naar zoetwatermeer gebracht om daar de groeiden fauna en flora te doden. Vervolgens vielen de dode planten en dieren er vanzelf af na een paar rondjes 'op de step' in zoet water. Daarna konden ze terug naar het strijdtoneel.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement