Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 mei, 2017 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 feb, 2015 15:57 pm
Berichten: 15
Hallo daar! Bij deze de eindfoto's van een veel te lang project wat misschien wel in de vuilnisbak had kunnen belanden.

Deze kit had ik overgekocht voor een prikje van een brouwer op dit forum, niet wetend dat deze kit ronduit berucht was om zijn afgrijselijke pasvorm en complexiteit.
Aangezien ik pas net erachter was gekomen dat er ook meer manieren zijn om een kit te bouwen dan in elkaar flatsen en met de onverdunde kwast erover te smeren, kreeg ik al snel het gevoel dat ik teveel hooi op mijn vork had genomen.

Maar naarmate de maanden verstreken en ik heb geoefend op andere kitjes, kreeg ik op z'n tijd zin om wat verder te werken aan deze kit. Naarmate het vliegtuigje vorderde kwam ik er achter dat de reputatie meer dan verdiend was. Er zijn liters putty in gegaan en toen alles eenmaal dicht zat wilde ik niet snel genoeg beginnen met verven. (vandaar ook dat sommige plekken niet even netjes zijn weggewerkt, achteraf gezien)
Eenmaal begonnen met verven had ik niet alleen de verkeerde verf, maar met het maskeren voor de camouflage kreeg ik de maskering er niet meer af, of ik trok op sommige plaatsen de verf gewoon mee. Nadat deze vervolgens weer maanden in de kast had gelegen heb ik uiteindelijk de verf in de Mr. Muscle gezet en de moed verzameld deze maar gewoon af te maken en maar zien wat het resultaat wordt.

Sowieso heb ik er een hoop van geleerd, maar durf toch ook te zeggen dat ik het resultaat niet slecht vind, vooral vergeleken met mijn voorgaande modelbouw ervaringen uit mijn jeugd.
Ik ben op de hoogte van een aantal schoonheidsfoutjes, zoals het cockpitglas wat beschadigd is en het verzonken landingsgestel en uiteraard de missende kanonnen. (deze ben ik verloren) Het ging mij vooral om het oefenen en kan deze ervaring dus meenemen met een nieuwe kit.

Aanschouw:
photo 411584
photo 411585
photo 411586
photo 411587
photo 411588
photo 411589
photo 411590

_________________
Impeccable, old chap!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 mei, 2017 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Toch wel een leuk model voor op de plank dacht ik zo. Ben je pas net weer begonnen met brouwen? Goeie nickname ook.

:brouw:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 mei, 2017 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 feb, 2015 15:57 pm
Berichten: 15
Danku! :brouw:

Jep, sinds misschien een jaartje dat ik het brouwen weer heb opgepakt, maar ditmaal met meer tijd, aandacht en gereedschap. Vanaf mijn jeugd tot aan ongeveer mijn vijftiende heb ik altijd modelletjes in elkaar gezet en geverfd, gewoon met de kwast, verder zonder gereedschap of hulpmiddelen.
Ongeveer een jaar geleden kwam ik er dus achter wat voor resultaten er te behalen vallen met de juiste middelen en aandacht en heb ik het weer opgepakt! Ik merk ook dat ik steeds meer vaardigheid met de airbrush krijg en zie dit ook terug in mijn modelletjes.

_________________
Impeccable, old chap!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 mei, 2017 14:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
mooitje geworden, ondanks de kit. Deze verdient eigenlijk wel een aftermarketsetje voor de kanonnen om het model te completeren...

Hier staat een lijstje van wat er beschikbaar is...: https://www.scalemates.com/search.php?f ... ire+1%3A32

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 mei, 2017 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 feb, 2015 15:57 pm
Berichten: 15
Bedankt voor de link, zal hier zeker eens kijken! :brouw:

_________________
Impeccable, old chap!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 mei, 2017 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Gelukkig is deze niet in de kliko geland.
Ik vind hem best aardig geworden, sterker nog hij gaat zelfs richting mooi :D :brouw:
Persoonlijk vind ik hoe je de stander, samen met het plankje eronder, hebt gemaakt ook bijzonder goed geslaagd.

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2017 1:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 feb, 2015 15:57 pm
Berichten: 15
Danku Henri :brouw:

Staander en plankje zijn eigenlijk vrij simpel, de staander zelf is een stuk sprue en ik heb het geluk dat mijn vader vroeger aan houtbewerking deed en zijn bovenfrees bewaard heeft! :D Plankje op maat zagen, bovenfrees eroverheen, licht schuren, likje beits en klaar is Pieter.

Zo heb ik ook een plankje gemaakt voor mijn Churchill:
photo 412010

_________________
Impeccable, old chap!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2017 7:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Die kit heb je toch wel even erg mooi gebouwd. Leuk dat je hem vliegend gemaakt hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 mei, 2017 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 feb, 2015 15:57 pm
Berichten: 15
Danku!

Het vliegend maken is min of meer uit noodzaak gedaan, tijdens een dryfit van het landingsgestel merkte ik dat er zoveel speling inzat dat ik het niet aandurfde deze op z'n pootjes te zetten... :P

_________________
Impeccable, old chap!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement